Benzin i tanken vinteren over

Alm. snak
Great White

Benzin i tanken vinteren over

Indlægaf Great White » 28. nov 2006, 21:02

Jeg nåede desværre ikke at få brændt hele den sidste tank benzin af inden vetten kom i vinterhi.

Jeg har vel 15 til 20 ltr. af den gode suppe fra OK på endnu. Jeg læste et indlæg Piet havde oprettet tidligere i år, hvor han anbefaler at man kan tilsætte additiv for at stoppe nedbrydningen.

Kan man anvende den benzin næste år hvis man tilsætter additiv, og i så tilfælde hvor meget, eller er det bedste blot at aftappe det nu og forære det til en landmand der skal have brændt halm af...?

Tommy

Re: Benzin i tanken vinteren over

Indlægaf Tommy » 28. nov 2006, 21:43

Hvis bilen står køligt vinteren over, sker der ikke noget nævneværdigt med dit benzin.

Tommy.

ROMMEL

Indlægaf ROMMEL » 1. dec 2006, 15:24

Fyld den helt op, der er ingen problemer med at benzinen bliver gammel. har haft en motorcykel stallet op i fem år med fyldt tank. og der var ingen problemer med at starte den op og køre på benzinen. hvor lang tid tror i benzinen står på lager ude på prøvestenen sommer og vinter ?????  jeg har forresten en fiberfjeder du kan afprøve på din vette hvis den passer er det din for en tusse.

Mvh.ROMMEL

(udmeldt) C3

Indlægaf (udmeldt) C3 » 1. dec 2006, 17:51

Det er ligegyldigt hvor meget benzin, der

er i tanken. Som flere skriver når benzinen ikke at blive for gammel på en vinter, og 'husrådet' om at opstalde køretøjer med fuld tank er givet for at undgå udtørring af evt. pakninger ( der måtte befinde sig højt i tanken ). Men sådan som i hvert fald C3 er bygget er der ingen pakninger over benzin overfladen - bare med nogle få liter i tanken.

C3

(udmeldt) ClausX

Indlægaf (udmeldt) ClausX » 2. dec 2006, 16:58

For de Corvetter, der er udstyret med gummimembran i benzintanken (f.eks. årgang 1975) bør tanken være fuld under vinteropbevaringen. I modsat fald skal man sprøjte indersiden af gummimembranen med olie eller eventuelt fjerne den fra tanken. Her er ordret fra min instruktionsbog:

'If for any reason the fuel tank bladder is to be stored for an extended period of time without fuel, it is necessary to apply, as a preservative, a non-detergent grade 10-weight oil to the interior surface of the bladder.

1. If the tank bladder is removed from the metal tank, apply a thin coating of non-detergent 10W oil to the inner surface. Then seal the bladder in a polyethylene bag and place in a corrugated cardboard box.

2. If the bladder is to remain in the metal tank without fuel, remove the cover plate and apply a thin coating of non-detergent 10W oil to the inner surface. Then replace the metal cover plate.'

Vettehilsen

Claus

Tilbage til "Generelt forum"