er der nogen som kan hjælpe med navne og adresser på vette forhandlere i DK?
Er helt ny i klubben og vil afprøve markedet. Søger efter en god C3 fra 72.
Info gerne her eller på kristian@bsu.dk
Tak på forhånd.
Vette forhandlere
Re: Vette forhandlere
Hej Kristian
Velkommen til . Er det en T-tag eller en cap. 4 speed manuel eller aut. ? motor størrelse osv. osv. Det er kun for at du selv kan indkredse dine ønsker mere nu du har valgt det skal være en 72 vette . I øjeblikket er det klart købers marked . Da dk er blevet oversvømmet af corvetter de sidste par år .Grundet lav dollar kurs og en fortjeneste i sidste ende her i dk. Under link er der steder på hvor du kan finde corvetter og så er der køb/salg siden fra bla. andre medlemmer
Held og lykke
Velkommen til . Er det en T-tag eller en cap. 4 speed manuel eller aut. ? motor størrelse osv. osv. Det er kun for at du selv kan indkredse dine ønsker mere nu du har valgt det skal være en 72 vette . I øjeblikket er det klart købers marked . Da dk er blevet oversvømmet af corvetter de sidste par år .Grundet lav dollar kurs og en fortjeneste i sidste ende her i dk. Under link er der steder på hvor du kan finde corvetter og så er der køb/salg siden fra bla. andre medlemmer
Held og lykke
-
Hej Kristian
Som Allan skriver , så er der en del medlemmer som har biler til salg, så måske det var en ide at lure dem inden du kigger efter en bil her eller i det hellige land [;)]
Hilsen Kenneth
Som Allan skriver , så er der en del medlemmer som har biler til salg, så måske det var en ide at lure dem inden du kigger efter en bil her eller i det hellige land [;)]
Hilsen Kenneth
Kristian, når du har fundet en, så få lige en kyndig til at gennemgå bilen, der er mange skodbiler.
Jeg har selv solgt en del og er ligeså interesseret i at få tjekket min salgsvare, som køber er i at gøre et godt køb, jeg skal trods alt sikkert møde folk igen til corvettearrangementer, det er bare ikke alle der har den indstilling
(pudser lige glorien )
Lasse Grebart
www.grebartbiler.dk
Jeg har selv solgt en del og er ligeså interesseret i at få tjekket min salgsvare, som køber er i at gøre et godt køb, jeg skal trods alt sikkert møde folk igen til corvettearrangementer, det er bare ikke alle der har den indstilling
(pudser lige glorien )
Lasse Grebart
www.grebartbiler.dk
-
Hej Kristian
Du står i samme situation som alle vi andre da vi skulle have vores første vette.
Jeg er bestemt ikke ekspert, men et godt råd er at melde dig ind i klubben, komme til nogle møder og få en sludder med de der har det du ønsker.
Hvis du søger på bl.a. www.dba.dk så har der ALDRIG været så mange Corvetter til salg før - det er helt klart købers marked og bilerne er længe til salg.
Jeg havde min 89ér til salg for kun kr. 199.000,- i mere end ½ år og fik kun 1 henvendelse.
En anden side at søge på er www.bytbil.se eller www.blocket.se
- i Sverige er der omkring 6.000 Corvetter
- og da det ihvertfald til næste år(2008 -1972 = 36år) er en veteranbil kan du lige så godt søge i udlandet også.
Køb bøger m.m. på bl.a. ebay.com, sæt dig ordentlig ind i sagerne og allier dig med en/nogle der har den årgang du søger hvis du skal ud at se på en.
VIGTIGT ! - Tjek om dit forsikringsselskab vil forsikre bilen - mange vil ikke !!
Go´jagt
Lars
Du står i samme situation som alle vi andre da vi skulle have vores første vette.
Jeg er bestemt ikke ekspert, men et godt råd er at melde dig ind i klubben, komme til nogle møder og få en sludder med de der har det du ønsker.
Hvis du søger på bl.a. www.dba.dk så har der ALDRIG været så mange Corvetter til salg før - det er helt klart købers marked og bilerne er længe til salg.
Jeg havde min 89ér til salg for kun kr. 199.000,- i mere end ½ år og fik kun 1 henvendelse.
En anden side at søge på er www.bytbil.se eller www.blocket.se
- i Sverige er der omkring 6.000 Corvetter
- og da det ihvertfald til næste år(2008 -1972 = 36år) er en veteranbil kan du lige så godt søge i udlandet også.
