Dørlåse i C3 1968 - Godt råd søges...

Teknisk relateret snak
John W

Dørlåse i C3 1968 - Godt råd søges...

Indlægaf John W » 21. feb 2010, 22:53

Er der mon en i vette-fællesskabet der kan fortælle hvordan man afmonterer trykknap/dørcylindrene i C3 fra 1968. Jeg har afmonteret de 2 møtrikker i toppen af dørcylinderen, men det lader til at den udvendige pynte-roset skal af - for at få cylinderen fri....

Men hvordan....?

Håber der er en 68-ekspert der kan hjælpe.

(nøglerne passer ikke til cylindrene, så jeg håber de kan omkodes til bilens tændingsnøgle)

På forhånd tak.

vh John Würtz

mamstrup-1218

Hej Jeg er ny

Indlægaf mamstrup-1218 » 22. feb 2010, 11:00

Hej

Jeg er ny her men er ved at sætte mig ind i corvetter, min er fra 73.
Det er muligt at du kan bruge dette link, alt efter hvornår fra 68.

2865http://www.justanswer.com/questions/1x0o1-i-have-a-1968-corvette-and-need-to-know-how-to-get-the-key

mamstrup

Gæst

Er det dørlåsen du mener,

Indlægaf Gæst » 22. feb 2010, 15:56

Er det dørlåsen du mener, for at få den omkodet, - så sidder der bag låsen, indvendig i døren, en stor låsering som er skubbet ind i nogle riller i selve låsen. Når den er fjernet og stangen er aftaget kan låsen tages ud af døren, der ligger normalt en tynd plastpakning imellem lås og dør.
Hvis det er dørhåndtaget, skulle det være til at tage ovenud (der ligger en pakning imellem håndtag og dør), når de to møtrikker er aftaget, og selve mekaniken er aftaget fra håndtaget skulle det kunne tages ovenud.

Eva og Poul

Det er rigtigt som Bjarne#264

Indlægaf Eva og Poul » 22. feb 2010, 17:16

Det er rigtigt som Bjarne#264 skriverførst skal låseclipsen # 29740 se: http://www.corvetteamerica.com/cf/di...ategoryid=X770 fjernes ,derefter skal du bare trække ned i låsen,så vil pynterosetten,den sidder med nogle små gripere slipper,den er ikke til at lette uden at ridse lakken, der bør være en pakning imellem rosetten og lakken og mellem dørhåndtaget og lakken .se linket,
P.S. denne operation bør udføres af en gynækolog,især mår der skal samles.
P.P.S Jeg fik omkodet mine hos : pris pr stk 498 kr ,surt når det kun koster 249kr for 2 nye cylindere hos first mile når bilen er fra 69 -80
Autolåsesmeden

Valhøjs Alle 175 2610 Rødovre

John W

Tak for tilbagemeldingerne. Jeg har

Indlægaf John W » 23. feb 2010, 21:22

Tak for tilbagemeldingerne. Jeg har nu fået cylinderen pillet ud.
Det var låseringen bag i cylinderen som skulle lirkes ud. Så kom det hele af sig selv... Tak Bjarne. Jeg havde forestillet mig at cylinderen med hus og det hele skulle ud.
(..gynækolog??...tja ...man har jo "rodet i den samme lås" mange onsdage & lørdage de sidste 25-30 år, så mon ikke noget af erfaringen derfra kan bruges til dette også.hehe..)

vh John

2867

Tilbage til "Generelt teknisk forum"