Hej Alle
Jeg har problemer med at starte når motoren er varm, og når det endelig lykkes kommer der sort røg og damp ud af udstødsrørene. Ved kold tilstand starter den med det samme uden nogen problemer. Det tyder på at den får for meget benzin når den er varm.
Er det iøvrigt normalt at den lugter fælt af benzin ud af indsugningsfiltret efter stop med varm motor?
Mvh.
Erik Nielsen
Svendborg
Startproblemer C3 1976 varm motor
Der kan være mange muligheder.
Der kan være mange muligheder. Men du er inde på noget af det rigtige. Den får for meget at leve af i varm tilstand, det er ihvertfald ikke korrekt at det lugter fælt. Så er problemet at finde årsagen. Hvordan har du justeret karburatoren, og hvordan virker chokeren??
Har selv prøvet noget af det samme, det var bare værre! Det var til syn, - tænk dig at synsmanden ikke kunne starte bilen da han skulle køre en tur, og den kunne heller ikke starte da den skulle ned af rampen. Det var sku´ surt. Den gik alligevel igennem.
Årsagen hertil var at der blev pumpet for meget benzin op i forkamrene, således at den faktisk flød over når den havde kørt et stykke tid, med det resultat at motoren druknede ved start med varm motor.
Så at justere lidt på flyderen hjalp gevaldigt. Nu har jeg monteret en Holly karburator, hvor der kan monteres nogle gennemsigtige kikhuller så man direkte kan se niveauet når den justeres ind.
Har selv prøvet noget af det samme, det var bare værre! Det var til syn, - tænk dig at synsmanden ikke kunne starte bilen da han skulle køre en tur, og den kunne heller ikke starte da den skulle ned af rampen. Det var sku´ surt. Den gik alligevel igennem.
Årsagen hertil var at der blev pumpet for meget benzin op i forkamrene, således at den faktisk flød over når den havde kørt et stykke tid, med det resultat at motoren druknede ved start med varm motor.
Så at justere lidt på flyderen hjalp gevaldigt. Nu har jeg monteret en Holly karburator, hvor der kan monteres nogle gennemsigtige kikhuller så man direkte kan se niveauet når den justeres ind.
Hej Bjarne Tak for svaret.Har du
Hej Bjarne
Tak for svaret.Har du nogen ide om hvor det justeres på en Edelbrock karburator.
Der sidder 2 stilleskruer på forsiden af karburatoren, er det dem?
Mvh.
Erik Nielsen
Svendborg
Tak for svaret.Har du nogen ide om hvor det justeres på en Edelbrock karburator.
Der sidder 2 stilleskruer på forsiden af karburatoren, er det dem?
Mvh.
Erik Nielsen
Svendborg
Nu har jeg ikke så
Nu har jeg ikke så meget begreb om Edelbrock men jeg vil umiddelbart tro at det er til justering af tomgang. Men jeg har fundet en manual fra Edelbrock som du kan finder her:
http://www.edelbrock.com/automotive_new/mc/carbs_acc/pdf/carb_owners_manual.pdf
Der står en hel del om Edelbrock karburatoren og hvad de forskellige ting benævnes, og hvordan de justeres, faktisk en ret god vejledning.
http://www.edelbrock.com/automotive_new/mc/carbs_acc/pdf/carb_owners_manual.pdf
Der står en hel del om Edelbrock karburatoren og hvad de forskellige ting benævnes, og hvordan de justeres, faktisk en ret god vejledning.
Tak for hjælpen Bjarne. Jeg må
Tak for hjælpen Bjarne.
Jeg må prøve at "stave" manualen igennem.
Mvh.
Erik
Jeg må prøve at "stave" manualen igennem.
Mvh.
Erik
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 3. maj 2005, 21:22
Hej Erik Edelbrock kan have
Hej Erik
Edelbrock kan have et problem med at hænge, så de efter at motoren blive slukket, så vælter der stadig benzin ind i den, og motoren bliver derved druknet, min 750'er laver det samme og den ryger på mødingen så snart at Piet har skaffet en ny....
