Hej med jer.
Er der nogen der ligger inde med blanketten eller Word skabelonen til ansøgning om kørsel med kvadratisk nummerplade foran. Skabelonen har været på den gamle hjemmeside, men jeg kan ikke finde den nu.
Mvh
Karsten
Kvadratisk nummerplade
Besked Jeg brugte den
Besked
Jeg brugte den her fra smallblock:
Centralregisteret for motorkørtøjer
Postboks 130
2650 Hvidovre
Att.: Sagsbehandlerafdelingens sektionen
Vedr.: Kvadratiske NUMMERPLADER
Hermed ansøgning om dispensation for:
§ 57, stk.1,2 pkt i Skatteministeriets bekendtgørelse nr. 1067 af 11. november 2005 at nummerplader af kvadratisk type skal anbringes bag på køretøjet.
Centralregisteret kan iflg. § 1, stk 4, i ovennævnte bekendtgørelse dispensere fra denne regel.
Da det omhandlede køretøj ikke umiddelbart er indrettet på en sådan måde, at der kan anbringes en rektangulær nummerplade foran, tillader Rigspolitiet, at køretøjet forsynes med en kvadratisk nummerplade såvel foran som bagpå køretøjet.
Grundet vedlagte foto at min Cadillac Cupe DeVille årgang 1959 Stelnummer: XXXXXX Reg. nr:
DR xx XXX hvor man kan se at bilen er bygget til kvadratiske nummerplader.
Med venlig hilsen
xxx
ADRESSE..
(Husk billede af bilen forfra og bagfra)
Jeg brugte den her fra smallblock:
Centralregisteret for motorkørtøjer
Postboks 130
2650 Hvidovre
Att.: Sagsbehandlerafdelingens sektionen
Vedr.: Kvadratiske NUMMERPLADER
Hermed ansøgning om dispensation for:
§ 57, stk.1,2 pkt i Skatteministeriets bekendtgørelse nr. 1067 af 11. november 2005 at nummerplader af kvadratisk type skal anbringes bag på køretøjet.
Centralregisteret kan iflg. § 1, stk 4, i ovennævnte bekendtgørelse dispensere fra denne regel.
Da det omhandlede køretøj ikke umiddelbart er indrettet på en sådan måde, at der kan anbringes en rektangulær nummerplade foran, tillader Rigspolitiet, at køretøjet forsynes med en kvadratisk nummerplade såvel foran som bagpå køretøjet.
Grundet vedlagte foto at min Cadillac Cupe DeVille årgang 1959 Stelnummer: XXXXXX Reg. nr:
DR xx XXX hvor man kan se at bilen er bygget til kvadratiske nummerplader.
Med venlig hilsen
xxx
ADRESSE..
(Husk billede af bilen forfra og bagfra)
-
Hej Karsten! Jeg har ansøgt og
Hej Karsten!
Jeg har ansøgt og fået kvardratiske nummerplader på min C 3 fra 70 ,samt på en C 4 fra 88.
Du skriver bare at du har en C 3 med reg. nr ------ og sender din ansøgning til,
Centralregister for motorkøretøjer
Helgeshøj Alle 9
2630 Tåstrup
Att. Lisbeth Holland.
Herefter går der ca.4 uger så kan du medbringe din gamle nr. plade til din lokale Skat til ombytning
og det koster gratis.
M.V.H.
#979 Jens Damgaard
Jeg har ansøgt og fået kvardratiske nummerplader på min C 3 fra 70 ,samt på en C 4 fra 88.
Du skriver bare at du har en C 3 med reg. nr ------ og sender din ansøgning til,
Centralregister for motorkøretøjer
Helgeshøj Alle 9
2630 Tåstrup
Att. Lisbeth Holland.
Herefter går der ca.4 uger så kan du medbringe din gamle nr. plade til din lokale Skat til ombytning
og det koster gratis.
M.V.H.
#979 Jens Damgaard
Jeg kan altså heller ej
Jeg kan altså heller ej finde den skabelon, der var på den gamle hjemmeside!
Jeg er bange for at Centralregistret ikke har noget med nummerplader at gøre mere.
Det ligger altsammen hos SKAT
Jeg fik disp. til Grønærten januar 2009, og afsenderen er:
Skattecenter Høje-Tåstrup
Helgeshøj Alle 9
2630 Tåstrup
att. Bodil Strikert.
Allan
Jeg er bange for at Centralregistret ikke har noget med nummerplader at gøre mere.
Det ligger altsammen hos SKAT
Jeg fik disp. til Grønærten januar 2009, og afsenderen er:
Skattecenter Høje-Tåstrup
Helgeshøj Alle 9
2630 Tåstrup
att. Bodil Strikert.
Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Hallo var det ikke fra
Hallo var det ikke fra d. 01-01-2010 man kan få nummerplader i amerikaner størrelse.
Tak for hurtig respons. Den med
Tak for hurtig respons.
Den med nummerplader i US størrelse har jeg ikke hørt før, men skal på motorkontoret en af de nærmeste dage, så prøver jeg at spørge.
Mvh
Karsten
Den med nummerplader i US størrelse har jeg ikke hørt før, men skal på motorkontoret en af de nærmeste dage, så prøver jeg at spørge.
Mvh
Karsten
Så vidt jeg kan se
Så vidt jeg kan se findes der kun en størrelse firkantede plader, 210 x 309 mm med tegnstørrelse 72 mm, men den kan leveres med blåt EU felt i nederste del.
US plader er udsat til
US plader er udsat til 2011 iflg. Skat
-
Har talt med Centralregisteret her
Har talt med Centralregisteret her i mandags.. I.flg Hans Andersen så kommer der i løbet af 1-2 år en nr. plade på størrelse med den til Motorcykel.. Altså en firkantet, bare mindre. Jeg kunne forstå at der ikke var planer om en plade i USA størrelse. Men det er faktisk nemt at ombytte den rektangulære med en firkantet.... Man sender en mail til crm@skat.dk og ansøger om at få ombyttet sin rektangulære nr. plade til en firkantet. Oplys reg.nr. og husk at fortælle at du har en firkantet i forvejen, for ellers så får du åbenbart et helt nyt sæt, og det koster jo 1200 kr. på denne måde er det gratis. Jeg går så og venter på tilladelsen, som jeg så skal sende til det lokale skattecenter/motorkontor som så giver besked når pladen er kommet og så bytter man bare...nemt ikk.
Hilsen Futte...kgustavsen
Hilsen Futte...kgustavsen
-
Hej Vedr. reglerne for kvadradisk
Hej
Vedr. reglerne for kvadradisk nummerplade foran, så har jeg lige talt med en venlig dame fra crm@skat.dk">crm@skat.dk som fortalte at reglerne nu er ændret så det er tilladt at have kvadratisk nummerplade foran og at man IKKE behøver køre rundt med en seddel eller ansøge om speciel tilladelse. Man skal bare gå ned til motorkontoret og bestille en.
/ Jan
Vedr. reglerne for kvadradisk nummerplade foran, så har jeg lige talt med en venlig dame fra crm@skat.dk">crm@skat.dk som fortalte at reglerne nu er ændret så det er tilladt at have kvadratisk nummerplade foran og at man IKKE behøver køre rundt med en seddel eller ansøge om speciel tilladelse. Man skal bare gå ned til motorkontoret og bestille en.
/ Jan