vedr motor olie!
-
vedr motor olie!
jeg bruger i øjeblikket 'synthetic technology motor oil' 10W-40 min mekaniker siger at den er for tynd! er det rigtigt og evt nogle forslag til en anden jeg kan bruge!
Re: vedr motor olie!
Det er ikke for tyndt, men den syntetiske olie drypper helt af, det betyder at hvis man kun bruger sin corvette lejlighedsvis vil man starte med en tør knast mv. når man starter den (lidt overdrevet men det fremmer forståelsen), det er bedst at bruge mineralsk baseret olie sålænge det er de ældre modeller vi taler om.
-
Re: vedr motor olie!
Instruktionsbogen for min 69 siger 5W-30 op til 20 gr F, 10W-30 op til 60 gr F og 10-20W/40 længere op.
Din 10W 40 er derfor nærmere for TYK, især på denne årstid. Det er en udbredt misforståelse at 'nullet' i f.eks. en 0W-40 olie betyder at olien er tynd. Det er den kun ved lave temperaturer, hvilket er en fordel ved koldstart. Men ved driftstemp. svarer den til enhver anden 40 olie.
Jeg kører selv med 10W/30 mineralsk olie. Passer bedst til danske sommertemperaturer.
Hvilken olie anbefaler furious forresten til sine motorer? Her burde syntetisk olie egentlig kunne komme på tale, da al indmad er nyt.
C3
Din 10W 40 er derfor nærmere for TYK, især på denne årstid. Det er en udbredt misforståelse at 'nullet' i f.eks. en 0W-40 olie betyder at olien er tynd. Det er den kun ved lave temperaturer, hvilket er en fordel ved koldstart. Men ved driftstemp. svarer den til enhver anden 40 olie.
Jeg kører selv med 10W/30 mineralsk olie. Passer bedst til danske sommertemperaturer.
Hvilken olie anbefaler furious forresten til sine motorer? Her burde syntetisk olie egentlig kunne komme på tale, da al indmad er nyt.
C3