2 eller4 bolt

Teknisk relateret snak
Roald #606
Indlæg: 0
Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32

Re: re:2 eller4 bolt

Indlægaf Roald #606 » 15. nov 2007, 16:11

ja var også hvad jeg tænkte. Men havde ikke lige set sådan en dims før, så skulle lige høre :-)


Roald #606
Indlæg: 0
Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32

Re: re:2 eller4 bolt

Indlægaf Roald #606 » 15. nov 2007, 20:30

Kan det ikke bedre betale sig at finde en anden blok hvis man har brug for 4 boltet?

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: re:2 eller4 bolt

Indlægaf david » 15. nov 2007, 22:02

jo, en bowtie block eller en big m block eller lignende, men de koster kassen :-) Husk også at få den sonic testet hvis vi er oppe i de heste.

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Re: re:2 eller4 bolt

Indlægaf (udmeldt) C3 » 16. nov 2007, 00:10

Stud girdles på en 383 sb.

C3

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Re: re:2 eller4 bolt

Indlægaf Piet » 16. nov 2007, 01:27

Det var stud girdles til hoved leje overfaldene på krumtappen Jan ikke til vippetøjet, så jeg er helt enig det er totalt overkill.

Per
Indlæg: 0
Tilmeldt: 13. sep 2004, 21:31

Re: re:2 eller4 bolt

Indlægaf Per » 16. nov 2007, 09:17

Jeg vil nok holde mig under 400Hk /gross en 4 boltet bør ikke tages over 5500HK Min sidtse blok revnede med ca 420HK på svinghjulet = ca 500HK /Gross 
Det gjorde den højst sansynligt pga tændingsbanken (kørte 13.4:1) 

Hej Piet
Hvad er forskellen på HK på svinghjulet og Gross Hk, og så er der vel også noget der hedder Net. HK?
mvh.
Steffen

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

re:2 eller4 bolt

Indlægaf Piet » 16. nov 2007, 11:54

Når jeg siger gross HK så er det på svinghjulet men uden nogen acessories monteret, dvs kølervinge, benzinpumpe, servopumpe, aircon, osv, altså kørt på en dynobænk.

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Re: re:2 eller4 bolt

Indlægaf (udmeldt) C3 » 16. nov 2007, 17:29

Det er jeg med på. Jeg var nok også lidt
kortfattet. Hvad mener I om anvendelsen af stud girdles på vippetøjet på sb.?

C3

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

re:2 eller4 bolt

Indlægaf Piet » 16. nov 2007, 17:32

Ved rpm/kraftkurve over 6500 vil jeg anbefale studgirdles, eller endu bedre et shaft vippearms system.


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst