Hej
Fik i november 2010 serviceret bilen m/bla olieskift. Efter at vi nu har trillet 3-400 km i bilen fortæller en lampe nu at olie skal skiftes??
Oliepind viser at oliestand og farve er fin fin, og olientypen er den rigtige (fra Firstmile):patriot:Sku nogen ha`et godt bud på hvorfor lampen er tændt??
mvh Kim
Change oil lampe lyser på C4??
Lyste lampen inden i skiftede
Lyste lampen inden i skiftede olie sidst? Mon ikke bare den ikke er nulstillet sidst og derfor først lyser nu? Den kan formentlig ikke smage på olien og bedømme om den skal skiftes - det er sikkert bare noget intervalstyret noget. Men ved det ikke.
Claes
Claes
Hej Claes Næh, lampen har
Hej Claes
Næh, lampen har ikke lyst før - er ikke klar over om den kan "nulstilles" - det nævnes ikke i instruktionsbogen, men det må jeg så lige undersøge nærmere... - tak for svaret
mvh Kim
Næh, lampen har ikke lyst før - er ikke klar over om den kan "nulstilles" - det nævnes ikke i instruktionsbogen, men det må jeg så lige undersøge nærmere... - tak for svaret
mvh Kim
Den ska såmænd bare nulstilles.
Den ska såmænd bare nulstilles. Dette er beskrevet i manualen, men gøres ved at holde trip/odo etc knapperne i en bestemt sekevens.
Bilen "beregner" olie levetid efter kørselsmønster, altså antal KM og olie temperature, og er sikkert ikke blevet nulstillet da man sidst skiftede olie.
Bilen "beregner" olie levetid efter kørselsmønster, altså antal KM og olie temperature, og er sikkert ikke blevet nulstillet da man sidst skiftede olie.
Hej Lars Tak for hjælpen
Hej Lars
Tak for hjælpen - det burde selv jeg kunne finde ud af:)
mvh Kim
Tak for hjælpen - det burde selv jeg kunne finde ud af:)
mvh Kim
Tilbage til "Generelt teknisk forum"