Jeg er ved at gøre min 70er klar til sit første danske syn.Jeg har læst her i forumet at man skal have en plade med stlnummeret siddende ved venstre forhjul,så er det at jeg vil spørge, hvor store tal og bogstaver man skal bruge?
På forhånd tak
Bent Hauberg.
Nyt stelnummer
Re: Nyt stelnummer
Hej Hauberg
Du må IKKE lave et nyt stelnummer før du har været til syn, hverken slået i rammen, eller på en plade der svejses på rammen.
Det oprindelige stelnummer sidder ret langt inde bag venstre baghjul ovenpå vangen.
Det skal du finde (med spejl og lommelygte), og fremvise til syn.
Derefter skal du have 'lov til' at lave et nyt stelnummer i eller på højre vange i motorrummet.
Efter at du så har lavet et nyt stelnummer på det anviste sted, skal du tilbage og vise det til synsfolkene, som så godkender dit nye stelnummer.
Jeg kan anbefale at der bruges så små tal/bogstaver som muligt (6mm).
'Kloge-Åge' her købte selvfølgelig de største der var hos Biltema, og det var et værre Cirkus at slå dem i vangen så det kunne læses - bare et godt råd.
Mit nye stelnummer skulle slås direkte i vangen ved højre forhjul, og der er langt derned hvis der skal bruges to hænder.
Husk at få vejet Corvetten højest 24 timer før syn hos en autoriseret vejer.
Held og lykke med synet.
Du må IKKE lave et nyt stelnummer før du har været til syn, hverken slået i rammen, eller på en plade der svejses på rammen.
Det oprindelige stelnummer sidder ret langt inde bag venstre baghjul ovenpå vangen.
Det skal du finde (med spejl og lommelygte), og fremvise til syn.
Derefter skal du have 'lov til' at lave et nyt stelnummer i eller på højre vange i motorrummet.
Efter at du så har lavet et nyt stelnummer på det anviste sted, skal du tilbage og vise det til synsfolkene, som så godkender dit nye stelnummer.
Jeg kan anbefale at der bruges så små tal/bogstaver som muligt (6mm).
'Kloge-Åge' her købte selvfølgelig de største der var hos Biltema, og det var et værre Cirkus at slå dem i vangen så det kunne læses - bare et godt råd.
Mit nye stelnummer skulle slås direkte i vangen ved højre forhjul, og der er langt derned hvis der skal bruges to hænder.
Husk at få vejet Corvetten højest 24 timer før syn hos en autoriseret vejer.
Held og lykke med synet.
Re: Nyt stelnummer
Inden jeg kørte til syn, var jeg i synshallen og spurgte om jeg måtte banke stelnr. i inden jeg mødte til syn. Det fik jeg ok til, og synsmanden har ikke set andet stelnr. end det jeg bankede i rammen bag højre forhjul.
mvh.
Steffen