Kunne det ikke lade sig gøre at lave en fælles indkøbsordning hos Ecklers, således at der blev afsendt en fælles ordre, f.eks. den 1. i hver måned ? Man kunne så betale for varerne ved bestilling, og så betale for den fælles fragt ved udlevering af varerne. Der må kunne spares mange penge til transport.
Hilsen Flemming usa1
Ecklers indkøb
Re: Ecklers indkøb
Desværre er regnestykket ikke helt så enkelt, transporten er udregnet dels efter vægt men også efter størrelse på pakken, så i nogle tilfælde vil du komme til at betale mere i fragt hvis du bestiller sammen med andre end hvis du var alene.
de omkostninger man kan dele ud er gebyr for fortoldning som er 150-350dkr pr forsendelse.
der vil uden tvivl være en del at spare på fragten hvis Ecklers gad at bruge lidt tid på at pakke tingene mere kompakt, jeg får tit forsendelser i 5 pakker som sagtens kunne samles i en af de 5 kasser,. Det er jo med at holde fragten på et minimum da man også skal betale moms af denne.
de omkostninger man kan dele ud er gebyr for fortoldning som er 150-350dkr pr forsendelse.
der vil uden tvivl være en del at spare på fragten hvis Ecklers gad at bruge lidt tid på at pakke tingene mere kompakt, jeg får tit forsendelser i 5 pakker som sagtens kunne samles i en af de 5 kasser,. Det er jo med at holde fragten på et minimum da man også skal betale moms af denne.
Re: Ecklers indkøb
Jeg synes det er en god ide, men belært af erfaringen skal man være indstillet på 'quite a bit of work', specielt kan det være lidt irriterende når en vare først dukker op 1/2 år senere pga. forsinkelse fra underleverandøre som Ecklers jo i sagens natur benytter i rigt omfang.
En anden ide var simpelthen at fylde en 20 fods container som så gik afsted midt på vinteren. Søfragt er faktisk ikke særlig dyrt specielt ved større forsendelser, jeg mener jeg har hørt en shippingmand sige at det er næsten billigere at få en container fra Østkysten af US til DK end fra københavn til Ålborg!
En anden ide var simpelthen at fylde en 20 fods container som så gik afsted midt på vinteren. Søfragt er faktisk ikke særlig dyrt specielt ved større forsendelser, jeg mener jeg har hørt en shippingmand sige at det er næsten billigere at få en container fra Østkysten af US til DK end fra københavn til Ålborg!