Sikring til stoplys

Teknisk relateret snak
lesemann-1051

Sikring til stoplys

Indlægaf lesemann-1051 » 10. aug 2009, 22:40

Hejsa

Jeg har et problem med min C3 fra 1974.

Problemet er at når jeg jeg blinker til venstre, og aktiver stoplyset samtidig springer sikringen til stop / havari 20 Amp med det samme :mad:.

Når Haveri er tændt og jeg træder på bremsen, springer sikring ikke.

Sikringen springer heller ikke når jeg blinker til højre, og træder på bremsen.

Jeg har skiftet til Led- pære ibag, dette hjalp desvære ikke.

Gode forslag til at angribe problemet ønskes.

Mvh Lesemann

Vi ses på Vejle havn på onsdag, sikkert uden stoplys

Brugeravatar
Allan#373
Geografisk sted: Thisted

Hej Lesemann Jeg har et bud.

Indlægaf Allan#373 » 11. aug 2009, 11:20

Hej Lesemann
Jeg har et bud. Da både ledningsnet og lygter er de samme til både blink og stop, mener jeg fejlen skal findes andetsteds, nemlig i blinkkontakten.
Den har jeg desværre ikke diagram over, men udover at agere blinkkontakt, skal den også afbryde stoplys til den side der blinkes til, d.v.s. at afgangen fra stoplyskontakten går op i blinkkontakten, hvor det bliver delt ud til de 2 ledninger til h/v stop/blink.
Da du godt kan bruge hazard blink og bremse (så er der jo ikke noget bremselys alligevel :-)) vil jeg mene at der sker en kortslutning i / ved blinkkontakten. Ledning der rører ved stel, eller "noget" der er ved at falde fra hinanden.
Skodsted at skulle fejlfinde
Allan
medlemsinfo
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

lesemann-1051

Hej Allan Jeg takker for forslaget,

Indlægaf lesemann-1051 » 11. aug 2009, 18:38

Hej Allan

Jeg takker for forslaget, det lyder ret sandsynligt, at du har ret :seeya: , jeg venter lige lidt og ser om der er andre kloge hoveder der vil på banen, inden jeg splitter bilen af. :auto:

Hilsen Frank

Brugeravatar
Allan#373
Geografisk sted: Thisted

Jep Rigtig godt link, med fint

Indlægaf Allan#373 » 14. aug 2009, 10:38

Jep
Rigtig godt link, med fint diagram, endda detaljeret diagram over bl.a. blink/stop kontakter (1974)
har printet det ud :sifone:
Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

Eva og Poul

har du klaret den??

Indlægaf Eva og Poul » 24. nov 2009, 18:21

Har pt.det samme problem, har prøvet alt inclusiv komplet ny blinkkontakt i ratstammen diverse fejlfinding men er umuligt da det er en periodisk fejl. Kan du også sætte en ny sikring i 10 sek .efter og så virker det i kortere eller længere tid?? jeg opgav og købte i stedet thermo sikring hos Ecklers den passer i sikringsboksen.

lesemann-1051

UPS Glemte at melde tilbage :smash: I

Indlægaf lesemann-1051 » 26. nov 2009, 19:59

UPS

Glemte at melde tilbage :smash:

I mit tilfælde var det kontaktsættet i ratstammen, den blev udskiftet og så var problemet løst . Et lille stykke kobber var faldet af gav direkte stel når jeg blinkede til den ene side og bremsede samtidig.

Mvh Lesemann :driving: :driving:

Tilbage til "Generelt teknisk forum"