Generator pladsproblem og servopumpe problem

Alm. snak
Gert Agerholm

Generator pladsproblem og servopumpe problem

Indlægaf Gert Agerholm » 20. jul 2004, 00:32

Alle gode gange 4 eller flere..........

Jeg ved ikke hvordan jeg har båret mig ad med at få billederne ind 3 gange uden tekst, sorry. Til sagen.

Jeg er ved at klargøre min 71'er BB LS5. Jeg har købt en ny forkromet generator Ecklers A5853, en 85A generator. Endvidere har jeg købt et March Performance Underdrive Pulley kit Ecklers nummer 37945 og en ny remskive til min servopumpe 22944 og her opstår problemerne. For det ørste er der ikke plads til generatoren, stel forskruningen går mod ventildækstet, så generatoren ikke har fuld justeringsmulighed. Det går helt galt når møtrikken til slelledningen monteres. Problemet kan ses på det venstre billede. Kan det virklig passe at man skal lave en bule i ventildækselet for at generatoren kan monteres? Jeg har kontrolleret at det er det rigtige monteringsbeslag. Jeg tør ikke sige om generatoren tidligere har haft samme problem, da jeg ikke selv har afmonteret den gamle. Noget kunne tyde på det samme problem, da der rent faktisk ER lavet en lille bule i ventildækslet i det hjørne.

Problem 2. Generator, vandpumpe og krumtal passer rimelig i sporene til remmen, men servopumpen her hent ude af tur. Sporet er noget der ligner 5 mm forkert. Det kan ikke passe. Jeg har i mellemtiden fået denmistanke at den servopumpe der er monteret ikke passer til bilen. Den har andet udseende end alt hvad jeg kan finde hos Ecklers, Dr. Rebuild, div. rep. bøger osv. I kan se min servopumpe. Er det virklig den rigtige? Farven virker også mistænkelig.

Foreslag til hvordan remmene skal løbe? For mig at se er der kun 2 muligheder. 1 stor rem der trækker hele molevitten (servo, generator, vandpumpe, krumtap) eller en der går Krumtap - vandpumpe - servo og vandpumpe - generator. Det er også muligt at sidste kan gå fra servo til generator, da servopumpen har 2 spor. Foreslag? Der er ingen aircondition.

(udmeldt) C3

Re: Generator pladsproblem og servopumpe problem

Indlægaf (udmeldt) C3 » 20. jul 2004, 01:17

Jeg kan desværre ikke rådgive specifikt, da jeg selv har en sb. Men check corvetteworld, her vises de almindeligste remførnger. Dit billede kan desværre ikke ses.

http://www.corvetteworld.dk/

click techworld ''drivremme i front'': Dette er næsten en hel videnskab. Der er mange måder at kileremsføringen foretages bland de forskellige årgange, alt efter hvor meget ekstra udstyr der er monteret i motorrummet. Her er vist de mest almindelige.

På min sb, der havde 4 remme var kileremsføringen oprindelig:

Inderste spor: Gen, vandpumpe, krumtap
Mellemste spor: AC, vandpumpe, krumtap
Yderste øvre spor: smog pump; vandpumpe
Yderste nedre spor: krumtap samt servopumpe.

Håber at det hjælper. De kan være drilske disse kileremme.

C3

david

Re: Generator pladsproblem og servopumpe problem

Indlægaf david » 20. jul 2004, 01:22

Vi kan desværre ikke se dine billeder, kører du med standardventildæksler og standardgeneratorbeslag ?

Tilbage til "Generelt forum"