Rensning af motor

Alm. snak
steffen1-797

Rensning af motor

Indlægaf steffen1-797 » 14. maj 2006, 08:41

Hej alle sammen. Er der nogen der ved hvordan jeg får renset min motor bedst muligt, for gammelt olie og maling altså uden på. den skal jo gøres pæn. Jeg har hørt at jeg skal få den glasblæst, hvis det er rigtigt er der så nogen der ved hvem der laver sådan noget gerne på fyn da jeg bor i odense. På forhånd tak

Vettehilsen fra steffen

Gæst

Re: Rensning af motor

Indlægaf Gæst » 14. maj 2006, 20:10

Du kan damp-rense den og hvis du evt. har løftet motoren ud så brug et par timer med en roterende stålbørste. Derefter sprøjter du den ca 3 gange med zink-primer og så 3 gange med den ønskede farve, den skal selvfølgelig kunne klare varmen. Jeg har fået min motor renoveret og du kan se resultatet på min profil...

Piet

Indlægaf Piet » 14. maj 2006, 22:47

jeg vil på det kraftigste fraråde dig at få din motor glasblæst eller sandblæst, det er absolut ikke den rigtige vej at gå, med mindre du vil ødelægge den.

hvis motoren bliver adskildt helt og aldeles så putter man den i en trykkoger, hvis du bare vil  ordne blokken så den er ren uden at skille noget ad  så kan jeg anbefale petrolium og en damprenser.

Allan#271

Indlægaf Allan#271 » 20. maj 2006, 17:51

Hej Steffen .

Jeg fik min damprenset min på et cylinder værksted .Mon ikke der er et sted i Odense ?......

Tilbage til "Generelt forum"