Jeg har scannet alle blogs på klubbens sider for at finde ud af hvilken olie jeg skal bruge til min '71ers manuelle gearkasse ... uden rigtig at finde et sikkert svar.
Det kan enten være fordi det er næsten ligemeget, for simpelt et spørgsmål eller ...??
I gamle GM dokumenter har jeg fundet at man skal bruge noget ihht Mil-spec Mil-L-2105-B og i Hayes skriver de ihht Gl-5 (som faktisk matcher Mil-kravene). 3 Pints - iøvrigt :-)
(Disse krav skulle være noget specielle i forhold til høj moment og korrossion).
Her på siden et sted skrive Castrol at man skal anvende SMX-S 75W/85 .. MEN det overholder hverken Mil-spec eller Gl-5.
Derimod har Castrol noget der hedder Syntrans Transaxle og TAF-X der overholder kravene.
Såå ... hvad bruger I?
Jeg ved ikke hvad der er i min gearkasse, den lækker lidt så jeg vil starte forfra med noget kendt.
Olie til manuel gearkasse C3
Hej Jladenmark. I owner`s manuel fra
Hej Jladenmark.
I owner`s manuel fra 1971 står: manuel trans. SAE 80 eller SAE 90 GL-5 gear lubricant og SAE 80 GL-5 hvis temperaturen er under 32 grader F.
Ved forårsmønstring i Nordborg under amerikansk lotteri landet jeg op med 1 liter SAE 80W-90 (meets API service GL-5, MT-1) og jeg har en automatik, så den er til salg, der var mange andre der vandt en tilsvarende fra USA Autodele, Odense.
mvh lolk
I owner`s manuel fra 1971 står: manuel trans. SAE 80 eller SAE 90 GL-5 gear lubricant og SAE 80 GL-5 hvis temperaturen er under 32 grader F.
Ved forårsmønstring i Nordborg under amerikansk lotteri landet jeg op med 1 liter SAE 80W-90 (meets API service GL-5, MT-1) og jeg har en automatik, så den er til salg, der var mange andre der vandt en tilsvarende fra USA Autodele, Odense.
mvh lolk
Tilbage til "Generelt teknisk forum"