Hej. Jeg har lige monteret et QA1 Coil over kit (smallblock) foran her i weekenden, og skal nu til at justere højden (ride height) ved at dreje på omløberen. Denne er lavet af aluminium og er meget svær at dreje selvom at bilen er løftet. Er der et forslag til værktøj og metode til justering uden at ødelægge omløberen? Det vil være lidt kedeligt hvis det er nødvendigt at afmontere bærekuglerne (for at fjerne fjedertrykket helt) hver gang man skal justere højden....
Mvh Lars
QA1 Coil over kit (justering).
- Anders #258
- Geografisk sted: Skælskør
Hej Lars Hvis du køber det
Hej Lars
Hvis du køber det hele som et kit, plejer der at følge en nøgle med til højde-justeringen, men hvis du af én eller anden årsag ikke har den, så kan du bl.a. finde den her: http://qa1.thomasnet.com/item/motorsports-street-rods-accessories/wrenches-and-kits/t114w?&plpver=1001
Hvis du googler "QA1 wrench" får du læsestof til en aftens tid ;-)
God fornøjelse
Hvis du køber det hele som et kit, plejer der at følge en nøgle med til højde-justeringen, men hvis du af én eller anden årsag ikke har den, så kan du bl.a. finde den her: http://qa1.thomasnet.com/item/motorsports-street-rods-accessories/wrenches-and-kits/t114w?&plpver=1001

Hvis du googler "QA1 wrench" får du læsestof til en aftens tid ;-)
God fornøjelse
Husk at smøre gevind og
Husk at smøre gevind og omløbere med lidt syrefri fedt.
på mit sæt ligger der et super tyndt nåleleje imellem fjeder og flange for at det netop skal være lettere at justere.
Det værktøj Anders har fundet er også det som jeg bruger.
på mit sæt ligger der et super tyndt nåleleje imellem fjeder og flange for at det netop skal være lettere at justere.
Det værktøj Anders har fundet er også det som jeg bruger.
-
Hej Piet.. Hvad er prisen på
Hej Piet..
Hvad er prisen på sådan et Coilover kit..????
Og passer det på en 73"
ps.ps. Har du fået påfyldningsrør (aut.gearkasse) hjem til mig
Michael
Hvad er prisen på sådan et Coilover kit..????
Og passer det på en 73"
ps.ps. Har du fået påfyldningsrør (aut.gearkasse) hjem til mig
Michael
Hej. Jeg har netop bestilt
Hej. Jeg har netop bestilt et sæt haknøgler hos First Mile. Prisen for et coil over kit er ca. 5000 kr hos FM og ca. 4000 kr hos Summit. Det skulle passe på alle C3 så vidt jeg ved. Mvh Lars
Prisen hos Summit er incl.
Prisen hos Summit er incl. told, moms og transport m.m. via ShopUSA; altså hvad det har kostet mig ialt. Derudover har jeg måttet investere i en "Coil Spring compressor" (til sammenpresning af de gamle fjedre) samt diverse aftrækkere til bærekugler m.m. Mvh Lars
Hej michael yep dit påfyldningsrør
Hej michael yep dit påfyldningsrør er ankommet.
Ja coilover kittet passer på din årgang
De kits vi har kommer fra Speed Direct som har en bedre kvailtet fjeder i forhold til QA1 kittet fra Summit, desuden er coilover værktøjet inkluderet i prisen.
men der vil nok stadigvæk være ca 400dkr at spare ved at hive kittet hjem selv, det koster jo lidt at få dansk garanti osv.
Ja coilover kittet passer på din årgang
De kits vi har kommer fra Speed Direct som har en bedre kvailtet fjeder i forhold til QA1 kittet fra Summit, desuden er coilover værktøjet inkluderet i prisen.
men der vil nok stadigvæk være ca 400dkr at spare ved at hive kittet hjem selv, det koster jo lidt at få dansk garanti osv.
Jeg fatter ikke dem der
Jeg fatter ikke dem der gider slås med selv at trække det hjem. Jeg har købt det hos Firstmile
og giver med glæde en smule ekstra for at slippe for besværet og så ovenikøbet få den gode service
med råd og vejledning , som Firstmile altid disker op med .
og giver med glæde en smule ekstra for at slippe for besværet og så ovenikøbet få den gode service
med råd og vejledning , som Firstmile altid disker op med .
-
Helt enig Møbelmand.....Man får altid
Helt enig Møbelmand.....Man får altid en kanon service hos First-Mile.
Michael
Michael
Tilbage til "Generelt teknisk forum"