Hej, jeg er ny her i klubben, da jeg overvejer at "hoppe" på en Corvette.
Jeg kikker på C5 Coupe/targamodellen og finder nogle annonceret som Europa modeller, hvilket selvfølgelig betyder at de andre er importeret til EU, vel nok fra USA.
Er der udstyrsmæssige forskelligheder? Har Europa specielle krav, således US modellerne skal ændres for at køre her, eller hvad?
Europamodellerne har selvfølgelig Km/t istedet for Miles på speedometeret og jeg kan også se der er noget med baglygterne på billeder, men kan man nogensteder se en mere præcis specification over forskellene?
Kan speedometeret iøvrigt på nogen måde skiftes/ændres fra miles til km/t hvis man får fat i en go' US model, eller lærer man bare at køre km/t omregnet fra miles i hovedet?
På forhånd tak!
Jan
C5'er: EU vs US model.
-
Hej Jan. Jeg har lige ændret
Hej Jan.
Jeg har lige ændret min US-model til en EU-model. Lygter, blinklys mm. skal ændres, så bilen kan godkendes til de danske veje. Du kan ændre miles til km ved hjælp af et tryk på infoknappen inde i bilen.
Mvh
Allan #983
Jeg har lige ændret min US-model til en EU-model. Lygter, blinklys mm. skal ændres, så bilen kan godkendes til de danske veje. Du kan ændre miles til km ved hjælp af et tryk på infoknappen inde i bilen.
Mvh
Allan #983
Tak Allan, tak for dit
Tak Allan, tak for dit input!
Lygter - gælder det alle lygter på bilen, også forlygterne?
Kan du indikere størrelsen på udgiften til en fuld ændring af lygterne?
Ændrer man også selve speedometeret fra miles til km/t (tallene nålen peger på)?
Er der ikke andre forskelle på US & EU modellerne? Det virker på annoncerne som om det er en vigtig information at bilen er en EU model, jeg læser dem nærmest som "underforstået at man undgår dyre ændringer til godkendelse i EU".
Jeg synes også jeg engang læste på nettet et eller andet med at bilene i EU skulle (eller skal) ha' reservehjul, modsat US modellerne der kører med EMT dæk, - er der noget om det, eller er det gammel outdatet information?
Hej Jan
Lygter - gælder det alle lygter på bilen, også forlygterne?
Kan du indikere størrelsen på udgiften til en fuld ændring af lygterne?
Ændrer man også selve speedometeret fra miles til km/t (tallene nålen peger på)?
Er der ikke andre forskelle på US & EU modellerne? Det virker på annoncerne som om det er en vigtig information at bilen er en EU model, jeg læser dem nærmest som "underforstået at man undgår dyre ændringer til godkendelse i EU".
Jeg synes også jeg engang læste på nettet et eller andet med at bilene i EU skulle (eller skal) ha' reservehjul, modsat US modellerne der kører med EMT dæk, - er der noget om det, eller er det gammel outdatet information?
Hej Jan
hej jan Du kan give mig
hej jan
Du kan give mig et kald, har måske en ide tlf 40 41 96 40
Bondemand
Du kan give mig et kald, har måske en ide tlf 40 41 96 40
Bondemand
Hej. Det er nålen som ændrer
Hej.
Det er nålen som ændrer sig ved et tryk på en knap, kører du eksempelvis 60 miles og trykker, ryger nålen op på 96kmt.
Nu ved jeg ikke hvor du er fra i landet, men skulle du komme i nærheden af Skive eller Viborg, er du velkommen til at ringe på 24623533, så viser jeg gerne min US C5ér frem for dig.
/Thomas..
Det er nålen som ændrer sig ved et tryk på en knap, kører du eksempelvis 60 miles og trykker, ryger nålen op på 96kmt.
Nu ved jeg ikke hvor du er fra i landet, men skulle du komme i nærheden af Skive eller Viborg, er du velkommen til at ringe på 24623533, så viser jeg gerne min US C5ér frem for dig.
/Thomas..
Hej begge. "Bondemand" jeg vil gerne
Hej begge.
"Bondemand" jeg vil gerne gi' dig et ring og høre hvad det er for en idé du har. Hvornår på dagen kan det passe?
Thomas, jeg bor "desværre" i Roskilde, men hvis jeg kommer på de kanter, kan det være jeg giver dig et ring.
Måske er der en C5 tættere på hvor jeg bor, jeg kan mødes med og få et kik på problemstilingen.
Tak for tilbuddet!
Jan
"Bondemand" jeg vil gerne gi' dig et ring og høre hvad det er for en idé du har. Hvornår på dagen kan det passe?
Thomas, jeg bor "desværre" i Roskilde, men hvis jeg kommer på de kanter, kan det være jeg giver dig et ring.
Måske er der en C5 tættere på hvor jeg bor, jeg kan mødes med og få et kik på problemstilingen.
Tak for tilbuddet!
Jan
hææ du kan bare ringe nu Bondemand
hææ
du kan bare ringe nu
Bondemand
du kan bare ringe nu
Bondemand
Thomas, du siger at nålen
Thomas, du siger at nålen ændrer sig ved et tryk på en knap, betyder det så også at der på speedometerskiven både står angivet miles og km/t?
Jan
Jan
Det er ganske simpelt, det
Det er ganske simpelt, det er en lampe der skifter fra Miles til km/t inde i speedometeret, resten regner bilen selv ud (som beskrevet i et af oven nævnte svar)
Bakerguf.
Bakerguf.
Hej Bakerguf, tak for svaret! Hvis
Hej Bakerguf, tak for svaret!
Hvis nålen flytter sig fra miles til at vise km/t på den samme skala, hvad sker der så hvis man kører over 200 km/t (er det ikke hvad spedometeret går til i miles) eller er der på skalaen angivet begge dele?
Det lyder supersmart, men med min dårlige fatteevne skal jeg nok ha' set det i praksis.
God week-end!
Jan
Hvis nålen flytter sig fra miles til at vise km/t på den samme skala, hvad sker der så hvis man kører over 200 km/t (er det ikke hvad spedometeret går til i miles) eller er der på skalaen angivet begge dele?
Det lyder supersmart, men med min dårlige fatteevne skal jeg nok ha' set det i praksis.
God week-end!
Jan