Birdcage

Alm. snak
kim l

Birdcage

Indlægaf kim l » 17. okt 2007, 18:49

Hej Forum
Nu må jeg have nogle meget gode råd, jeg har skiftet hele birdcage, kunne gøre det uden at tage for/bagskærme af, har tros alt kun hæftet det på endnu, MEN MEN mit problem er at jeg ikke kan styre spændet i karosseriet, har prøvet at montere det på nye body mount, så er der intet som passer, den ene dør åbning er for stor og den anden lige  lille nok, men hva faen gør jeg, er der en måde jag kan få karosseriet til at stå rigtig på????????? er der nogle mål på sådan noget.?? der er ligesom spændet er gået af karossen.

Kim

Piet

re:Birdcage

Indlægaf Piet » 18. okt 2007, 11:26

Der er dømt store problemer hvis karossen ikke er fikseret når du fjerner birdcagen, GM samlede midtersektion med birdcage og bondede derfeter alle skærmene på, netop for at få det hele allignet korrekt. 

Jeg har desværre ikke nogle gode råd andet end at skære skærmene af så du kan sætte dem korrekt på i forhold til birdcagens montering på midtersektionen, det er noget af et projekt du har kastet dig ud i, held og lykke med det.

kim l

Indlægaf kim l » 18. okt 2007, 13:52

Hej Piet Tak for svar, jeg havde fikseret karossen inden, men det havde ingen effekt, da de tidligere ejer i usa havde samlet bilen uden rocker channel, der var sat et grov vinkeljern på hovedrammen, der holdt den forreste del, den bagerste del var der svejset et stykke 5x100 mm fladjern på indersiden af dør stolpen og bøjet op med håndkraft, med andre ord body mount 2 og 3 hang ikke sammen, så jeg havde ikke nogle rigtige mål at gå efter, mit store problem er bagenden, den knækker bagover, ja det er sku noget af et projekt jeg er kommet ud i,og det er hvad man for ud af at stole på folk, når man køber bil over tlf, selv ved forhandler, så her er et råd til alle som vil købe en bil, KØB ALDRIG UDEN DEN ER BESET AF FOLK MED KENDSKAB TIL DENNE MODEL. KIM

Roald #606

Re: re:Birdcage

Indlægaf Roald #606 » 18. okt 2007, 14:13

puha, det lyder som noget af et projekt Jeg tror der er flere på corvetteforum.com der har været noget lignende igennem end i dk, der ligger ihvertfald en del tråde om emnet (med billeder) i deres arkiv.

Købte du den i US eller DK?

kim l

Indlægaf kim l » 18. okt 2007, 16:33

hej Ronaldo Jeg købte den hos Eastcoast Corvette i New Jersey, han beskerv den i teksten som excellent condition og uden rust, rammen er ok men ikke det andet ,bilen har været skilt ad, sådan som jeg kan se det, har de opgivet at lave den ordenligt, de har samlet den 50%. jeg har talt med ham derovre, og han kan ikke forstå hvad der er gået galt, men der er ikke så meget at forstå, på hans hjemmeside roser han sig selv med at have 25 års erfaring med corvette, jeg sagde til ham at det er min første corvette, og jeg kunne se at der var noget galt inden den blev skilt ad, og jeg må sige at det var der, men det korte af det lange jeg fik 2000us tilbage men det dækker kun en brøkdel af mine udgifter, havde jeg så bare købt den i dk, så havde det været noget nemmere, men se bag ud er jo let nok, jeg kommer da til at kende bilen 100% Kim

Piet

Indlægaf Piet » 18. okt 2007, 17:30

Jeg føler med dig Kim. Det er noget L... men jeg tager hatten af for dig, de fleste havde givet helt op på dette stadie, hvis jeg bare kunne hjælpe, men det er lidt uden for min 'komfort zone' og jeg vil helst ikke villede dig istedet for at vejlede.

kim l

Indlægaf kim l » 18. okt 2007, 18:02

Hej Piet Tak for varme ord, men der er jo ikke andet at gøre end at forsætte til det passer,jeg må tilbage til udgangs punkt, men det noget tungt noget at tumle med, når man tror at det er lys forude, kommer der noget mere frem, men jeg siger til mig selv det jeg ikke når i dag når jeg i morgen. Nu når jeg er i gang med at skrive, vil jeg lige sige tak til alle som kommer med gode råd her på forum, da det er min første corvette har jeg suget mange gode råd til mig og håber at kunne svare igen når viden rækker, men som ny kniber det lidt, det er næsten 20 år siden jeg har haft en svensknøgle i hånden sidst, og nu er det lige før jeg sover med den i hånden ( altså svensknøglen ) SMIL

69-Jensen

Re: Birdcage

Indlægaf 69-Jensen » 18. okt 2007, 20:14

Hej Kim,

Prøv at se denne lange beskrivelse af renoveringen af en 71'er vette:

http://forums.corvetteforum.com/showthread.php?t=1107000&highlight=birdcage

Jeg vil tro at der er en del ';guldkorn'; imellem som du kan bruge. 

Held og lykke med projektet.

Mvh, 69-Jensen.

kim l

Indlægaf kim l » 18. okt 2007, 21:07

Hej 69-Jensen
Tak for det link, jeg havde dog set det noget tid tilbage, jeg har brug for nogle faste punkter at gå efter, det er som at lave bil med bind for begge øjne, men dejligt at få noget respons udefra..

MVH
Kim 

Rene Scholtz

Indlægaf Rene Scholtz » 19. okt 2007, 08:17

Hej jeg har  2 stk corvette  du kan  ringe  22 55 65 04

Tilbage til "Generelt forum"