Vacum C#

Teknisk relateret snak
(udmeldt) Kristian0707

Vacum C#

Indlægaf (udmeldt) Kristian0707 » 22. feb 2010, 15:47

Hej

Så starter der snart en ny periode med masser af skønne ture i Corvetten. Jeg mangler bare at få styr på vacumsystemet som driller lidt.
Mit problem er at højre headlamp door ikke vil løfte sig og det samme gælder for afdækningen til viskerne.
Er der er godt råd derude. Corvette C3
Kristian 233

Gæst

Her kan du finde mange

Indlægaf Gæst » 22. feb 2010, 16:04

Her kan du finde mange diagrammer over vacumm se under *Tecnical Info*

Her er en
god fejlfindings hjælp

Shark

Hej Kristian Forlygte: Sandsynligvis er den forreste

Indlægaf Shark » 22. feb 2010, 16:36

Hej Kristian

Forlygte:
Sandsynligvis er den forreste pakning i aktuatoren utæt. Hvis din bil har to vacuum relæer, hvilket den sandsynligvis har da du åbenbart ikke har problemer med venstre lygte, kan det også være et af relæerne der har sat sig fast eller er utæt. Rælæet kan til tider fikses ved at sprøjte lidt WD40 ind i det.
Min egen fik sådan en tur, nu har jeg næsten fortrudt det, for nu åbner/lukker de så kvikt at det giver et skrald og man bliver helt forskrækket!

Viskerklappen er noget mere kompliceret, der er en del switche involveret, men en typisk fejl er at mekanismen der løfter klappen simpelthen sidder fast, afprøv dette ved åbne viskerklappen ved at fjerne gummiproppen i aktuatoren og stik en skruetrækker el.l. ind og skub forsigtigt til den bevægelige del i aktuatoren.

Held og lykke

(udmeldt) Kristian0707

Også tak til Shark. Jeg

Indlægaf (udmeldt) Kristian0707 » 22. feb 2010, 16:43

Også tak til Shark. Jeg må en tur i garagen igen :)

Eva og Poul

Har du prøvet at dreje

Indlægaf Eva og Poul » 22. feb 2010, 22:43

Har du prøvet at dreje på Corvette Windshield Wiper Override Switch Knob, 1968-1972 under rattet,hvis den ikke står rigtigt vil klappen ikke åbne. samt at override switchene er trykket helt ind til lygterne?

Tilbage til "Generelt teknisk forum"