Lasse ..Stedet er Roskilde cylinder service som Simon ejer . Ellers er der jo ikke mulighed for at se de forskellige ting blive udført på maskinerne . ( Kunne da tage en garage aften hos dig ,og se dine nye bil køb )
Piet er da klar over at man ikke kan komme hele spekteret rundt på en aften . Idèn var at der kort blev vist feks. 1 boring også videre i den dur.
Må sprede kortene for at få det bedste ud af sådan et arr. Derfor ville andre teknik-snilde personer også være mere end velkommen .(Jeg går da ud fra at de svarer på tråden nu de er aktive i dette forum ) Så kunne de personer der lige nu var feks. var mest intr. i gearkasser stå og se din demo. af en gearkasse . Mens andre kunne se renovering af en motorblok af Simon , andre kunne suge teknisk viden til sig om hvorfor gør man sådan osv osv.
husk som Da-mi-lama siger.... Positiv energi....positiv
....motoraften februar....
-
re:....motoraften februar....
hej Allan og i andre.
Jeg vil meget gerne deltage og suge lidt viden til mig, hvis i er interesserede vil jeg også gerne lægge bil til.
det er sådan at jeg i foråret havde problemer med toppakning, troede jeg, fik derfor en gut til at demontere toppe og renovere dem, nye pakninger i, på igen, - samme problem, kunne køre hvis bare kølerdækslet var løst, så snart jeg strammede dækslet blev der tryk i køleren, har dog haltet sømmeren igennem men nu er den helt gal, kaster vandet med det samme, var måske et emne at finde fejlen revnet topstykke eller blok eller hvad ve jeg, jeg skal nok selv få bilen fragtet til roskilde hvis det har interresse, blir det en anden bil vil jeg meget gerne med på holdet alligevel.
hilsen Chr.
Re: ....motoraften februar....
Allan
Jeg vil med stor fornøjelse deltage i det arrangement
Jeg vil med stor fornøjelse deltage i det arrangement
-
Re: re:....motoraften februar....
Hej Christian
Det du øjeblikkelig skal have udført er en såkaldt ?sniffer-test?, den måler om der er udstødningsgasser i dit kølevand. Giver den IKKE udslag ved du at det er et andet problem der skal forfølges. Jeg har et sådant test udstyr og vil gerne lave den for dig men bor som sagt i Nordjylland. Et hvilket som helst ordentlig mekanikker værksted kan også udføre testen
Mvh
Karsten Horn
Mvh
Karsten Horn
re:....motoraften februar....
Som Karsten skriver, en sniffer test er hurtig nem og billig,
jeg er overbevist om at din motor sender kompression ud i kølesystemet.
årsag efter sansynlighed
toppakning (skævt topstykke)
Revnet topstykke
revnet eller tæret blok/foring
jeg er overbevist om at din motor sender kompression ud i kølesystemet.
årsag efter sansynlighed
toppakning (skævt topstykke)
Revnet topstykke
revnet eller tæret blok/foring