død spand

Alm. snak
Boe
Indlæg: 0
Tilmeldt: 20. apr 2004, 20:39

død spand

Indlægaf Boe » 23. aug 2004, 22:39

Vetter`s hk må siges at være nået opreklameret Jeg har problemer med at følge gti biler og lign i min 350/350 fra 68. Inden jeg tager på rullefelt for at få ødelagt min dag, vil jeg gerne vide om der er andre 'ærlige' vettevenner der også har problemer med bilernes ydeevner, eller det bare er mig, der har et udrangeret lig.  

Gæst

Re: død spand

Indlægaf Gæst » 23. aug 2004, 23:54

Jeg må tilstå at min føles også lidt sløv, men nu skal der ske noget, så jeg har startet med at bestille ny Carburator, derefter skal jeg har fremstillet nogle headers der passer over i mine sidepipes og så må vi se, så rullefeltet må vente lidt endnu........

Thomas

 

Lars #510
Indlæg: 0
Tilmeldt: 11. apr 2004, 19:17

Re: død spand

Indlægaf Lars #510 » 24. aug 2004, 00:50

Nej....bestemt ikke.....Blir ofte overrasket over hvor meget den 'rykker'

Har 'leget' med både 911´er, Mercedes 230 kompressor og en Diablo......kun med held indtil videre(med undtagelse af Diabloen)

 

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Re: død spand

Indlægaf (udmeldt) C3 » 24. aug 2004, 00:54

Min 350/350 var ret død i sværen,

faktisk kunne den ikke lide fuld gas. Men en HEI tænding og et sæt nye kabler kurerede denne skavank. Nu fornemmes det somom de fleste af de oprindelige 350 SAE heste er tilstede.

Du får forhåbentlig ikke ødelagt din dag af at se hvor galt det evt. står til. Tværtimod så får du nogle nemme HK at gå efter, og måske endda et hint om hvor de skal findes.

C3

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Re: død spand

Indlægaf Piet » 24. aug 2004, 03:02

HK er ikke alt, Moment,Gearing,vægt osv er lige så vigtigt, og om den er opreklameret tjooo , men prøv lige at tage en anden bil fra sidst i 60erne og se hvad den kan ???

En standard V8 fra de tider vil med garanti ikke føles som en super pumpet sportsvogn idag 35 år senere, alt andet ville da også være  vanvittigt, men for ganske få penge kan den gøres til en hidsig maskine som med garanti kan tage kampen op imod de moderne biler.

Min 68 var født med en forholdsvis lille 327 motor med 300HK (i dagens tal er det vel nærmere de 200HK) og da bilen vejer små 1500kg så vil en lille rap GTI  med 140HK og 1000kg nok godt kunne give den kamp til håret.

Nu har jeg dog renoveret motoren og givet den  nogle opgraderinger, så som Knast/Topstykker/Aluindsug/Headers/Kaburator/Elektronisk tænding/fluidamper/rulleløftere/alu svinghjul/underdrive pulleys, ja så yder den vel i omegnen af de 350HK på baghjulene, og  med 0-100 på 5-6sek og 230-240km/t på toppen så skal selv de moderne biler altså stå tidligt op for at følge med.

Gæst

Re: død spand

Indlægaf Gæst » 24. aug 2004, 15:25

Hej Piet

Det er sådan min motor skal være, hvornar har du tid til at bygge den???

Hilsen Thomas

 

 

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Re: død spand

Indlægaf (udmeldt) C3 » 24. aug 2004, 20:16

Iøvrigt håber jeg da at det lykkes

at få tilmeldinger nok til rullefeltdagen ( p.t. 7 tilmeldt - min. 10 kræves ). Så kan vi få at se hvormeget der er myter og hvormeget der er realiteter. Hvis du selv dukker op, og resultatet er elendigt *S*, så kan du efter ønske undgå at få det bragt i CCD Nyt...

ALLE der HAR tilmeldt sig har fået svar på deres mail. Så hvis nogen tror at de har tilmeldt sig, og ikke har fået svar, så er mailen forsvundet i mængden af spam og andet. I så fald, send en ny mail.

Husk at sidste frist er på fredag.

C3

 

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: død spand

Indlægaf david » 24. aug 2004, 20:20

I en test http://www.corvettearchive.com/ fra 1968 kørte en 350 hk Corvette med 3:70 gearing 7,7 sek til 96 km/t, det klarer en GTI fint. Men pil lidt ved mekanikken og de græder hele vejen hjem.

Er den helt standard ?

 

 

Boe
Indlæg: 0
Tilmeldt: 20. apr 2004, 20:39

Re: død spand

Indlægaf Boe » 24. aug 2004, 20:30

Dejligt at vette folk tager motorene alvorlig. jeg har bestilt tid på rullefelt til onsdag i næste uge, så finder jeg da ud af hvad den yder, og så vender jeg tilbage for at få hjælp med optimeringen.

At motoren er en 350/350 er noget jeg har fået oplyst af sælger men hvordan kontrolere jeg om det er sandt, den er matching#

Boe
Indlæg: 0
Tilmeldt: 20. apr 2004, 20:39

Re: død spand

Indlægaf Boe » 24. aug 2004, 23:15

Hej David

hvis du kan hjælpe er motornr, 18s408363-vi2i9ht da jeg ikke ved hvordan jeg skal omsætte det til dansk.


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 11 gæster