Hej
Håber på at få lidt hjælp eller gode råd.Min ny indkøbte vette 1970 slinger/sejler når jeg kører og jeg føler at det er nødvendigt at styre kontra af og til.Er det normalt eller kan der gøres noget ved dette?
m.v.h Stig
Vedr.c3
-
Re: Vedr.c3

Den kan gøres noget. En C3 skal kunne styre kontant og præcist. Svært at sige ud fra beskrivelsen HVAD der skal gøres på din. Er der slør i styretøjet? Slaskede bøsninger/støddæmpere/styreforbindelser?. Bærekugler i øverste og nederste A-arme. Måske trænger det hele til udskiftning. Evt. med tandstangsstyring....
Den KAN være bagenden der er upræcis.
C3
Det kan der sagtens gøres noget ved, men det er ganske umuligt at diagnosticere problemet ud fra din korte beskrivelse.
du kan have problemer med alt fra støddæmpere til dæk, styrtøj til bøsninger.
som standard er en 70 orvette undervogn lidt blød, og hvis du har servostyring kan styringen føles lidt 'løs'
der findes masser af opgraderingssæt til undervognen på din bil, og man kan få alt i reservedele til original stand, så du kan sådan set vælge og vrage ud fra hvilken køre egenskaber du gerne vil have, det kræver lidt viden tid og værktøj at renovere en undervogn, men det er absolut muligt for gør det selv mekanikeren.
du kan have problemer med alt fra støddæmpere til dæk, styrtøj til bøsninger.
som standard er en 70 orvette undervogn lidt blød, og hvis du har servostyring kan styringen føles lidt 'løs'
der findes masser af opgraderingssæt til undervognen på din bil, og man kan få alt i reservedele til original stand, så du kan sådan set vælge og vrage ud fra hvilken køre egenskaber du gerne vil have, det kræver lidt viden tid og værktøj at renovere en undervogn, men det er absolut muligt for gør det selv mekanikeren.
Der er nye støddæmpere og jeg har lige skiftet power steering control valven,hvilket har hjulpet en del.Får skiftet øverste og nederste bærekugle i begge sider i næste uge og får den sporet,så håber jeg at det hjælper.Kan det betale sig at skifte til tandstang efter toldsynet.Er det meget bedre med tandstang end snekkestyring?
Hvis den slingrer er det garanteret bagtil du skal starte, dvs. trailingarms og strutrods, jeg har markeret dem med rødt (der er 2 trailingarms), hvis bøsningerne i trailingarms/svingarme er færdige og det er de som regel hvis den ikke har været renoveret vil den sejle fordi baghjulene lever sit eget liv, skift de fire bøsninger i strutrods samtidig.
Jeg er godt nok ikke enig med Piet i at en Corvette er blød i affjedringen fra fødslen, hvis alt gummi i undervognen er tip top, støddæmpere/fjedre og styrtøj i orden og dækkene har tilstrækkeligt med lufttryk er den dejlig afstemt/fast og sammenlignet med moderne biler hård i undervognen, stålbladfjederen bliver først behagelig over 150 og rigtig sat op i undervogenen kører en C2/C3 perfekt mellem 150-200, jaja der var jo engang hvor det kunne prøves uden klip i kortet :-)