Nogen herinde der kender lidt til at få biler hjem fra usa...
Min fætter og jeg har købt en corvette årg 69 cab i usa, samt crysler og andet snakisk snask...
Vi har tænkt os at det blir via tyskland vi skal hente bilerne, men er der nogen af jer herinde der ved hvor meget man sparer ved at at hente dem i kbh...!
vi er lidt itvilv...
:sh:Hvad er afgiften på en 69 cab som i forvejen er super flot....
og så vil jeg gerne være medlem her nu.....Smiler.
Knus Birgit,:banghead:
Corvette fragt usa.
:hurray:Det var dog en forfærdelig
:hurray:Det var dog en forfærdelig køben ind, men det er jo også snart jul.
Jeg har prøvet Titan, shipping.dk og Bendix Transport. Du kan finde links smallblock.dk på de fleste.
Vær opmærksom på, at ved nogle firmaer er der forskel på prisen om det er øst- eller vestkyst(ikke Titan tror jeg nok) Lasse Grebart samarbejder med Titan, han ved nok mere.
Måske kan I få en "go' pris" på jeres egen container, hvis I selv kan fylde den.
De forskellige shippingfirmaer ved ganske godt hvilken toldvej der er fordelagtig.
Et skud på afgiften vil være 18 - 20k + de 6k i benzinforbrugsafgift.:puke:
Når det er en veteranbil beregnes bilens afgift ikke efter bilens stand, men efter nyvognspris.
Glæder mig til at oprette dig som medlem i klubben har dit skema liggende:party1:
Mvh
Allan
medlemsinfo
Jeg har prøvet Titan, shipping.dk og Bendix Transport. Du kan finde links smallblock.dk på de fleste.
Vær opmærksom på, at ved nogle firmaer er der forskel på prisen om det er øst- eller vestkyst(ikke Titan tror jeg nok) Lasse Grebart samarbejder med Titan, han ved nok mere.
Måske kan I få en "go' pris" på jeres egen container, hvis I selv kan fylde den.
De forskellige shippingfirmaer ved ganske godt hvilken toldvej der er fordelagtig.
Et skud på afgiften vil være 18 - 20k + de 6k i benzinforbrugsafgift.:puke:
Når det er en veteranbil beregnes bilens afgift ikke efter bilens stand, men efter nyvognspris.
Glæder mig til at oprette dig som medlem i klubben har dit skema liggende:party1:
Mvh
Allan
medlemsinfo
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Hej Jeg har netop her i
Hej
Jeg har netop her i august fået min 71'er hjem fra Californien. Jeg tror jeg havde fat i alle shipping firmaer i DK, samt nogle stykker i USA.
Jeg endte med at bruge Schumacher Cargo Logistics (www.sclusa.com), da de gav den bedste pris.
Rent moms og told mæssigt, så skal du have bilerne over Frankrig, og få dem fortoldet her, da der kun er 5,5 % moms og ingen told på veteranbiler (kræver at bilerne står i original stand, og kan ikke lige huske om de skal være 35 eller 40 år i Frankrig). Jeg ved at der er 19% moms på veteranbiler i Holland, og vidst det samme i Tyskland. I Danmark er der 25% moms og 10 told. Så alt efter hvor meget bilerne har kostet kan man nemt lave et regnestykke på hvad der kan betale sig.
Personligt fik jeg fragtet min fra LA til Rotterdam, hvor modtagerfirmaet kørte bilen (på en autotransporter) til Frankrig og fortoldede den. Herefter gik turen tilbage til Holland. Og så sørgede jeg selv for en autotransporter hentede bilen i Holland, da det hollandske firma skulle have for meget for det.
Men hvis du selv arrangerer hele turen hjem i smådele som mig, og ikke køber en samlet pakke fra et shippingfirma, så skal du lige være opmærksom på de ekstra omkostninger der kan være i søfragten. Du skal spørge ind til alle omkostninger, for det er ikke en selvfølge at du bliver oplyst om dem alle. Jeg er så heldig at have en kæreste der arbejder i shipping-verden, så jeg vidste hvad jeg skulle spørge efter.
Så du skal gøre op med dig selv om du vil bruge en masse kræfter på at selv arrangere transporten hjem eller få et af de danske shippingfirmaer til at få den hjem.
Jeg fik shipping.dk til at transportere min bil den sidste vej hjem fra Holland, og de leverede super service, da der var lidt problemer med at få Hollænderne til at aflevere bilen. Desuden er deres tilbud på den samlede transport hjem fra USA også super overskuelige, da de har gjort meget ud af at liste alt hvad der inkluderet i prisen, og hvad der ikke er. Så hvis jeg skulle bruge en totalleverendør ville jeg vælge shipping.dk frem for Bendixen og Titan, som jeg oplevede som lidt tunge i røven, og især sidste nævnte virkede lidt uprofessionelt.
Her er hvad jeg betalt for min selv arrangeret transport:
Transport Palm Springs - LA 350$
Søfragt LA - Rotterdam (delt container inkl havneskatter i LA) 1100$
All-risk forsikring søfragt, 250$ selvrisiko 2% af (bilen pris+søfragten)
Handling Rotterdam (havneafgifter, udpakning af container) 437 euro
Transport til Frankrig og tilbage til Holland (inkl. fortold) 680 euro
Moms (5,5% af bilenspris+fragt) xxxx kr
Transport Holland - København 5000 kr
hertil kan komme tillæg for at have bilen stående hos hollænderne, da der kun er et vist antal dage (5 dage i mit tilfælde) lagerplads med i prisen.
Du er meget velkommen til at kontakte mig, hvis du vil have mere uddybende hjælp til transporten.
