Bremseproblemer

Alm. snak
Gæst

Bremseproblemer

Indlægaf Gæst » 27. jun 2004, 23:11

Er der nogle der kan fortælle, hvad der er galt når de bagerste bremser ikke slipper igen når man har sluppet pedelen. Jeg har skiftet calipre, bremseslanger og sat nyt rep.set i hovedcylinderen, og alligevel virker de ikke som de skal

(udmeldt) ClausX

Re: Bremseproblemer

Indlægaf (udmeldt) ClausX » 29. jun 2004, 19:54

Hvad med selve bremserørene? Der kan sidde en masse 'gunk' (korrosionsprodukter) i disse hvis tidligere ejer(e) ikke har skiftet bremsevæske regelmæssigt. I forbindelse med udskiftningen af alle de dele du nævner, må du jo også have skiftet bremsevæske! Hvordan forløb det? Var der fri og uhindret gennemstrømning af den nye bremsevæske? Og var det ren og klar væske du fik ud ved kalibrene?

Claus

Gæst

Re: Bremseproblemer

Indlægaf Gæst » 30. jun 2004, 22:23

Jeg har luftet ud, nok flere liter. Væsken er klar nok, og der er ikke luft i systemet, men når jeg prøver at bremse, vil den ikke blokere på baghjulene, og den 'hænger' Jeg har selv en ide om at det kan være fordelerventilen, den sidder på rammen under hovedcylinderen...  eller er der andre der har andre løsninger? 

Ville ellers have haft bilen med til Kerteminde i week-enden, men turde ikke køre de 35 km, hvis bremsen satte sig, så vi nøjedes med at se på I andre.

Tilbage til "Generelt forum"