nye sko

Alm. snak
Nillerdrengen. #531

nye sko

Indlægaf Nillerdrengen. #531 » 16. maj 2009, 13:08

Her er så en lille opdatering af, hvad mit efterår/vinter/forår, og lidt sommertid går med.
Jeg har valgt at tage det i et hug i stedet for mange halvstore projekter gennem de næste pår år.

Her er den gamle forskærm skåret af, og forreste fender klar til at blive monteret.

Her er der linet op, og gjort klar til at sætte bagskærme.

Nye tralingarms, med nye spindler, og lejer. (Tak for hjælpen C3)

Da vi tog ruden ud (der var en revne i den)) opdagede vi en del rust i ruderammen. Flg. Billeder viser hvad der blev gjort ved det problem.

Kølerrammen var mør i bunden, så ny på.

Ny motor. 355 med 18 grader Brodix toppe, rullevipper mm.
David kunne måske hvis han læser denn tråd uddybe nærmere hvad der er stoppet i.
Guruen mener at den skulle ligge på + 500HK, men nu må vi se.
Jeg har sammen med Peter Martedal købt en G-tec måler.
Ny TKO 600 gearkasse.

Nyt ledningsnet overalt

Ny tændingssystem

Bagdækkene er 325 Micky Thomson på Centerline Convo Pro fælge15X12 ruller. Jeg er gået på kompromis med opligningen, da jeg BLEV nødt til at spænde bagfjederen så hårdt op som muligt, for at få det til at passe bagved.

Biler er ved at blive klargjort til maler.
Farven vil forblive en hemmelighed, indtil den er helt færdig, men en ting er sikkert.
Mange vil nok synes, at jeg "ødelægger" bilen, mens mange andre (håber jeg) ville mene at denne farve vil passe godt til det udtryk jeg ønsker bilen skal gi

Vi ses jo nok i sensommeren
Niels

Skallerup#232

MMMmmmmmm... Brede fælge...!! Der mangler bare

Indlægaf Skallerup#232 » 16. maj 2009, 16:22

MMMmmmmmm... Brede fælge...!!

Der mangler bare noget hvid skrift på dæk'ene..!! :) :) :)

Ellers ser det godt ud.!

Mvh. Skallerup.

Morten29

Hvis det er de dæk

Indlægaf Morten29 » 16. maj 2009, 16:39

Hvis det er de dæk jeg tror det er så tvivler jeg på at de har godt af at se offentlig vej :) men fedt ser det ud....

Nillerdrengen. #531

Hvis det er de dæk

Indlægaf Nillerdrengen. #531 » 16. maj 2009, 17:46

Hvis det er de dæk jeg tror det er så tvivler jeg på at de har godt af at se offentlig vej :) men fedt ser det ud....

Morten dækkene er DOT mærket, så godkendt til gaden. Problemet er bare hvis det regner

Martedal

Problemet er bare hvis det

Indlægaf Martedal » 16. maj 2009, 18:57

Problemet er bare hvis det regner

LOL nej vand er ikke et problem, jeg tror at der er så meget luft i de dæk at hæren uden større proces ville godkende den som amfibiekøretøj:willy_nilly:

Den bil bliver så brutal..!

Lykkemark

He he Niels Jeg kan huske

Indlægaf Lykkemark » 18. maj 2009, 11:04

He he Niels

Jeg kan huske da du købte bilen i US. Jeg syntes den var fed og flot.
Nu ser jeg de billeder du har lagt på her, og så er man jo nærmest ved at tude.

Når det er sagt, så har jeg jo fundet ud af, at du bare gør det som jeg aldrig ville turde/ få mig selv til/ være i stand til på grund af fummelfingrethed og manglende visioner.

Et eller andet sted er jeg skide misundelig, og jeg glæder mig virkelig til at se din bil når den er færdig, for så kommer jeg til at se en "Nillerbil".

Tak for skriv'et

Lykkemark

(udmeldt) C3

Flot, større renovering. Send endelig

Indlægaf (udmeldt) C3 » 18. maj 2009, 19:03

Flot, større renovering. Send endelig flere billeder.

Selvtak med trailing arms, det regner vi ikke for noget.

C3

david

Ny motor. 355 med 18

Indlægaf david » 18. maj 2009, 21:02

Ny motor. 355 med 18 grader Brodix toppe, rullevipper mm.
David kunne måske hvis han læser denn tråd uddybe nærmere hvad der er stoppet i.

Det er såmænd en konservativt opbygget 18 graders maskine, dvs. med smedet 5140 krumtap, 6 tomme plejlstænger, smedede 18 graders stempler med lavfriktionsringe, med rulleknast, stålrullevippere, titanium retainers, 10:1 i kompression, brodix 18x toppe med matchende indsug. En 355 med en gadevenlig rulleknast som er rigtigt bygget og indjusteret laver ca. 400 heste og 18 graders topstykkerne giver et sted mellem 80-100 heste ekstra pga. det langt bedre flow, ventilerne er 2.14 ind og 1.6 ud og toppene flower 320 cfm vel at mærke med en god hastighed på blandingen, det er som en bigblock, samtidig er det symetriske porte som gør justering nemmere/mere præcis.

Det bliver spændende at se hvad den kan, man skulle næsten tro at den bliver lavet som café-racer med de bagdæk :streger::streger::willy_nilly:

Christian #384

Det ser fandme godt ud

Indlægaf Christian #384 » 18. maj 2009, 21:56

Det ser fandme godt ud Niels. Jeg håber vi får den at se i løbet af sæsonen!

69-Jensen

Det ser godt ud Niels.

Indlægaf 69-Jensen » 18. maj 2009, 23:20

Det ser godt ud Niels. Især din rust-reparation virker særdeles professionel:thumbs:

Hvorfor har du valgt at bygge motoren til 355cui? Ville du ikke kunne lave den som f.eks. 383cui til samme pris, og derved hente 30-40 hk/tq mere ud af den?

Og umiddelbart burde de fede topstykker jo ikke have problemer med at føde en lidt større motor, eller hvad? Spændende at høre hvad der ligger til grund for dit valg.:bigear:

Mvh 69-Jensen.

Tilbage til "Generelt forum"