Hej
Jeg har et lille problem med at min 68-Vette kan sætte sig fast i et gear hvorefter den sidder uhjælpeligt fast i pågældende gear indtil man roder med en papegøjetang i skiftestængerne. Det sker et par gange i hver sæson og kun når man accelererer hurtigt op i gearene og samtidigt prøver at lave et hurtigt gearskift. Min egen opfattelse er at det må være skifemekanismen i selve Hurst-skiftet som er slidt og skal renoveres, men jeg vil modtager meget gerne andre bud. Hvis nogle samtidigt kan fortælle mig hvor jeg kan få et 'reparationskit' el. lign. til et Hurst-skifte (formentligt originalt) vil jeg blive meget glad. Jeg kan finde komplette Hurt-skiftere hos både Ecklers og Summit men ikke nogle sliddele/reparationsdele.
Lars
Kan sætte sig fast i et gear....
Re: Kan sætte sig fast i et gear....
Hej Lars
Jeg syntes det lyder som et justering spørgsmål, med mindre der er meget slør i skifte stængerne. Ellers har summit best# HUU-3738190 til en M21
Jeg syntes det lyder som et justering spørgsmål, med mindre der er meget slør i skifte stængerne. Ellers har summit best# HUU-3738190 til en M21

Re: Kan sætte sig fast i et gear....
Det problem har drevet mig til vanvid igennem mange år indtil jeg fandt ud af at et Hurst skift skal smøres regelmæssigt under det stykke 'blik' som sidder under skiftermekanismen, hvis du ikke har gearkassen nede kan det klares med grafikspray men det bedste er at give det noget rigtigt fedt. Såvidt jeg husker er det kugler som styrer det, hvis de ikke er smurt ordentligt vil den være et to gear samtidig og så låser den.