Så er min bil kommet hjem!

Alm. snak
(udmeldt) Anders

Så er min bil kommet hjem!

Indlægaf (udmeldt) Anders » 8. dec 2004, 18:03

Tirsdag d. 7. december klokken 14:00 var et øjeblik jeg ikke lige sådan glemmer. Her kom drengedrømmen hjem. Midt på frihavnen stod den så! Min ganske egen Corvette. Efter lang tids søgen og lang tids venten med nedbidte negle som en konsekvens heraf kunne jeg ånde (lidt) lettet op. Bilen var fuldstændig som jeg havde håbet på. Show-tilstand og med ganske små 'skønhedsfejl'. Det kan ikke blive til mere end et par stenslag, hvoraf det ene er lidt dybt og så en flænge ved venstra baghjul, som nok kan spartles ud. Bilen var temmlig støvet, men også temmelig død! batteriet havde ikke været pillet af, så uret havde 'spist' et ellers forholdsvis nyt batteri. En booster kom på banen fra min fragtmand (som i øvrigt varmt kan anbefales - www.autohjaelp.dk - sindssyg fornuftige priser og stor hjælpsomhed). Efter 10 meget lange minutter havde boosteren gjort sit. Nøglen blev drejet og benzinpumpen pumpede mere flydende substans afsted end Falck efter stormvejret i 1999. Den pumpe larmede alene mere end min gamle peugeot 306'er. Efter 10 sekunders slubren besluttede jeg mig for at høre hvad den kunne. Havde en nysgerrig kollega med ud og hente bilen og han stod med hele hovedet nede i motoren, da den første gang fik fat. Det var en dårlig idé. Han er her til aften stadig en lille smule halvdøv på det ene øre :). Jeg har sjældent oplevet så meget larm og sjældent set så mange mennesker vende sig i en fart mod noget så hurtigt. Den skreg nærmest HALLØJ HER ER JEG - SE PÅ MIG! Sort tyk røg kom ud af de to 4 tommer sidepipes og en lugt af noget der minder mest om brændt gummi spredte sig, for der var godt med snavs på det hele i systemet på trods af at chromet i motorrummet skinnede om kap med den smule sol der var - den er virkelig flot holdt og man kan se at det er tidligere ejere, der har kræset for detaljerne. Den dårlige nyhed er at 2 pakninger ikke har kunne holde sig gennem transporten, så det væltede ikke bare med benzin ind i motoren, men også i en stråle ud af 2 pakninger, en ved benzinpumpen og en ved karburatoren - Det må vi lige have fikset. Flere dårlige nyheder var at der manglede nogle dele til bilen, heraf min hardtop, men den tog fragtfirmaet straks fat i og de skal nok dukke op håber jeg. Til gengæld var der som en bonus 2 pokaler (begge førstepræmie :)) med i bilen fra amerikanske bilshows. Et billede i plakatstørrelse af bilen, en bog om restorering af 427'ere og et stempel der godt nok har fået sig en flyvetur i den tidligere motor formoder jeg. Oven i hatten var der dokumentation og dokumentation og dokumentation. Der er til mange timers læsning. Jeg er selvsagt spændt på at se hvor meget der egentlig er historik.

Alt i alt er jeg dog en meget glad mand, har fået den hjem og pudset løs på den - har allerede fået drejet gevindet af en dims på en af knock off replica fælgene, så det kører jo godt!

Nu står den på en sidste klargøring så bilen kan komme ud og køre de 200 meter den nu får lov til at køre på denne tid af året og så skal jeg ellers til at lægge hovedet i blød med hensyn til at få bragt den motor adskillige hundrede decibel ned i støjniveau, så den kan blive godkendt :)

Hilsen en glad Corvette-ejer

Gæst

Re: Så er min bil kommet hjem!

Indlægaf Gæst » 8. dec 2004, 18:19

Tillykke!

Hvornår bliver der lagt billeder ind på Galleriet?

Mvh. Vettelaw

(udmeldt) C3

Indlægaf (udmeldt) C3 » 8. dec 2004, 18:42

STORT tillykke. Og fin beskrivelse - minder mig om den dag i marts hvor jeg hentede min i frihavnen. Den kunne dog starte af sig selv. Jeg har havnearbejderne mistænkt for at have sat et startbatteri på for at kunne flytte bilen.  

C3

Per

Indlægaf Per » 8. dec 2004, 20:49

Hej Anders

Tillykke med at bilen er kommet 'helskindet' hjem - det glæder mig på dine vegne.

Ser frem til at se den 'live' på et af træffene i 2005.

Hilsen

Per

Sir Thomas

Indlægaf Sir Thomas » 8. dec 2004, 21:33

Heftigt tillykke Anders!

Jeg hentede jo min i Frihavnen i starten af oktober, så jeg ved præcis hvordan du har det nu, og i tiden fremover. Det er nemlig ikke en fornemmelse der fortager sig lige med det samme... heldigvis!

Med forrygende Vettehilsen

Sir Thomas

Gæst

Indlægaf Gæst » 8. dec 2004, 22:17

Hej Anders

Tillykke, endelig, ved lige præcis hvordan du har haft det, oplevede jo nøjagtig det samme med Schumacher......så jeg ved hvordan du har haft det. Jeg glæder mig til at se bilen på lørdag, det bliver fedt at se en næsten magen til, udover årgang, indtræk, motor m.m. !!!!

Vedr. din flænge i glasfiberen kan jeg anbefale et sted du ALDRIG må stille din bil til reperation medmindre du skal have den skamferet..........!

Kig dig rigtig godt om inden du vælger nogen der kan male/rep. din bil, og få gerne nogle referancer derfra, jeg kan fornemme det er vigtigt!!! Og jeg ved hvad jeg taler om.

Håber du finder dine stumper, ellers må du bare lægge en plasticpressening henover bilen her til vinter bundet med nogle reb!!!!!!!

Vi ses på lørdag

Hilsen Thomas

Allan#271

Indlægaf Allan#271 » 9. dec 2004, 00:26

Tillykke med vetten Anders , den med db. på sidepipes . har været oppe et par gange her på forummet , prøv at søg .

poul

Indlægaf poul » 9. dec 2004, 10:26

ET STORT TILLYKKE!!

Får du brug for assistance vedr. forsikring af Vetten, kan jeg

muligvis hjælpe.

Poul

Per

Indlægaf Per » 10. dec 2004, 22:03

Stort tillykke Anders.

Glædeligt at bilen endelig kom, Jeg kender jo også lidt til den ulidelige ventetid. Glæder mig til at se, og ikke mindst høre den.

Skal stadig helst ud i garagen mindst en gang om dagen, om ikke andet så bare lige for at kikke.

mvh.

Steffen

Tilbage til "Generelt forum"