Hej
Der opstår rimeligt heftige vibrationer i min Vette når omdrejningstallet kommer over 3500 rpm (i alle gear). Er der nogle der har erfaringer med hvad årsagen kan være. Jeg har selv 2 mulige mistanker (måske i kombination): 1) Mine udstødningsrør går mod chassisrammen der hvor de går igennem hullerne i rammen (skyldes delvis at den har headers). 2) Tændingen/strømfordeleren/avanceringen: Denne er rimeligt slidt og fungerer tvivlsomt. Jeg påtænker at købe en elektronisk snarest. Kan en bestemt model anbefales? Og kan tændingen alene forårsage disse vibrationer?
Motoren er en renoveret 350 der er lagt i min 68-er.
Med venlig hilsen Lars
Vibrationer over 3500 rpm?
Re: Vibrationer over 3500 rpm?
Hvis du holder stille og i frigear giver gas til 3500+ omdrejninger er der da nogle vibrationer i bilen?
hvis ikke så ligger fejlen højst sansynligt et af følgende steder
kardanaksel,trækaksler,gearkasse,gearkasseophæng.
det er ikke din stømfordeler, men hvis du har vibrationerne i frigear og du holder stille så er det noget ved din motor feks, motorophæng, vibrationsdæmperen, svinghjul, kobling.
dine udstødninger tvivler jeg kraftigt på vil kunne lave de vibrationer, det vil nok mere være nogle mislyde hvis de lavede problemer.
hvis ikke så ligger fejlen højst sansynligt et af følgende steder
kardanaksel,trækaksler,gearkasse,gearkasseophæng.
det er ikke din stømfordeler, men hvis du har vibrationerne i frigear og du holder stille så er det noget ved din motor feks, motorophæng, vibrationsdæmperen, svinghjul, kobling.
dine udstødninger tvivler jeg kraftigt på vil kunne lave de vibrationer, det vil nok mere være nogle mislyde hvis de lavede problemer.
Re: Vibrationer over 3500 rpm?
Det er bare en idé, men hvad med manglende afbalancering og sporing af hjulene?
Rune - Vettelaw
Rune - Vettelaw