Prøv at starte din motor uden luftfilter og når den er varm så prøv at slukke den og kig i karburatoren og se om der stadig "løber" benzin in i den, det er ikke sikkert, men det er det som min gør, det gør også at motoren kører ujævnt og det er næsten umuligt at starte den efter dette.
Held og lykke med det :D
Hilsen Kenneth
Edelbrock kan have et problem med at hænge, så de efter at motoren blive slukket, så vælter der stadig benzin ind i den, og motoren bliver derved druknet, min 750'er laver det samme og den ryger på mødingen så snart at Piet har skaffet en ny....
Prøv at starte din motor uden luftfilter og når den er varm så prøv at slukke den og kig i karburatoren og se om der stadig "løber" benzin in i den, det er ikke sikkert, men det er det som min gør, det gør også at motoren kører ujævnt og det er næsten umuligt at starte den efter dette.
Held og lykke med det :D
Hilsen Kenneth
Hej Erik Jeg har også haft
Hej Erik
Jeg har også haft samme problem med start af varm motor. Også Edelbrock kaburator. jeg har monteret en isolatorplade (10mm) mellem indsugningsmanifold og kaburator. Kaburatoren blev så varm, at når motoren blev slukket udvidede benzinen i kaburatoren sig og løb ned i motoren og fyldte indsugningsfilteret med dampe så den var meget svær at starte. Pladen løste mit start problem.
Mvh
Henning Poulsen
Jeg har også haft samme problem med start af varm motor. Også Edelbrock kaburator. jeg har monteret en isolatorplade (10mm) mellem indsugningsmanifold og kaburator. Kaburatoren blev så varm, at når motoren blev slukket udvidede benzinen i kaburatoren sig og løb ned i motoren og fyldte indsugningsfilteret med dampe så den var meget svær at starte. Pladen løste mit start problem.
Mvh
Henning Poulsen
Hej Henning Det lyder som en
Hej Henning
Det lyder som en eventuel god løsning, da min karburator og luftfilter også bliver meget varm efter stop.
Hvad har du anvendt som isolatorplade?
Mvh
Erik Nielsen
Svendborg
Det lyder som en eventuel god løsning, da min karburator og luftfilter også bliver meget varm efter stop.
Hvad har du anvendt som isolatorplade?
Mvh
Erik Nielsen
Svendborg
Hej Erik Jeg fik lavet pladen
Hej Erik
Jeg fik lavet pladen af noget specielt thermisk matriale, men jeg har set at First Mile har et sæt. Pas på at det passer til din kaburator og det ikke bliver for tyk. Du kan få problemer med at lukke motorhjelmen. Du er velkommen til at ringe til mig på 21487848
Mvh
Henning Poulsen
Jeg fik lavet pladen af noget specielt thermisk matriale, men jeg har set at First Mile har et sæt. Pas på at det passer til din kaburator og det ikke bliver for tyk. Du kan få problemer med at lukke motorhjelmen. Du er velkommen til at ringe til mig på 21487848
Mvh
Henning Poulsen
Et lille fif Ned til fætter
Et lille fif
Ned til fætter BR og køb en pakke modellervoks til 20,.
Læg et par gode klatter der hvor du er bange for at karb. er blevet for høj, forkant luftfilter og midterbolt.
Sænk hjelmen uden den låser første gang, der er så ærgerligt med den der dumme stjerne i lakken lige midt på hjelmen
Mvh
Allan
medlemsinfo
Ned til fætter BR og køb en pakke modellervoks til 20,.
Læg et par gode klatter der hvor du er bange for at karb. er blevet for høj, forkant luftfilter og midterbolt.
Sænk hjelmen uden den låser første gang, der er så ærgerligt med den der dumme stjerne i lakken lige midt på hjelmen
Mvh
Allan
medlemsinfo
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 12 gæster