Hej
Der er monteret headers tror jeg det hedder (udstødnings manifold)http://www.club-corvette.dk/includes/show_pic.aspx?conn=2&table=image&field=image_data&id=1491&width=550
på min 71model 350, de er beviklet med noget glas lignende materiale for at hæmme for varmen, har jeg fået at vide.
Jeg er blevet rådet til at få det pille af, pga. det kan danne noget fugt/kondens, så de ville ruste inden under.
Hvad vil I råde mig til?
Bilen skal kun bruges til cruise.
Venlig hilsen
Peter Meincke
Headers
Re: Headers
hvis dine headers er coatede så vil jeg ikke umiddelbart anbefale at køre med wrap på dem, det er rigtigt at garantien ryger på headers hvis du bruger wrapping, men hvis det er almindeligt sortmalede headers så vil de lynhurtigt ruste wrapping eller ej.
wrappingen hjælper en del mod strålevarmeen og på voldsomme motorer kan man opnå en beskeden effekt forøgelse pga scavanger effekten, ca 10HK pr 800Hk og det er målt på ucoatede headers vs wrappede.
wrappingen hjælper en del mod strålevarmeen og på voldsomme motorer kan man opnå en beskeden effekt forøgelse pga scavanger effekten, ca 10HK pr 800Hk og det er målt på ucoatede headers vs wrappede.
-
Vil man ikke få et noget varmere motorrum uden wrap?
re:Headers
Ingen tvivl om at wrapping mindsker temp. i motorrummet. Jeg har selv monteret det, ikke så meget for at få flere hk, men mere fordi starteren havde svært ved at dreje rundt, hvis man slukkede en gennemvarm bil, og så skulle starte igen. Så 'hang' starteren, så bilen var svær at starte. Efter jeg monterede thermo tec wrapping, er problemet næsten forsvundet. Det skal siges at jeg i samme ombæring også monterede et 'heat shield' omkring starteren.
Mvh Smipe
Mvh Smipe
Det er sjældent at nogen monterer denne varmeisolering uden der har været et problem, det kan være tændrørshætter som brænder af lige så stille, det kan være generatoren man er træt af at skifte fordi den ikke kan lide varmen, det kan være benzinen har lettere ved at koge, starteren som hænger, motoren går varmt og alt er prøvet(specielt i tomgang hvor varmen stiger op og nærmest bliver recirkuleret via indsug/luftfilter), en ting er sikker headers specielt på en modificeret motor laver meget varme, jo flere heste jo mere varme, samtidig giver kold luft/alm stuetemperatur langt flere heste end 'headersvarmet' luft på en bigblock kan forskellen være op til 50 heste og en helt anden gangkultur. Hvis man er i tvivl om hvad der sker når motoren får varm luft kan man tænde en hårtørrer og blæse på luftfilteret, scary stuff!
-
Wrap på en cruising bil er totalt overkill.
Det ser heller ikke pænt ud, især ikke i forhold til nogle flotte keramisk coatede headers.
Hvis jeg havde en højtydende motor tror jeg at jeg ville foretrække at trække frisk luft ind i karburatoren i stedet for at forsøge at sænke temperaturen i motorrummet. Enten ved hjælp af en anden køler hjelm, et scoop eller et sugerør ude ved fronten.
Problemer med for varm startermotor løses nemt med en ministarter.
C3
Det ser heller ikke pænt ud, især ikke i forhold til nogle flotte keramisk coatede headers.
Hvis jeg havde en højtydende motor tror jeg at jeg ville foretrække at trække frisk luft ind i karburatoren i stedet for at forsøge at sænke temperaturen i motorrummet. Enten ved hjælp af en anden køler hjelm, et scoop eller et sugerør ude ved fronten.
Problemer med for varm startermotor løses nemt med en ministarter.
C3
Jeg ved ikke om de er coatede eller om de er almindelige sort malede, jeg ved at der er en anden knast i. Dem der har lidt forstand på V8 motor, siger at den lyder meget frisk.
Jeg har lagt et billede ind i mit første indlæg hvor man kan se Wrappingen.
jeg vil få pillet det af, I tror ikke at der bliver for varmt i motorrummet?
Peter
Jeg har lagt et billede ind i mit første indlæg hvor man kan se Wrappingen.
jeg vil få pillet det af, I tror ikke at der bliver for varmt i motorrummet?
Peter
Det ser ikke ud til at være keramisk coatede headers, jeg ville lade det være istedet for måske at få en nyt problem, det ser jo også lidt råt ud!
-
re:Headers
Behold wrapping mes du sparer op til et par keramisk coatede hedaers. Jeg har kørt med wrapping i 3 år, og mine headers er ikke tæret igennem endnu. Men det næste bliver et sæt keramisk coatede headers :-)
Re: re:Headers
Jeg vil følge David og Christian råd, når de der sidder der er færdige sætter jeg et sæt keramisk coatede headers på, det vil også klæde maskinrummet godt.
Peter
Peter
Tilbage til "Generelt teknisk forum"