Automaling for Fynboer og Jyder

Alm. snak
sørensen

Automaling for Fynboer og Jyder

Indlægaf sørensen » 2. sep 2005, 10:42

Hvis der er nogen der tænker på at få malet deres Corvette, kan jeg anbefale Vestfyns Autolak i Årup. Hans viden om glasfiber er fantastisk, - men han har også tidligere arbejdet på et bådeværft med behandling af glasfiber. Han ved hvordan 'glasfiberpest' behandles ved at åbne ned til fiberen, gennemskylde og tørre, for derefter at forsejle med epoxy. Han kunne også fortælle at den type maling der blev brugt til de tidligere Corvetter ikke rigtig harmonerer med moderne typer af maling. Derfor kan man ikke bare smøre en grunder på, og så en maling ovenpå. De steder hvor der ikke slibes helt ned, skal isoleres med en særlig type grundmaling før den ordinære grunder. Hvis ikke man gør dette, så 'bobler' malingen fordi de to typer ikke kan sammen.

Hvordan det endelige resultat bliver har jeg ikke set endnu, men det tegner til at bliver godt!

(udmeldt) ClausX

Re: Automaling for Fynboer og Jyder

Indlægaf (udmeldt) ClausX » 2. sep 2005, 13:51

Kan du oplyse noget om priser? Jeg ved naturligvis godt at den endelige pris afhænger af den individuelle bil og den behandling den skal have, men et par indikationer ville være interessante! Hvor omfattende er f.eks. det arbejde der skal lægges i din Vette og kan du oplyse pris på dette? Som annonceret på denne hjemmeside, kan Finnray også tilbyde kvalitetsarbejde til faste priser, med medlemsrabat (se Finnrays profil)!

Vettehilsen

Claus 

Tilbage til "Generelt forum"