Motorjustering/skift fra 1. til 2. gear

Alm. snak
Great White

Motorjustering/skift fra 1. til 2. gear

Indlægaf Great White » 22. apr 2005, 20:46

Hej,

Har lige været til syn i går og blev desværre kasseret, men for en gangs skyld kan skylden ikke skydes over på bilinspektionen.

bilens ejer havde nemlig i kampens hede fuldstændig glemt at prøve at tage belastningen af bærekuglerne, og det så ikke godt ud ! Nuvel ; der kommer nye med posten på mandag så en rask lille omstilling på torsdag, og så ned på det mørke toldkammer med en kedelig check og derefter på motorkontoret efter nummerplader.

Jeg vil faktisk gå så vidt som til at sige at jeg følte mig utrolig godt behandlet i synshallen på Sandvigvej i Herning. Inspektørens første ord efter jeg havde stoppet motoren var : 'Sikke da en spændende bil du der kommer med' og så var isen brudt og vi : samtlige medarbejdere på stedet og jeg, fik os en god snak ( bortset fra det med bærekuglerne ! Apropos så kunne jeg have sparket mig selv et vis sted !!

Ingen andre trælse spørgsmål eller småting som skulle laves anderledes.

Men nu til spørgsmålet ;

Bilen er en 70' 454 Cu.i. med Aut. gearkasse.

Når jeg accelererer med fuld gas i 1. gear og den når til det punkt hvor den skal skifte til 2. gear, begynder den at sætte ud og miste trækkraft. Hvis jeg holder speederen i bund, sætter den efter nogle sekunder i gang igen i 1. gear og det hele gentager sig.

Jeg får den kun i 2. gear, etc. - hvis jeg slipper speederen ca 1/3 vandring og accelerer 'langsomt' videre i 2. gear.

Det er formentligt slidte platiner som sidder i den, og de står for udskiftning til kontaktløs med ny tændspole, ligeledes kommer der selvfølgelig nye tændrør og nye tændkabler på.

Når de dele er udskiftet og den er justeret i tændingstidspunktet, er der jo kun at justere kulilteprocenten, hvad skal den være ???

Er der nogle der har erfaring med at det kan være andre årsger til at den sætter ude ved 4500 - 5000 RPM.  ???

Vettehilsner

Great White

david

Re: Motorjustering/skift fra 1. til 2. gear

Indlægaf david » 22. apr 2005, 20:57

Hvilken karburator/benzinpumpe/tænding kører du med ? Hvor mange km. har motoren kørt/motormodel ?

Tilbage til "Generelt forum"