Jeg er et tvivlende menneske, så ved i det. I ved også at jeg at jeg spørger gud og hvermand, og verificerer så godt jeg kan via inter indianernettet, og jeg bliver som sædvanligt ikke meget klogere.
Men jeg tænkte, når nu jeg river hele undervogn og styring fra hinanden, så kan man ligesågodt også få lidt mere "musik" ud af bilen.
Jeg talte med Brian, og han sagde "lige rør" og "hedders" for det vil give HK.
Jeg læste i en streng at Christian 384 sagde: Chambered Exhausts" hvis du vil have sidepipe lyd, med mindst ulemper inde i bilen.
Når de læser dette er der dømt: håbløs.
Jeg synes at sidepipes ser fede ud, det samme synes jeg at "hedder"s er, men jeg har en reservation i forhold til varme, og lugt af udstødningsfis.
Belært af min samtale med Paul fra Vansteel, spurgte jeg mig selv, hvad er det egentlig du vil have ?
Svaret var: "Jeg vil gerne have en lyd, der ville skræmme naboerne (he he jeg har ingen naboer her på disse kanter)"
Så derfor tog jeg følgende vanen tro følgende beslutning at indkøbe denne billige løsning til "damperen":
http://www.mamotorworks.com/corvette-4-119-1293.html
Disse ligger på min dørmåtte med alt betalt via ShopUsa for 2811 DKR.
Synes jeg det er helt ad helvede til, jamen så skal jeg ikke have sidepipes, så skal jeg have nogle nye ophæng til mit nuværende system (der får en audi til at lyde som en brøler).
Mid America Motorworks, er også et "klik" firma, der sender varerne via viderestilling, og det ved jeg godt. Prisen for rørene er 299.99 Usd plus fragt til ShopUsa som udgør 41,99 USD = 341,99 USD
Dette er en test på "andenmandslevering" fra Usa.
Lykkemark
Ny Lykkemark indkøbstest
Så lige en lille update
Så lige en lille update på denne sag, medens sneen høvler ned, og brændselsolietankens måler minder om et speedometer der kører den forkerte vej. Rørene fra Mid America Motorworks landede hos ShopUsa igår, dvs. den 9 februar og ordren blev afgivet den 3 februar om aftenen. Jeg fik kvitteringen for modtagelsen idag, med besked om at de havde hevet 196,25 USD på kreditkortet, til dækning af :forsikring, told, moms og fragt og hele dynen, og man ville afsende så hurtigt som muligt, så indtil videre er den jo fjong.
ps: man er jo en bavian, da jeg erfarede at det var muligt at opdrive headers og sidepipes i rustfrit stål (begge dele)ikke krom eller skøjtejern, til en ustyrlig fornuftig pris, kunne jeg jo ikke dy mig for at bestille sådanne også, de kan så komme på til sin tid, hvis jeg ikke kan lide de her rør.
Lykkemark (der langt om længe har fået taget sig sammen til at tænde op i brændeovnen, og fyre det brænde af der blev kløvet for nøjagtigt 12 år siden).
ps: man er jo en bavian, da jeg erfarede at det var muligt at opdrive headers og sidepipes i rustfrit stål (begge dele)ikke krom eller skøjtejern, til en ustyrlig fornuftig pris, kunne jeg jo ikke dy mig for at bestille sådanne også, de kan så komme på til sin tid, hvis jeg ikke kan lide de her rør.
Lykkemark (der langt om længe har fået taget sig sammen til at tænde op i brændeovnen, og fyre det brænde af der blev kløvet for nøjagtigt 12 år siden).
En lille ekstra update. I skrivende
En lille ekstra update.
I skrivende stund, tjekker jeg lige min: find din vare" update og den siger at mine støjende udstødninger bliver leveret af min runde postdanmark dame den 17. Feb og jeg ved hun er her ved 10' tiden.
For der står at den (pakken) afgår fra USA den 14 og lander i København den 15 og så skal der lige toldes.
Jeg er lidt imponeret også når det gælder klik firma
Lykkemark
I skrivende stund, tjekker jeg lige min: find din vare" update og den siger at mine støjende udstødninger bliver leveret af min runde postdanmark dame den 17. Feb og jeg ved hun er her ved 10' tiden.
For der står at den (pakken) afgår fra USA den 14 og lander i København den 15 og så skal der lige toldes.
Jeg er lidt imponeret også når det gælder klik firma
Lykkemark
Hej Bent Hvad gør du mht.
Hej Bent
Hvad gør du mht. str. på forsendelserne for har planer om at hente 4 fælge hjem men de fylder en del og kan se at det godt kan blive dyrt. Kan se at du senest har bestilt udstødninger og ved at de fylder en del....
Hvad gør du mht. str. på forsendelserne for har planer om at hente 4 fælge hjem men de fylder en del og kan se at det godt kan blive dyrt. Kan se at du senest har bestilt udstødninger og ved at de fylder en del....
Hej Morten Hvorfor bruger du ikke
Hej Morten
Hvorfor bruger du ikke shipping dk, ja jeg ved godt at der har været en del problemer, jeg fik 4 fælge og en del andre ting med, så er 850kr jo ikke meget,.
Kim
Hvorfor bruger du ikke shipping dk, ja jeg ved godt at der har været en del problemer, jeg fik 4 fælge og en del andre ting med, så er 850kr jo ikke meget,.
Kim
Hej Morten Dette er hvad shopusa
Hej Morten
Dette er hvad shopusa selv skriver i deres betingelser: Kun på ShopUSA vil du kunne se din totale omkostning. ShopUSA calculator inkludere told, moms og levering til din adresse i Danmark. Dette skyldes at din omkostning er baseret på værdi, ikke på volumen eller vægt.
Deraf kunne man jo sådan set slutte, at de mennsker der køber parfume i små flasker betaler for dem der importerer en ambolt.
Men Morten det kræver jo også dermed at du registrerer din vare korrekt.
se her:
Shipping method: PNL/air
Vessel date dd.mm.yy: 2010-02-14
Est. arrival date dd.mm.yy: 2010-02-15
Delivery date dd.mm.yy: 2010-02-17
Package Id: CS271581281NO
Quantity / number of items: 1
View/Add electronic invoice from US seller
Print receipt from ShopUSA
Click here to Track at local post
Store /seller: Mid America Motorworks
Product name: chambered exhaust
Product description:
Category registered by customer: spare parts
Confirmed category by ShopUSA: spare parts
Invoice USD according to customer: 341.98
Invoice USD confirmed by ShopUSA: 341.98
Extra volume m3: 0,103
Extra air charge: 0
Extra ocean charge: 0
Extra air charge USD: 0
Extra ocean charge USD: 0
Home delivery charge: 0
Insurance: 54.58
Resend option: 0
Discount: 0
Promotional code:
Promotional discount: 0
Exchange rate: 5.32
Total Weight 0
Total PCS 1
Total Volume 0
DIM Weight 0
Cars Information :
Make :
Model :
Year :
SellerContact :
SellerPhone :
SellerStreet :
Seller Zip :
Port of Loading :
Destination Port :
VIN Number:
Miles:
Document Status:
Vehicle Status:
BookingNumber:
CarRemark:
Payment local currency: 989.47
Confirmed payment local currency: 989.47
Custums Status: No status
Som du kan se har de valgt at sende dem med fly. Jeg betaler så ialt de 989,47 for fragt, told og moms. Jeg vil jo tro, at fælge ville bleve sendt af søvejen, jeg klikker altid af i feltet hvor jeg lader ShopUsa bestemme
og på den måde bliver det ikke dyrere end det der står i regnemaskinen på deres hjemmeside, du kan jo prøve den.
Lykkemark
Dette er hvad shopusa selv skriver i deres betingelser: Kun på ShopUSA vil du kunne se din totale omkostning. ShopUSA calculator inkludere told, moms og levering til din adresse i Danmark. Dette skyldes at din omkostning er baseret på værdi, ikke på volumen eller vægt.
Deraf kunne man jo sådan set slutte, at de mennsker der køber parfume i små flasker betaler for dem der importerer en ambolt.
Men Morten det kræver jo også dermed at du registrerer din vare korrekt.
se her:
Shipping method: PNL/air
Vessel date dd.mm.yy: 2010-02-14
Est. arrival date dd.mm.yy: 2010-02-15
Delivery date dd.mm.yy: 2010-02-17
Package Id: CS271581281NO
Quantity / number of items: 1
View/Add electronic invoice from US seller
Print receipt from ShopUSA
Click here to Track at local post
Store /seller: Mid America Motorworks
Product name: chambered exhaust
Product description:
Category registered by customer: spare parts
Confirmed category by ShopUSA: spare parts
Invoice USD according to customer: 341.98
Invoice USD confirmed by ShopUSA: 341.98
Extra volume m3: 0,103
Extra air charge: 0
Extra ocean charge: 0
Extra air charge USD: 0
Extra ocean charge USD: 0
Home delivery charge: 0
Insurance: 54.58
Resend option: 0
Discount: 0
Promotional code:
Promotional discount: 0
Exchange rate: 5.32
Total Weight 0
Total PCS 1
Total Volume 0
DIM Weight 0
Cars Information :
Make :
Model :
Year :
SellerContact :
SellerPhone :
SellerStreet :
Seller Zip :
Port of Loading :
Destination Port :
VIN Number:
Miles:
Document Status:
Vehicle Status:
BookingNumber:
CarRemark:
Payment local currency: 989.47
Confirmed payment local currency: 989.47
Custums Status: No status
Som du kan se har de valgt at sende dem med fly. Jeg betaler så ialt de 989,47 for fragt, told og moms. Jeg vil jo tro, at fælge ville bleve sendt af søvejen, jeg klikker altid af i feltet hvor jeg lader ShopUsa bestemme
og på den måde bliver det ikke dyrere end det der står i regnemaskinen på deres hjemmeside, du kan jo prøve den.
