Er det muligt at finde en small-block 377'er eller lignende, som er 100% i orden. Og hvad løber det op i - når jeg ikke vil bruge 1 million? Skulle gerne +400 hk. Det kunne selvfølgelig også være en L-88 motor - men den er vel meget kostbar plus det er en big-block?
Henrik
Motor med mere power
Er det muligt at finde
Er det muligt at finde en small-block 377'er eller lignende, som er 100% i orden. Og hvad løber det op i - når jeg ikke vil bruge 1 million? Skulle gerne +400 hk. Det kunne selvfølgelig også være en L-88 motor - men den er vel meget kostbar plus det er en big-block?
Henrik
Første spørgsmål må være hvormeget du vil ofre på sagen, næste er hvad du skal bruge den til?
Idag kan man få alt hvad hjertet begærer i smallblock og bigblock, 24 til 11 graders maskiner i halv og helaluminumsversioner. :cheers2:
Første spørgsmål må være hvormeget
Første spørgsmål må være hvormeget du vil ofre på sagen, næste er hvad du skal bruge den til?
Idag kan man få alt hvad hjertet begærer i smallblock og bigblock, 24 til 11 graders maskiner i halv og helaluminumsversioner. :cheers2:
Den skal bruges til en Grand Sport replica - derfor de 377 cid. Jeg ville helst ikke smide mere end 40-50 K efter motoren. Derfor muligvis en brugt.
Henrik
Hilsen
Henrik #1699
C3 1969
Henrik #1699
C3 1969
En helt ny 377 fire-boltet
En helt ny 377 fire-boltet shortblock med 5140 stål krumptap, 6 tommes plejlstænger og internt afbalanceret koster 20000 kr leveret i DK, så kunne du jo flytte toppe mv. over, med en 30-30 knast og mickey toppe ville den nemt give 400 heste.
Til sammenligning koster en komplet 555 bigblock med 600+ heste 64000 kr alt incl. med shipping.dk.
Til sammenligning koster en komplet 555 bigblock med 600+ heste 64000 kr alt incl. med shipping.dk.
Hej David Det lyder interessant -
Hej David
Det lyder interessant - men skal jeg så ikke opdatere en masse dele - kaburator etc - for at få den til at virke?
mvh
Henrik
Det lyder interessant - men skal jeg så ikke opdatere en masse dele - kaburator etc - for at få den til at virke?
mvh
Henrik
Hilsen
Henrik #1699
C3 1969
Henrik #1699
C3 1969
Hvis det skal være low-budget
Hvis det skal være low-budget burde du kunne klare dig med et pakningssæt, måske en ny forkæde når du har den skilt ad. Karburator og tænding skal justeres som vanligt men i princippet er der ingen grund til de vilde ændringer.
Great - det giver vi
Great - det giver vi en chance. Jeg skriver, hvis vi behøver dit indspark.
Tak
Tak
Hilsen
Henrik #1699
C3 1969
Henrik #1699
C3 1969