En vis båtnakke valgte her i weekenden at tabe sit nøglebundt med blandt andet et par corvetter nøgler
:iamwithstupid:
og jeg havde naturligvis ikke fået lavet ekstranøgler til den ene vette, så skal jeg have skiftet tændingslåsen og som jeg har forstået det, gøres dette normalt ved at indsætte nøglen i låsen, indsætte en papirklips eller lignende det lille hul i låsen og så dreje nøglen en tand længere til venstre end normal og herefter skulle tændningslåsen så følge med ud.
Låsen er skiftet tidligere og passer ikke nøgler med dørene alligevel og en ny lås koster omkring 20$, så jeg tænkte om jeg kan 'banke' en lille skruetrækker ind i låsen og så dreje den til venstre eller vil dette ødelægge mere end låsen? (68'er med nøgle i instrumentpanelet)
Udskiftning af tændingslås...?
-
Hej. Jeg tror jeg har samme
Hej.
Jeg tror jeg har samme problem.. Jeg fører en ca. 5 cm. lang tynd men noget stiv metaltråd ind i det lille firkantede hul under selve låsemekanismen, men jeg kan ikke dreje nøglen bagud...
Så jeg vil også gerne høre forslag, eller evt. hvis du har fundet en løsning ?
Mvh. Skallerup
Jeg tror jeg har samme problem.. Jeg fører en ca. 5 cm. lang tynd men noget stiv metaltråd ind i det lille firkantede hul under selve låsemekanismen, men jeg kan ikke dreje nøglen bagud...
Mvh. Skallerup
-
Hej. Jeg tror jeg har
Hej.
Mvh. Skallerup
Ikke endnu desværre, jeg har ikke selv prøvet metoden idet jeg ingen nøgle har. Jeg fandt beskrivelsen på ncrs forummet.
-
Jeg fik fat i Jim
Jeg fik fat i Jim Shea himself, han havde sådan en fætter her
http://jimshea.corvettefaq.com/wp-content/uploads/2009/05/ignitionswitchreplacerev21my2009.pdf
så det ser ud til at det kan klares med et bor og en ny låse cylinder til 20 $ dollars seddel så skulle den være i vinkel
http://jimshea.corvettefaq.com/wp-content/uploads/2009/05/ignitionswitchreplacerev21my2009.pdf
så det ser ud til at det kan klares med et bor og en ny låse cylinder til 20 $ dollars seddel så skulle den være i vinkel

-
Hov.... Glemte at min er
Hov.... Glemte at min er en 74'er... Det er nok anderledes på dem... ;)
Mvh. Skallerup
Mvh. Skallerup
-
det kan du
Det kan du godt,har lige været det samme igennem på min 68 dog var det låsen som var defekt.
-
Hov.... Glemte at min er
Hov.... Glemte at min er en 74'er... Det er nok anderledes på dem... ;)
Mvh. Skallerup
jep, 68'eren har jo startnøglen i instrumentpanelet. Det var dimsen på de røde ringe på billederne der skulle trykkes ind for at fjerne låsecylinderen.

Tilbage til "Generelt teknisk forum"