compression

Alm. snak
Allan#271
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. sep 2003, 00:10

compression

Indlægaf Allan#271 » 21. dec 2005, 17:20

Er der ikke en der kan uddybe betydning af de 3 tal der står for compressions , ved at det er forbrændings kammer størrelse , hvis jeg skal vide hvad min motor er , er det så stempel og toppe slaglængde der fortæller dette ?

Christian #384
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. mar 2004, 22:27

Re: compression

Indlægaf Christian #384 » 21. dec 2005, 18:17

Det er meget nemt. Du fylder bare cylinderen op med vand mens stemplet er i bund, så kører du stemplet i top, måler forskellen mellem det der er tilbage i kammeret, og den mængde der kommet ud af tændrørshullet..... dåååhhhh

Christian #384
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. mar 2004, 22:27

Re: compression

Indlægaf Christian #384 » 21. dec 2005, 18:20

Nå.... Nu skal jeg nok være flink..... Det er en rigtig dårlig måde at gøre det på :-)

Her er en nemmere måde, hvis du altså kender tykkelsen på din toppakning, volume af forbrændingskamre og volume/dome på dine stempler:

http://www.rbracing-rsr.com/compstaticcalc.html

Christian

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: compression

Indlægaf david » 21. dec 2005, 20:03


Lynkursus i kompression. V1 er volumen når stemplet er i bund og V2 er volumen når stemplet er i top. Kompressionsforholdet er V1/V2, altså hvis V1 = 50 og V2 = 500 er kompressionen 10:1. Dette er den statiske kompression, knasten kan ændre på dette og det hedder så dynamisk kompression, hvilket vil sige at man kan ændre kompressionen ved at ændre knasten.

http://e30m3performance.com/myths/more_myths1/comp_ratio/comp_ratio.htm

 


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster