Forum

Alm. snak
david

Re: Forum

Indlægaf david » 11. okt 2007, 20:59

Firefox browseren som er et alternativ til exploreren har indbygget stavekontrol, med forslag til ord og det hele, ligesom man har i word, det kunne være en mulighed.

Gæst

re:Forum

Indlægaf Gæst » 11. okt 2007, 21:04

Er det ikke det der står lidt højere oppe i denne tråd ??

Gæst

Indlægaf Gæst » 12. okt 2007, 02:33

Jeg vil prøve denne Firefox, og se om det ikke skulle være lidt nemmer.

(udmeldt) Anders

Indlægaf (udmeldt) Anders » 13. okt 2007, 04:37

Tjaaa det tilsvarende til IE er her: http://www.ie7pro.com/ (Den fås også med DK stavekontrol af alle indlæg på blogs, forums osv.) - Den er gratis.

Dansk sprogpakke skal man muligvis lede efter et andet sted på siden.

JJ

Indlægaf JJ » 13. okt 2007, 11:13

Google Toolbar er super til stavekontrol, når den er installeret kan man checke alt hvad man skriver i formularer.

http://toolbar.google.com/T4/intl/da/

Gæst

Indlægaf Gæst » 13. okt 2007, 16:28

Ingenting er helt gratis når man bruger Google, læs hvad de selv skriver...

Dine personlige oplysninger
Google respekterer og beskytter vores brugeres personlige oplysninger. Indimellem vil Google Toolbars automatiske opdateringsfunktion kontakte vores servere for at se, om du bruger den seneste version. Google kan derudover indsamle oplysninger om websider, som du ser, når du bruger avancerede funktioner, som f.eks. PageRank, Stavekontrol, AutoLink og WordTranslator. Disse avancerede funktioner kan imidlertid let deaktiveres eller aktiveres igen ved at vælge ';Beskrivelse af beskyttelse af personlige oplysninger'; under ';Hjælp'; i Toolbars ';Google';-menu.

Især det fremhævede er betænkelig, idet man gør næsten alt for ikke at få personlige oplysninger bragt på nettet. Allegevel kan Google indsamle disse, hvis man besøger f. eks Kontakt Personer eller Galleriet. Du er ikke sikker på at Google ikke indsamler disse oplysninger, - du er i det hele taget ikke sikker på noget som helst hvis du har Google Toolbar installeret.
Google leverer jo ikke ting gratis, det er jo en søgemaskine, de vil se en forretning i det. Mange mennesker og mig selv indbefattet er meget betænkelig ved at anvende såkaldte gratis programmer fra Google.

david

Indlægaf david » 13. okt 2007, 19:46

Ak ja Bjarne, er det derfor du har lukket af overfor at google kan indeksere klubbens hjemmeside?

Jeg synes ellers det ville være smart at man som før i tiden kunne finde indlæg på klubbens hjemmeside via google?

Så langt når google:

We're sorry, access to has been blocked by the site owner via robots.txt.

Gæst

Indlægaf Gæst » 13. okt 2007, 20:09

Næ det er det faktisk ikke. Robots.txt har ALTID været på CCD hjemmeside, det er et levn fra Jespers tid.
Og da der findes mange personlige oplysninger på CCD, så må den vel hellere vedblive at ligge der. Det er jo ikke sikkert at alle medlemmer vil have deres oplysninger indekseret af Google.

david

Indlægaf david » 13. okt 2007, 20:37

Det må vel være bestyrelses afgørelse hvorvidt man skal kunne søge i vores fora fra google, jeg synes ihvertfald det ville være smart at man kunne søge fra Google og jo det kunne man før i tiden. Det som står på fora er jo offentligt tilgængeligt som det er nu, blot ikke ret nemt og ikke fra Google. Det er lidt til grin at vi vælger indeksering fra i 2007, det er jo ikke en hemmelig loge vi er medlem af men en, håber jeg, moderne åben forening. Hvilken personlige oplysninger tænker du på, dem som står i adresselisten (kræver login) eller er det personligt det som står i fora og kan læses af alle over hele jordkloden?

Gæst

Indlægaf Gæst » 13. okt 2007, 21:07

Selvfølgelig er det bestyrelsens afgørelse, det er ihvertfald ikke dig der skal bestemme dette. Uanset hvor smart du synes det kunne være, så er der ihvertfald lukket som det er nu. Jeg tager ingen ansvar for at lukke op for søgemaskiner, og det tror jeg heller ikke bestyrelsen tør tage. 

Tilbage til "Generelt forum"