Toppakning

Alm. snak
Gæst

Toppakning

Indlægaf Gæst » 19. jan 2005, 12:09

Er der nogen der ved hvor man kan købe en ny toppakning til Corvetten.

Det skal siges at min motor er en modificeret 406 Cui, så den skal kunne klare et vist pres. 

I samme forbindelse er jeg blevet anbefalet i forbindelse med udskiftningen at tætne yderligere med produktet 'Hyllemar'. Er der nogen der har erfaring med dette!!

Mhv

Jess

david

Re: Toppakning

Indlægaf david » 19. jan 2005, 13:07

Hvilken kompression kører du med og kører du med alutoppe ?

Piet

Indlægaf Piet » 19. jan 2005, 16:05

Hvis du kører på  95 benzin så har du ikke en kompression på over 11:1, det kan standard toppakninger sagtens klare,'Hyllemar' siger mig ikke noget men  er fomentligt en form for flydende pakning til topstykker, det er ikke noget jeg personligt ville bruge, ligesom jeg heller aldrig ville fylde kølertætningsmiddel på min bil :)

hvad er grunden til at du skifter pakningerne, har den blæst en toppakning?? den typiske årsag til utætte toppakninger er overophedning af motoren, hvis dette er tilfældet så tjek lige om topstykkerne stadig er plane ellers kan du skifte alle de pakninger du vil uden det vil hjælpe.

david

Indlægaf david » 20. jan 2005, 00:24

Jeg har spurgt i hos furious i US og de svarer:

Hvis en 400 block ikke er tæt ved topstykkerne er det som regel fordi at blokken ikke længere er helt plan, der må maks. være .002 inch i afvigelse hen over blokken, hvis der er en større afvigelse skal blokken planes og topstykkerne skal planes tilsvarende. Normal holder en Fel-pro 1004 koster 300 kr, hvis det ikke er nok skal blokken oringes og der skal bruges kobberpakninger. Kopperpakningerne du skal bruge er SCE # T11154 koster 1200 kr. Hvis du selv har mod på at oringe blokken kan man købe et kit til dette også, det hele kan bestilles via www.furiousracing.dk

david

Indlægaf david » 20. jan 2005, 15:01

Du skal huske at bore ekstra huller i 350 topstykker for at de passer til 400 blokken, hvis dette er udeladt vil du få varmeproblemer, se denne artikel :

http://www.gregsengine.com/350to400.htm

http://www.chevyhiperformance.com/techarticles/148_0306_406/

Tilbage til "Generelt forum"