Køb af C3 i Los Angeles.

Alm. snak
Lars jensen

Køb af C3 i Los Angeles.

Indlægaf Lars jensen » 6. feb 2011, 13:43

Hej til alle her inde på CCD. Min kæreste og jeg har lige meldt os ind i jeres klub, da vi tager til USA. i starten af Juni og 5 uger frem. Det er så her meningen at vi køber en C3 Corvette fra 1970-1977. Vi starter turen fra Los Angeles og køre tværs over så vi ender i Miami. Her er det så meningen at vi sender den af sted hjem i en container.

Er der nogen af jer der har erfaring med gode forhandlere af Corvetter i LA? Jeg har været inde på siden http://usedcorvettesforsale.com/ men er der andre gode?

Jeg har hørt at hvis man køber privat så skal man ikke som i Danmark være bange for at der er lån i bilen da man ikke kan låne i sin bil i USA. Er det rigtigt?

Der er garanteret en del af jer her inde der også har hentet biler hjem fra USA. Hvad er jeres erfaringer og gode råd?

Mange hilsner Janne og Lars

jko-1035

Hej Janne og Lars Velkonmmen I

Indlægaf jko-1035 » 7. feb 2011, 07:48

Hej Janne og Lars

Velkonmmen I klubben Jeg håber I vil benytte os rigtig meget, der er mange gode kræfter at trække på.

Så vidt Jeg ved kan der godt være lån i amerikanske biler, dette vil fremgå af Registreringsattesten "title" på Registreringsattesten skal der være påført "clear title", hvis der ikke er lån i bilen, det er vigtig at dette fremgår.

I skal også lige overveje hvor i EU i sender bilen til, der er kommet nye momsregler jeg mener at I kan spare lidt ved at lade den gå til Holland.

Der er helt sikkert mange medlemmer der er meget mere inde i disse regler end Jeg er.

I er altid velkommen til at kontakte mig eller at kigge ind skulle I komme forbi en dag.

Husk C3 model der er 1973 "BILEN" ;-)

Velkommen
Jørgen Konradsen

LasseG436

Hej Ring på 20643878 hvis i

Indlægaf LasseG436 » 7. feb 2011, 09:11

Hej

Ring på 20643878 hvis i vil have gode råd

(udmeldt) Anders

5 uger i en C3'er

Indlægaf (udmeldt) Anders » 7. feb 2011, 15:10

5 uger i en C3'er og tusindvis af miles - uha det lyder som om i skal lægge lidt til side (både tid og penge) til reps også. De går i stykker ganske ofte de kære kræ. Nu ved jeg ikke allermest om C3'eren, men det er nok ikke meget anderledes end C2'eren og min kunne tihvertifald ikke klare en tur tværs over Amerikanos (eller rettere det tror jeg ikke).

Skal det ikke absolut være en C3, så overvej at leje eller købe en nyere Corvette og kør størstedelen af turen i den. Holder den perfekte bil i Miami eller lidt længere inde i landet, kunne man jo så tage den derfra. Hvis det oven i købet er en BB i vælger, så kan i kun klare 1-2 timer i den ad gangen alligevel, så skal i have nyrerne sat på plads igen og ørerne skal køles ned.

Jeg tror dog inden i gør noget som helst, så skal i ringe til Lasse og så ender det jo måske med at han får solgt jer en bil i DK så :), men jeg fornemmer at han om nogen har styr på den med at samle biler op i USA og fræse rundt i dem derovre.

Ang. sites, så er der et HAV af dem - se også på eBay, hvor mange forhandlere annoncerer deres biler og der er de allermest i konkurrence. Få også en synsmand (man kan bl.a. hyre dem direkte fra eBay) til at se på den bil i køber, især når/hvis i skal ud og køre så langt i den. Fortæl ham at det er meningen at i vil køre tværs over USA og så hør hvad han siger til det. Igen ved Lasse en hel del om dette og har også kontakter til forhandlere i kan stole på, er jeg sikker på.

og så er der vist bare at sige "VELKOMMEN TIL"... og "RIGTIG GOD TUR"

Anders

falkenberg-1064

Hej Lars Slutter mig til koret

Indlægaf falkenberg-1064 » 8. feb 2011, 20:02

Hej Lars

Slutter mig til koret af advarende stemmer. I er ved at købe en veteranbil, hvis fortid I ikke kender. Med mindre I er teknisk velfunderede eller har en hjælper på sidelinien er det et voveligt foretagende i USA. Udvalget er stort, men det er antallet af useriøse sælgere også. En tur tværs over i en nyindkøbt C3 kan ende som noget af en lærestreg. Den økonomiske fordel ved import er også blevet mindre med indførelse af de nye toldregler. Nyd turen i en lejet nyere Corvette og køb en dansk eller svensk C3. Priserne er rimelige lige nu og udvalget fornuftigt. I kan jo sagtens snuse rundt derovre og prøvekøre diverse C3 modeller og på den måde få indkredset jeres ønskemodel. Hvis I alligevel beslutter at købe amerikansk, kan Lasse som nævnt ovenfor bidrage med masser af oplysninger. Jeg er selv blottet for teknisk bilforstand, men har alligevel i overmod hjemtaget to stk. C3 fra USA , begge gange med en større eller mindre lussing til følge. I må gerne ringe og høre nærmere på 29240568

Lykkemark

Hej Lars Tillad mig at slutte

Indlægaf Lykkemark » 8. feb 2011, 22:12

Hej Lars

Tillad mig at slutte mig til koret.
Nu kender jeg ikke længden på dig, men jeg måler i al fald 188 cm (189 som soldat for 38 år siden) og mine fødder går i nærmest krampe efter nøjagtigt 117 kilometers kørsel, grundet benstillingen.
Turen i skal på i de fem uger er noget der ligner 4250 km divideret med 35 dage = 121 kilometer om dagen, det bekymrer mig lidt ;-)
Det bekymrer mig lidt mere at i nok ikke har hele 35 dage tilrådighed og derved et stigende kilometertal pr dag og ovenikøbet i en ukendt bil, med et ukendt antal ejere, i en ukendt stand. Den tur tror jeg i bliver rigtigt kede af.
I skal have en C3 fordi det er en fed hobbybil, derfor istemmer jeg også, ring til Lasse og få noget praktisk info.

Bedste vettehilsner
Lykkemark

Tommy

Nu skal vi jo ikke

Indlægaf Tommy » 8. feb 2011, 22:49

Nu skal vi jo ikke male fanden på vægen og skræmme folk fra vid og sans, kørte selv i en 1971 BB i 7 år, reservedels udgifter for alle 7 år 1 stk selvstarter 1000 Kr 1 stk støttearm for servo 500 Kr.
Den bedste handel vil i uden tvivl gøre midtlands, så langt væk fra kysten som muligt pga. transportudgifterne, men husk at tegne forsikring hvis i selv kører bilen ud til kysten, og skulle i få motorstop går der ikke 3 min før den første amerikaner stopper og spørger om der er noget han kan hjælpe med ( herhjemme dytter man bare, mens man kører forbi )
Er bilen der lige pludselig på jeres tur, så køb, det giver et helt andet tilhørsforhold til bilen at man selv har handlet med den oprindelige ejer og fået den hjem.

Lars jensen

Tusind tak for de mange

Indlægaf Lars jensen » 9. feb 2011, 15:57

Tusind tak for de mange svar samt den varme velkomst. Først og fremmest tak til Lasse for de mange gode råd over telefonen. Lasse min mail er larsrdjensen@gmail.com

Tilbage til "Generelt forum"