Køb bøger m.m. på bl.a. ebay.com, sæt dig ordentlig ind i sagerne og allier dig med en/nogle der har den årgang du søger hvis du skal ud at se på en.
VIGTIGT ! - Tjek om dit forsikringsselskab vil forsikre bilen - mange vil ikke !!
Go´jagt
Lars
-
hva med http://www.dreamfactory.dk ?
Købte selv min hos http://www.american-dreamcars.dk/
Som andre også siger, sørg for at få en corvettekyndig til at gennemtjekke bilen, så undgår du mange (dyre) overraskelser.
Forsikring er vel ikke det store problem når bilen er veteran?
Købte selv min hos http://www.american-dreamcars.dk/
Som andre også siger, sørg for at få en corvettekyndig til at gennemtjekke bilen, så undgår du mange (dyre) overraskelser.
Forsikring er vel ikke det store problem når bilen er veteran?
http://www.smallblock.dk/modules/MyAnnonces/index.php?pa=viewannonces&lid=40529
prøv evt. at søge lidt på www.smallblock.dk, der er mange 68-72 (samme look)
prøv evt. at søge lidt på www.smallblock.dk, der er mange 68-72 (samme look)

Hej Kristian
Jeg er også ny i denne 'Corvetteverden' (har jeg lige opdaget i et andet indlæg), men jeg vil gerne give dig mit gode råd som jeg selv havde håbet at få inden jeg købte en bil: Læs: 'How to Restore and Modify Your Corvette 1968-82' skrevet af Richard Newton.
Havde jeg læst denne bog før jeg investerede, hmm, så tja, gu' havde jeg ej. Læs bogen, det vil i det mindste skærpe dit sigtekorn.
Tak for ordet og undskyld mit sprog
Lykkemark
Chevrolet Corvette C3
Cabriolet.
For: Det er en fed fornemmelse at køre uden tag, man kan høre fuglene kvidre.
Imod: Knap så dejligt når der regner. Du skal ikke købe den, hvis du er genert.
Targa.
For: Den ser bedre ud, lækker røv.
Imod: Der er vel egentlig ikke så mange ulemper.
Bigblock.
For: God bundtræk.
Imod: Brændstofforbruget er enormt i forhold til en smallblock.
Smallblock.
For: Bedre brændstofforbrug, mere balance i bilen.
Imod: Standard en smule langsom.
Automatgear.
For: Det rigtige valg hvis man bare vil cruise og slappe af.
Manuel.
For: ?Stjæler? mindre heste end automatgear.
Imod: Kan ikke anbefales hvis du er højere end 1.84
Dette er bare min mening.!! [;)]
/Thomas..
Cabriolet.
For: Det er en fed fornemmelse at køre uden tag, man kan høre fuglene kvidre.
Imod: Knap så dejligt når der regner. Du skal ikke købe den, hvis du er genert.
Targa.
For: Den ser bedre ud, lækker røv.
Bigblock.
For: God bundtræk.
Imod: Brændstofforbruget er enormt i forhold til en smallblock.
Smallblock.
For: Bedre brændstofforbrug, mere balance i bilen.
Imod: Standard en smule langsom.
Automatgear.
For: Det rigtige valg hvis man bare vil cruise og slappe af.
Manuel.
For: ?Stjæler? mindre heste end automatgear.
Imod: Kan ikke anbefales hvis du er højere end 1.84
Dette er bare min mening.!! [;)]
/Thomas..
Hej Kristian
her et par adresser på vette-forhandlere - hvor du normalt kan se bilerne, før du beslutter dig:
http://www.ctv-trading.dk/
http://www.dreamfactory.dk/
Men jeg er enig i de andre indlæg; hvorfor præcis en 72'er, hvilken model, og ikke mindst
hvad vil du betale?
Købte selv en 71'er hos CTV i sommers. Det var ikke den billigste måde at få en vette på, men en 'kontrolleret' proces uden overraskelser.
God jagt.
Henrik
her et par adresser på vette-forhandlere - hvor du normalt kan se bilerne, før du beslutter dig:
http://www.ctv-trading.dk/
http://www.dreamfactory.dk/
Men jeg er enig i de andre indlæg; hvorfor præcis en 72'er, hvilken model, og ikke mindst
hvad vil du betale?
Købte selv en 71'er hos CTV i sommers. Det var ikke den billigste måde at få en vette på, men en 'kontrolleret' proces uden overraskelser.
God jagt.
Henrik
Hilsen
Henrik #1699
C3 1969
Henrik #1699
C3 1969