Er lige begyndt på renoveringen af min 69ér vette idag... Er allerede gået i et par problemer, håber nogen kan hjælpe!
1)
Dørbeklædningerne sidder åbenbart også fast ved rudehejset (manuel) og bag håndtaget for at lukke døren. Hvordan dælen kommer jeg til de skruer?
2)
Har fået løsnet alle (tror jeg nok) bolte til sæderne, men alligevel sidder de fast. Har fundet en 4-kantet 'møtrik' under bilen som bare sidder fast... Håber lidt W40 kan hjælpe. men er det den rigtige at løsne?
Jeg skriver helt sikkert igen, er jo helt grøn hvad dette angår, men jeg giver ikke op.
Zean
Frame off
Re: Frame off
Jeg bliver simpelthen nødt til at komme forbi og se hvad du render og laver Zean, det lyder for spændende.! Det kræver altså lidt mod, at rykke sin bil fra hinanden, når man kun har prøvet at skrue i en Puch Maxi. ( PUCH = Politiet Uden Chancer Her )
Vi ses på søndag.
Mvh. Thomas..
Vi ses på søndag.
Mvh. Thomas..
Hej Zean
Der sidder ikke nogle skruer ved rudehejset , der sidder en metal clips mellem håndtag og dørbeklædning som skal presses ud , den er formet som et U . Brug evt. et bredt stykke metal/ skruetrækker til at presse den ud , men pas på ikke at ridse dørbeklædningen , og der skal selvfølgelig presses derfra hvor du kan ane åbningen af U `t .
Ecklers har et stykke værktøj til dette , men det burde ikke være nødvendigt.
Sæderne burde være til at tage ud når alle 4 bolte er taget ud . Kan være rustet fast . Der skal bruges kræfter til at rode med gamle damer :-)
Allan
Der sidder ikke nogle skruer ved rudehejset , der sidder en metal clips mellem håndtag og dørbeklædning som skal presses ud , den er formet som et U . Brug evt. et bredt stykke metal/ skruetrækker til at presse den ud , men pas på ikke at ridse dørbeklædningen , og der skal selvfølgelig presses derfra hvor du kan ane åbningen af U `t .
Ecklers har et stykke værktøj til dette , men det burde ikke være nødvendigt.
Sæderne burde være til at tage ud når alle 4 bolte er taget ud . Kan være rustet fast . Der skal bruges kræfter til at rode med gamle damer :-)
Allan
Bare fortsæt denne tråd efterhånden som du kommer frem, - så behøver det ikke være mig der skal spørge hele tiden..:-)
-
Hej Zean,
Jeg håber du har investeret i en værkstedshåndbog OG en assembly manual fra GM.
Begge dele kan fås hos Eckler's og de kan spare dig mange timers arbejde og måske også omkostninger til ting og sager som du ødelægger ved forkert adskillelse.
Man siger, 'Hvis alt andet svigter, ....... læs brugsanvisningen', men den holder ikke når du skal igang med de mere komplicerede samlinger - og slet ikke hvis du kører fast allerede i dørbeklædningerne.... >;o)
Jeg håber du har investeret i en værkstedshåndbog OG en assembly manual fra GM.
Begge dele kan fås hos Eckler's og de kan spare dig mange timers arbejde og måske også omkostninger til ting og sager som du ødelægger ved forkert adskillelse.
Man siger, 'Hvis alt andet svigter, ....... læs brugsanvisningen', men den holder ikke når du skal igang med de mere komplicerede samlinger - og slet ikke hvis du kører fast allerede i dørbeklædningerne.... >;o)
-
Bare gå til den Zean. Som den gamle filosof A.T. Jensen engang sagde.
Learning by doing.
Held og lykke med projektet.
Niels
Learning by doing.
Held og lykke med projektet.
Niels