Hjælp til dele

Alm. snak
erik1303

Hjælp til dele

Indlægaf erik1303 » 15. sep 2007, 22:10

Som ret ny Corvette ejer (2 mdr.) har jeg naturligvis bestilt Ecklers katalog over min C3 82. Herligt katalog, jeg havde næsten allerede bestilt for 3-400000,- inden fruen kom styrtende og trykkede på delete.
Nå men spøg til side, der står et tlf. nr. 1-800-327-4868. Er det det man skal trykke, eller skal der mere til.
Jeg har også hørt at v ed et bilkøb i USA, skal du gange købspris i Dollars med 10, før den står i din garage det er pris + fragt + told + moms osv.
Gælder det også for res. dele og tilbehør.???
Jeg har et eksta spørgsmål, på side 80 i deres herlige katalog er der et interiørbillede, det er lige præcis mit interiør, så nu vil fruen også have det der træfis der er afbilledet,og det er der også på vores normalbil som hun er så glad for, og hvad gør man ikke for husfredens skyld.
Nå men der er 2 muligheder. Jeg har Air. Def. Rem.Mir. men hvad er forskellen på c.a.r og c.i.r
Hvor lang tid går der ca. fra man bestiller til man får 'varen', med kataloget gik der ca. 5 uger.
Vettehilsen

793 Erik

(udmeldt) Lars Hastrup

Re: Hjælp til dele

Indlægaf (udmeldt) Lars Hastrup » 16. sep 2007, 02:05

Hej Erik

Jeg har ikke købt meget hos Ecklers, 4-5 gange de sidste 10 år.

Min erfaring er at ekspeditionstiden er ca. 1-2 uger.

Udover fragten skal du oftest betale moms og ekspeditionsgebyr.

HUSK at opgive rigtige oplysninger så du får max. rabat.

Der er mange andre i klubben der har meget mere erfaring, så afvent flere svar.

Hilsen

Lars

jba

Indlægaf jba » 16. sep 2007, 02:34

Hej.
Send en mail til Sharon, sharon.beckman@ecklers.net husk at angive klubbens kundenr. det finder du i klubbladet så du har rabatten og det tager ca. 2-5 dage så har du en pakke hos dig. Du kan selvfølgelig også bruge en direkte tlf. Det er ikke altid der er told og afgift på pakkerne, jeg kan ikke rigtig se hvilket system de bruger bortset fra at hugge om det. så i de fleste tilfælde har jeg ikke betalt told for det jeg har fået. Den sidste bil jeg hentede købte jeg derudover betalte 14 Kg for en 20 fods container fra texas til leverin i København, så det er vel prisen. Dertil kommer afgiften som du kan finde for en tilsvarende bil hos skat. Good luck. Jørn

(udmeldt) C3

Indlægaf (udmeldt) C3 » 16. sep 2007, 13:40

Ja, priserne i USA fejler ikke noget især ikke med den nuværende lave USD kurs.

Men der løber nemt 50% på - eller mere afhængig af fragtform og vægt/størrelse af delene.

Det nøjagtige regnestykke er:

((Varens pris + fragt) * 1,045 i told ) * 1,25 moms + toldekspeditionsbegyr ( ca. 50-70 kr )..

Toldsatsen kan variere lidt - det afhænger af den aktuelle sagsbehandler og dennes opslag i en meget tyk bog over forskellige varers satser. Men ud af mine mange toldkvitteringer er der flest med 4,5% told.

Toldsatserne kan iøvrigt ses på: http://vita.toldskat.dk/vita.htm

Der er forskellige satser på f.eks. bremsedele, transmissions dele etc. Så en samlet faktura med mange forskellige dele er meget vanskelig at fortolde.

Mvh

C3

Gæst

Indlægaf Gæst » 16. sep 2007, 14:15

Hej

Du skal lige være opmærksom på FRAGTEN - 'hurtig vs. langsom' der er stor forskel på prisen. Jeg har fået en bon på næsten tilsvarende hvad reservedelen kostede (FedEx):-(
Hvis du ikke noterer fragt betingelser, så får du varen hurtigt, Sharon 'vælger så fragtformen' og du kommer til at betale.

Forvent ikke varen i den første uge, jeg vil sige 2-3 uger. (Er min erfaring)

Jeg har efterhånden fået dele for omkring 30K - og min erfaring er, at ekspeditionstiden er den, som tager længst tid. Tilgengæld skal man selv være obs på, at give alle nødvendige oplysninger - adresse, kortnr, varenr og fragt etc etc.

Jeg vil lige poientere, at min begyndende utilfredshed med Eckler`s er vendt til en mere positiv tilgang, og konklusionen må være, at jeg er blevet opmærksom på, at give meget konkrete oplysninger via mail. Hvis Sharon svare på for mange mails, så er det at foretrække med en tlf. opringning - som det også står i vores udemærkede medlemsblad.

Mvh. Tomas

kim l

Indlægaf kim l » 17. sep 2007, 11:43

Hej Erik
Der er to ting du skal tænke på, 1. bestil det hele på en gang, så opnår du også den største rabat, og så er det fragten, hurtigst er med fly, men også den dyreste, men kan også vælge over sea, billigere, tager noget længere tid,jeg har bestilt et ordenligt læs fra Ecklers i Juni mdr, og det er kommet her i denne uge, der betalte jeg 680US i fragt, og det var med BAX Global over sea. Moms er som sagt 25%, told på reservedele er 3.5% + moms.
Og skal du ringe til Sharon direkte er nummeret 001-321-269-9651, jeg ringer altid i forvejen, så hun ved der er en mail på vej.

MVH
Kim

erik1303

Indlægaf erik1303 » 17. sep 2007, 23:05

Hej igen
Jeg takker for svarene, og jeg tror jeg har fået svar på de fleste af mine spørgsmål, jeg mangler dog lige med hensyn til træinteriør på side 80 i Ecklers C3 katalog.
Der er 2 muligheder i 81-82 men hvad er forskellen på c.i.r og c.a.r.
Jeg har Air, Def, Rem mirror, hvad kan det andet stå for ???
Iøvrigt har jeg lige fået bilen tilbage fra værksted idag, med nyrenoveret styrehus, 8 nye bøsninger i triangler, og sporing. Det er da noget af en forskel nu kører den jo som en gokart uden knagen og skævtrækning. HERLIGT

Vettehilsen
Erik

Tilbage til "Generelt forum"