Lykkemark
Hej Kim Jeg har også tidligere
Hej Kim
Jeg har også tidligere brugt Shipping.dk dog uden det store held mht. lev. tider men er ikke skræmt fra at bruge dem igen da de har haft en del problemer på deres NJ lokation men det skulle der være rettet op på(håber jeg)
Hej Bent
Jeg har tidligere prøvet at indsætte beløb på shopusa´s forside og får så et beløb men er/var i tvivl om at det nu også er den endelige pris når jeg gennemlæser deres regler/forudsætninger for fragt omk. da mange dele enten er tunge el. har stort m3. men er der garanti(ved godt at du ikke giver den) for at det ikke kan blive mere end det som deres regnemask. siger forudsat at man indtaster rette pris og kategori?
Jeg har også tidligere brugt Shipping.dk dog uden det store held mht. lev. tider men er ikke skræmt fra at bruge dem igen da de har haft en del problemer på deres NJ lokation men det skulle der være rettet op på(håber jeg)
Hej Bent
Jeg har tidligere prøvet at indsætte beløb på shopusa´s forside og får så et beløb men er/var i tvivl om at det nu også er den endelige pris når jeg gennemlæser deres regler/forudsætninger for fragt omk. da mange dele enten er tunge el. har stort m3. men er der garanti(ved godt at du ikke giver den) for at det ikke kan blive mere end det som deres regnemask. siger forudsat at man indtaster rette pris og kategori?
Ja Morten, det er min
Ja Morten, det er min oplevelse. Som jeg ser det ændres forholdene kun hvis du ikke klikker ja til at ShopUsa vælger måden at levere på. Hvis du vælger at tingene partout skal med fly, jamen så er der tillæg idet der er bestemmelser for pakkens størrelse. Garantier kan jeg selvfølgelig ikke udstede. Men lad mig sige det sådan at nu har jeg fået fire leveringer, og alle disse har holdt sig på regnemaskinen beløb, eller et par dollars under.
Lykkemark
Lykkemark
Hej Lykkemark. Med tak for
Hej Lykkemark.
Med tak for dine fine detaljerede indlæg mht tíl USA-indkøb, har jeg nu også ladet mig inspirere til at oprette en konto hos ShopUSA.
Jeg har dog endnu ikke købt noget...og vil gerne lige forstå fremgangsmåden rigtigt...og lære af dine erfaringer.
I velkomstmailen anbefaler de at man bruger sin adresse i Virginia Beach både som leveringsadresse.... OG FAKTURERINGSADRESSE....?.
Har du også gjort det....eller er det ikke smartere bare at bruge sin rigtige DK-adresse som fakt.adresse... og så derefter maile fakturaen til ShopUSA? eller hvordan det nu skal foregå.
Jeg overvejer nemlig at importere nogle Hooker-longpipe headers og måske noget rustfrit X-pipe udstødning fra Summit Racing. (for at få brøleren frem i Vetten...Næmli' ja)
la' høre....
vh JW
Med tak for dine fine detaljerede indlæg mht tíl USA-indkøb, har jeg nu også ladet mig inspirere til at oprette en konto hos ShopUSA.
Jeg har dog endnu ikke købt noget...og vil gerne lige forstå fremgangsmåden rigtigt...og lære af dine erfaringer.
I velkomstmailen anbefaler de at man bruger sin adresse i Virginia Beach både som leveringsadresse.... OG FAKTURERINGSADRESSE....?.
Har du også gjort det....eller er det ikke smartere bare at bruge sin rigtige DK-adresse som fakt.adresse... og så derefter maile fakturaen til ShopUSA? eller hvordan det nu skal foregå.
Jeg overvejer nemlig at importere nogle Hooker-longpipe headers og måske noget rustfrit X-pipe udstødning fra Summit Racing. (for at få brøleren frem i Vetten...Næmli' ja)
la' høre....
vh JW
Hej John Jeg har set at
Hej John
Jeg har set at man i velkomstalen anbefaler at man anvender shopUsa som både billing og shippingadresse. Dette har jeg ikke gjort, idet jeg for mit vedkommende ikke kan se nogen fordel ved det. Jeg tror at der måske kan ligge noget beskyttelse i det (måske), men det er nok også for at lave det noget enklere for menigjensen.