Mht. til afgiften, så kan jeg se på skats hjemmeside, at jeg skal regne med at slippe 32500 kr i afgift (inkl. brændstofafgift) for min 71'er. Jeg har ikke fået den på plader endnu, da der er ca. 6 ugers behandlingstid hos Skat, og det så derfor er vinter (oktober) før jeg kan få den på plader. Så jeg synes at de 30000 kr luner bedre i min lomme vinteren over.
Mvh. Daniel
Jeg har netop her i august fået min 71'er hjem fra Californien. Jeg tror jeg havde fat i alle shipping firmaer i DK, samt nogle stykker i USA.
Jeg endte med at bruge Schumacher Cargo Logistics (www.sclusa.com), da de gav den bedste pris.
Rent moms og told mæssigt, så skal du have bilerne over Frankrig, og få dem fortoldet her, da der kun er 5,5 % moms og ingen told på veteranbiler (kræver at bilerne står i original stand, og kan ikke lige huske om de skal være 35 eller 40 år i Frankrig). Jeg ved at der er 19% moms på veteranbiler i Holland, og vidst det samme i Tyskland. I Danmark er der 25% moms og 10 told. Så alt efter hvor meget bilerne har kostet kan man nemt lave et regnestykke på hvad der kan betale sig.
Personligt fik jeg fragtet min fra LA til Rotterdam, hvor modtagerfirmaet kørte bilen (på en autotransporter) til Frankrig og fortoldede den. Herefter gik turen tilbage til Holland. Og så sørgede jeg selv for en autotransporter hentede bilen i Holland, da det hollandske firma skulle have for meget for det.
Men hvis du selv arrangerer hele turen hjem i smådele som mig, og ikke køber en samlet pakke fra et shippingfirma, så skal du lige være opmærksom på de ekstra omkostninger der kan være i søfragten. Du skal spørge ind til alle omkostninger, for det er ikke en selvfølge at du bliver oplyst om dem alle. Jeg er så heldig at have en kæreste der arbejder i shipping-verden, så jeg vidste hvad jeg skulle spørge efter.
Så du skal gøre op med dig selv om du vil bruge en masse kræfter på at selv arrangere transporten hjem eller få et af de danske shippingfirmaer til at få den hjem.
Jeg fik shipping.dk til at transportere min bil den sidste vej hjem fra Holland, og de leverede super service, da der var lidt problemer med at få Hollænderne til at aflevere bilen. Desuden er deres tilbud på den samlede transport hjem fra USA også super overskuelige, da de har gjort meget ud af at liste alt hvad der inkluderet i prisen, og hvad der ikke er. Så hvis jeg skulle bruge en totalleverendør ville jeg vælge shipping.dk frem for Bendixen og Titan, som jeg oplevede som lidt tunge i røven, og især sidste nævnte virkede lidt uprofessionelt.
Her er hvad jeg betalt for min selv arrangeret transport:
Transport Palm Springs - LA 350$
Søfragt LA - Rotterdam (delt container inkl havneskatter i LA) 1100$
All-risk forsikring søfragt, 250$ selvrisiko 2% af (bilen pris+søfragten)
Handling Rotterdam (havneafgifter, udpakning af container) 437 euro
Transport til Frankrig og tilbage til Holland (inkl. fortold) 680 euro
Moms (5,5% af bilenspris+fragt) xxxx kr
Transport Holland - København 5000 kr
hertil kan komme tillæg for at have bilen stående hos hollænderne, da der kun er et vist antal dage (5 dage i mit tilfælde) lagerplads med i prisen.
Du er meget velkommen til at kontakte mig, hvis du vil have mere uddybende hjælp til transporten.
Mht. til afgiften, så kan jeg se på skats hjemmeside, at jeg skal regne med at slippe 32500 kr i afgift (inkl. brændstofafgift) for min 71'er. Jeg har ikke fået den på plader endnu, da der er ca. 6 ugers behandlingstid hos Skat, og det så derfor er vinter (oktober) før jeg kan få den på plader. Så jeg synes at de 30000 kr luner bedre i min lomme vinteren over.
Mvh. Daniel
-
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 11. aug 2007, 16:42
Citat: (Titan, som jeg oplevede som
Citat:
(Titan, som jeg oplevede som lidt tunge i røven, og især sidste nævnte virkede lidt uprofessionelt.)
Det kan jeg 100% tilslutte mig!!!!
lidt skulle rettes til meget
Vette hilsen
Finn
(Titan, som jeg oplevede som lidt tunge i røven, og især sidste nævnte virkede lidt uprofessionelt.)
Det kan jeg 100% tilslutte mig!!!!
lidt skulle rettes til meget
Vette hilsen
Finn
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 7. apr 2004, 21:52
Hej daniel... Tak for rigtig god
Hej daniel...
Tak for rigtig god og udførlig skivelse, tror jeg tar en dansk shippings transport firma for alt det andet lyder sg godtnok forvirret...
kontakter dig nok lige, skal lige ha fat i min fætter da det er hans ide om alt det fragt...
Vil lige sige at Crysleren er bestilling ( fra mig gg)
og anden corvette årg 74 er også bestilling......sjovt når folk lige høre man skal ha noget hjem derovre fra så er der pludselig nogen der også skal.....griner
Men melder mig ind her...Knus
Tak for rigtig god og udførlig skivelse, tror jeg tar en dansk shippings transport firma for alt det andet lyder sg godtnok forvirret...
kontakter dig nok lige, skal lige ha fat i min fætter da det er hans ide om alt det fragt...
Vil lige sige at Crysleren er bestilling ( fra mig gg)
og anden corvette årg 74 er også bestilling......sjovt når folk lige høre man skal ha noget hjem derovre fra så er der pludselig nogen der også skal.....griner
Men melder mig ind her...Knus
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster