Hej allesammen
Et af mine vinter projekter, er montering af power brake booster på min c3 1969.
Den er delvis monteret,nye huller til bolte, samt udskæring i firewall, gaffel, samt pinbolt/låsering på plads i pedal arm, men.... så opstår mit problem
bremsepedalen er nede på halv vandring?? Er det muligt justere vandringen
på booster, eller vil problemet løse sig selv, når der kommer vacum på?
Er der nogen her der hjælpe med et godt råd?
Mvh jimmy # 637
Power brake booster
Hej Jimmy Sidder selve stangen ud
Hej Jimmy
Sidder selve stangen ud til forstærkeren i det øverste hul på bremsepedalen?
Hilsen
Lars
Sidder selve stangen ud til forstærkeren i det øverste hul på bremsepedalen?
Hilsen
Lars
Hej jimmy For at minimere vandringen
Hej jimmy
For at minimere vandringen på min egen vette, har jeg forlænget armene på gaflen med 4mm. Det er ofte sådan at hvis bilen ikke er født med en bremseforstærker, sidder monteringen højere og dermed bliver afstanden til pedalen længere.
God fornøjelse
René
For at minimere vandringen på min egen vette, har jeg forlænget armene på gaflen med 4mm. Det er ofte sådan at hvis bilen ikke er født med en bremseforstærker, sidder monteringen højere og dermed bliver afstanden til pedalen længere.
God fornøjelse
René
Jimmy Gider du tage et par
Jimmy
Gider du tage et par billeder og poste mens du slutmontere, jeg skal processen igennem inden for kort tid.
Martedal
Gider du tage et par billeder og poste mens du slutmontere, jeg skal processen igennem inden for kort tid.
Martedal
Hej Jimmy Jeg måtte også forlænge
Hej Jimmy
Jeg måtte også forlænge min arm med 3-5mm for at få armen ud på plads:seeya:
Hilsen
Lars
Jeg måtte også forlænge min arm med 3-5mm for at få armen ud på plads:seeya:
Hilsen
Lars
-
Hej Jimmy ! Jeg monterede selv
Hej Jimmy !
Jeg monterede selv Power Brake Booster på min vette for en måneds tid siden efter følgende installationsvejledning som jeg fandt på nettet:
http://www.mpbrakes.com/uploads/products/BM1733NEW08.pdf
Som du kan se i installationsvejledningen skal du ændre punktet hvor armen fra boosteren skal igennem pedalarmen.
God weekend og god arbejdslyst.:seeya:
Sonne
Jeg monterede selv Power Brake Booster på min vette for en måneds tid siden efter følgende installationsvejledning som jeg fandt på nettet:
Som du kan se i installationsvejledningen skal du ændre punktet hvor armen fra boosteren skal igennem pedalarmen.
Sonne
-
Hej Jimmy ! Jeg monterede selv
Hej Jimmy !
Sonne
Min booster er 4 boltet. Den viste i linket er 3 boltet. Jeg ved ikke om det ændrer noget med placeringen af boosteren.

C3
-
Det ændrer ikke noget i
Det ændrer ikke noget i forhold til problemet omkring pedalarmens bevægelighed/pin boltens placering.
Sonne
Sonne