Sidder en sen aftentime og kigger på alle de historiske papirer på min bil. Jeg er blevet helt opslugt i løbet af aftenen. Hold da op der er mange håndskrevne fakturaer. Det er lige det med at tyde amerikanske mekanikeres håndskrift, men det går da og en ting er sikkert - Min bil er blevet mere end bare alm. gennemrestaureret i 1993, hos et firma der hedder Corvette City. Herudover har jeg fra et dusin andre specialforretninger, med speciale i hvert deres område (anlæg, maling, tuning af Corvetter osv.). Indtil videre har jeg regninger for ca. 150-170.000 danske kroner og jeg er kun halvt gennem bunken. Stort set ALT er skiftet på den ene eller anden måde. Men de der Corvette City holder sig også en vældig voldsom timepris.
Jeg havde slet ikke troet at det kunne være så spændende, men jeg er begyndt at søge på den daværende ejers adresse. Det er jo et helt detektivarbejde. Kan desværre ikke umiddelbart finde ham på nettet, da hans navn er for almindeligt og han åbenbart ikke bor nogen af stederne mere. En af hans seneste adresser er dog vurderet til ca. 2,7 millioner dollars, ser det ud til, så helt få penge har han nok ikke haft. Ser også ud til at han har foræret sin kone den, da hun dukker op hist og her og bilen er nævnt som værende 'Mariannes' et par steder. I øvrigt har bilen i 1999 (lige da den blev solgt til min sælger), stået fuldstændig som jeg (måske) gerne så den ender op med at stå igen.
Jeg er ikke gået i dybden med VIN # osv. og det interesserede mig egentlig ikke til at starte med, men jeg må da indrømme at det er meget spændende at kende bare en smule af bilens historie. Er der nogen der ligger inde med de der blackbooks (eller hvad de nu hedder) til c2'erne, eller kender nogen gode netsider til den slags. (Jeg synes de gode er svære at finde).
Anders
Historik
Re: Historik
Hej Anders
Jeg har en black book du kan låne, ring til mig aften, så tager jeg den med på arbejde i morgen og sender den til dig, medmindre du kommer forbi mig i Gladsaxe.
Hilsen Thomas
Jeg har en black book du kan låne, ring til mig aften, så tager jeg den med på arbejde i morgen og sender den til dig, medmindre du kommer forbi mig i Gladsaxe.
Hilsen Thomas