Jeg vil ikke som sådan handle på det "brogede" marked, men med velanskrevne virksomheder man kan ringe til, skrive til, noget jeg kan få referencer til via boards, via andre producenter osv. Jeg har ikke noget mod at gå på lidt tynd is, men ikke uden reningsvest og madpakke.
Sagen er den, at ringer jeg til et firma og siger jeg er Bent Lykkemark fra Danmark og derefter fortæller dem at de rent faktisk skal handle med en suite et eller andet i et warehouse i Virginia, så kan de godt gå hen og ligne et spørgsmålstegn. At ShopUsa er kendt hos amazon.com og andre er sin sag, det er ikke sikkert at de er kendt hos udstødsningsfabrikant et eller andet.
Jeg gør det at jeg gør mig bekendt med min leverandør, jeg fortæller ham lidt om hvem jeg er, hvor Danmark er placeret på globussen, giver ham et navn eller to og nogle telefonnumre han kan ringe til hos andre firmaer for at få bekræftet at jeg er et nogenlunde ordentligt menneske (såfremt han skulle udbede sig en sådan reference, og så ordner jeg min betaling med ham, således at han har sit på det tørre. Så får jeg en elektronisk faktura, enten som et billede eller en pdf. fil. Er det en pdf flytter jeg den til mit skrivebord og uploader den til nr to siden på vareregistreringen.
I min skriftelige bestilling hos min leverandør, skriver jeg ganske tydeligt: billing adress Bent Lykkemark og min danske hjemadresse, med telefonnummer og mailadresse og derefter shippingadresse: som opgivet af shopusa.
Jeg ynder at holde skæg og snot hver for sig. En yderligere fordel er, at ShopUsa afregner man med enten via sit Visa eller Mastercard ingen fejl på det.
Men jeg vil gerne betale, såfremt det er muligt min leverandør med AMEX, idet det undertiden kan give en valutafordel. Undertiden anvender jeg også Paypal, hvor jeg blot har fået udvidet mine kreditmuligheder via min bank.
Der er sikkert mange måder at gøre tingene på, det her er bare een af mulighederne, Shipping.dk er en anden mulighed, den har jeg bare ikke prøvet.
Lykkemark
Jeg har set at man i velkomstalen anbefaler at man anvender shopUsa som både billing og shippingadresse. Dette har jeg ikke gjort, idet jeg for mit vedkommende ikke kan se nogen fordel ved det. Jeg tror at der måske kan ligge noget beskyttelse i det (måske), men det er nok også for at lave det noget enklere for menigjensen.
Jeg vil ikke som sådan handle på det "brogede" marked, men med velanskrevne virksomheder man kan ringe til, skrive til, noget jeg kan få referencer til via boards, via andre producenter osv. Jeg har ikke noget mod at gå på lidt tynd is, men ikke uden reningsvest og madpakke.
Sagen er den, at ringer jeg til et firma og siger jeg er Bent Lykkemark fra Danmark og derefter fortæller dem at de rent faktisk skal handle med en suite et eller andet i et warehouse i Virginia, så kan de godt gå hen og ligne et spørgsmålstegn. At ShopUsa er kendt hos amazon.com og andre er sin sag, det er ikke sikkert at de er kendt hos udstødsningsfabrikant et eller andet.
Jeg gør det at jeg gør mig bekendt med min leverandør, jeg fortæller ham lidt om hvem jeg er, hvor Danmark er placeret på globussen, giver ham et navn eller to og nogle telefonnumre han kan ringe til hos andre firmaer for at få bekræftet at jeg er et nogenlunde ordentligt menneske (såfremt han skulle udbede sig en sådan reference, og så ordner jeg min betaling med ham, således at han har sit på det tørre. Så får jeg en elektronisk faktura, enten som et billede eller en pdf. fil. Er det en pdf flytter jeg den til mit skrivebord og uploader den til nr to siden på vareregistreringen.
I min skriftelige bestilling hos min leverandør, skriver jeg ganske tydeligt: billing adress Bent Lykkemark og min danske hjemadresse, med telefonnummer og mailadresse og derefter shippingadresse: som opgivet af shopusa.
Jeg ynder at holde skæg og snot hver for sig. En yderligere fordel er, at ShopUsa afregner man med enten via sit Visa eller Mastercard ingen fejl på det.
Men jeg vil gerne betale, såfremt det er muligt min leverandør med AMEX, idet det undertiden kan give en valutafordel. Undertiden anvender jeg også Paypal, hvor jeg blot har fået udvidet mine kreditmuligheder via min bank.
Der er sikkert mange måder at gøre tingene på, det her er bare een af mulighederne, Shipping.dk er en anden mulighed, den har jeg bare ikke prøvet.
Lykkemark
Tilbage til "Snak / off topic"