Benzintryk

Teknisk relateret snak
Brugeravatar
Steffen
Indlæg: 43
Tilmeldt: 10. jul 2004, 22:43

Benzintryk

Indlægaf Steffen » 15. okt 2007, 11:36

Hej.
Har prøvet en karburator hvor der er monteret en benzintryksmåler, og ser så at trykket er på 14-15 psi, er det ikke for meget?, kan det være medvirkene årsag til at den kvæler sig selv ved lidt frist nedbremsning, og sprutter og hakker i skarpe sving med lav hastighed f. eks gennem en rundkørsel. -der sidder normalt en edelbrock 750 på og det er en edelbrock mekanisk benzinpumpe. 
På den anden bil hvor karburatorern normalt sikker er der elektrist benzinpumpe, og der er trykket ca. 8 psi.
mvh.
Steffen

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

re:Benzintryk

Indlægaf Piet » 15. okt 2007, 11:43

Hej Steffen, 14psi er alt for voldsomt, 6-7 psi er hvad du bør have, med hensyn til at den kvæler sig selv ved nedbremsning er fordi din svømmerhøjde skal justres ned.

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: re:Benzintryk

Indlægaf david » 15. okt 2007, 13:39

Ifølge guruen Lars er 4 psi alt rigeligt.  Stadig ifølge Lars er det vigtigt at have en returlinie på systemet så tæt på karburatoren så muligt, det giver meget lavere temperatur på benzinen og fjerner problemer med ';vapor lock'; altså benzin der er for varm/koger. GM har haft returnlinier siden 70 og alle moderne biler kører med retur på benzinen.


 

Per
Indlæg: 0
Tilmeldt: 13. sep 2004, 21:31

Re: re:Benzintryk

Indlægaf Per » 17. okt 2007, 10:10

Tak for svar.
Så må jeg jo have fat i en regulator for at få trykket ned.
Det med returlinie kvæver vel lidt mere -der skal vel også være en studs på tanken til returløbet.
mvh.
Steffen

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

re:Benzintryk

Indlægaf Piet » 17. okt 2007, 12:03

Hej Steffen, bare sørg for at få en regulator med returløb, der skulle meget gerne være returløbsrør på din tank. Husk at regulatoren med returløb skal sidde så tæt på kaburatoren som muligt hvis det skal have nogen effekt.

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Re: re:Benzintryk

Indlægaf (udmeldt) C3 » 17. okt 2007, 13:49

Jeg er helt enig i at et reguleret returløb er godt. Bl.a. fordi det køler benzinen, og lægger mindre 'pres' på svømmerventilen.
Derfor undrer det mig at det så sjældent ses på de færdige set-ups der kommer fra USA. Er der nogen der har en god forklaring?
I sommerens løb tror jeg at jeg har set 50 blændede returløb på C3'er.......
C3


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster