Lukker GM?

Alm. snak
david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Lukker GM?

Indlægaf david » 13. nov 2008, 19:44

Hvis man skal tro dagspressen har GM kun kontanter nok til og med januar, lad os ikke håbe det går så galt:



Nillerdrengen. #531
Indlæg: 0
Tilmeldt: 25. aug 2005, 21:02

:reddevil: David jeg tror desværre du

Indlægaf Nillerdrengen. #531 » 13. nov 2008, 20:24

:reddevil:
David jeg tror desværre du får ret. GM lukker medmindre der sker et mirakkel.
Det lå allerede i kortene sidste år, og det sidste halve år har bestemt ikke gjort der til det bedre.:nopity:

Niels

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Nu er det jo ikke

Indlægaf Lykkemark » 13. nov 2008, 21:17

Nu er det jo ikke sådan at virksomheder af den kaliber bare lukker.

Man har talt om en "merger" mellem Chrysler og GM hvilket mest var tågesnak, idet det sjældent er sket at to syge bliver raske blot fordi man anbringer dem i samme rum.

Hr. Paulson er jo ikke dum, så han flytter bare benene hurtigt nu hvor folk søger lette løsninger på store problemer. USA er i princippet bankerot, man låner og låner, køber olie for pengene, og fyrer for fuglene. En amerikansk familie fyrer dobbelt så meget energi af som en europæisk. Der skal en genopdragelse af USA til, og det gælder også i finans/produktionskredse.

Virksomheder som GM og Chrysler bør hakkes i stykker og refinansieres, disse konglomerater har ingen fremtid, det ved Paulson, og det har Japanerne vidst længe. Politisk virkelighed er desværre en anden, og man satser derfor på at Obama bøjer sig for Detroit, og skruer nogle toldmure og andre konkurrencehæmmende bolværker sammen, således at USA igen kan komme til at klippe og barbere sig selv. Globalisering duer ikke rigtigt til USA, det er bare et faktum som vi har svært ved at acceptere og forstå.

Lykkemark

john691
Indlæg: 0
Tilmeldt: 13. okt 2007, 15:24

Lukker GM

Indlægaf john691 » 13. nov 2008, 21:25

God aften.

Om GM lukker?
Jeg tror at snakken om at overtage Chrysler, udelukkende var et forsøg
på, at stå i en bedre forhandlingsposition overfor regeringen. D.v.s en større
chance for en redningsplan.
Fremtiden for GM bliver efter min overbevisning, at de dele som sælger så som
Corvette, Camaro og truck/van-divisionen får lov til at leve.
De dele som giver underskud alm. personbiler osv. bliver nedlagt.
Med den store chance for mange arbejdsløse ved lukning af GM (1 GM arbejder
uden arbejde giver 7 uden for GM uden arbejde), kan jeg ikke forestille mig
andet end at den amerikanske regering kommer med en pose penge og en ordenlig stavl krav til den fortsatte drift.
Det ser mere sort ud i FORD. Der er ikke noget der er værd at gemme.

Hilsen

John:reddevil:

We will still be:streger::Chevy_anim:

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Virksomheder som GM og Chrysler

Indlægaf david » 13. nov 2008, 22:02



Virksomheder som GM og Chrysler bør hakkes i stykker og refinansieres, disse konglomerater har ingen fremtid, det ved Paulson, og det har Japanerne vidst længe.


Tja jeg tror nu desværre japanerne/asiaterne ender med at eje det meste af verdens bilfabrikker, hele det japanske forretningsliv er da mere eller mere baseret på kæmpe virksomheder/konglomerater og livslang ansættelse ;) Hvis det lykkes at lukke GM, Chrylser og Ford så står de europæiske mærker for tur, Lexus er efter min mening et godt eksempel på et kopiprodukt som skal gøre livet surt for Mercedes og BMW, ligesom hedengangne Supra var tiltænkt Mustang/Camaro/Corvette segmentet (og det virkede). Toyota ejer en større række virksomheder som laver bla. biler, det tror jeg næppe der bliver lavet om på lige med det samme:


Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

David Tror du det går de

Indlægaf Lykkemark » 13. nov 2008, 23:05

David

Tror du det går de Japanske konglomerater godt ?

Jeg kommer selv med svaret, det gør det ikke, hverken på bil-eller værftsiden.

En af de store (langt større end det her bilroderi)opgaver er at flytte energi. Vi kender "energiflytning" som pipelines, supertankere, og ja (nu hvor vi skriver her "intelligensenergi" flytning).

Verdens opdragsgivere har penge og vil have flyttet LNG/LPG altså her i dette blandt mange tilfælde gas. Idag må vi konstatere at selv Korea der er spækket med Japansk bilkapital ikke er konkurrencedygtig. Kina's omkostningsniveau kravler også deropad, da Kina jo i virkeligheden også kun er "teknisk solvent".

Sydamerika står og banker på døren og vore unge asiatiske venner som har gået længe i skole ligesom vort afkom, vil ikke håndtere "galopskruer" og "popnitter". Konglomeraterne står for fald, (jeg har arbejdet for to i min tilværelse og ser nu nr 2 på vej til afgrunden for at få et nyt og bedre liv).
Konglomerat filosofien, hænger jo i virkeligheden på Henry Ford's tanke om, jeg vil lave det hele selv lige fra kul og stål til bil osv. Se blot på Rouge fabrikken.

Ideen er jo på papiret fin nok, indtil man opfandt begrebet "shareholder value", og satte den bestemmelse på begrebet at: "Jeg køber ikke aktier baseret på sidste års overskud, jeg køber aktier baseret på min analyse af dit kommende års overskud/ebitda"

Jeg tror på at de fabrikker skal hugges op, og hver især merges med virksomheder, der har et ønske om at "gro" dem. Hvem der gror dem er ligegyldigt.
Japanere er bare "nye tyskere", der er ikke grund til den helt store respekt for dem. Når vores generation er væk er de rigtigt godt ude at skide.

Lykkemark

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Jeg håber du har ret

Indlægaf david » 14. nov 2008, 17:10

Jeg håber du har ret Lykkemark, det kan kun tiden vise, men at japanerne er en slags tyskere hm.. dette er japansk custom :smilielol5:




(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Opel beder også om støtte

Indlægaf (udmeldt) C3 » 15. nov 2008, 13:39

Opel beder også om støtte nu!
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/seneste.htm#news6

Det ser ikke godt ud for GM. Jeg tror dog ikke at det bliver en decideret lukning, men opsplitning i mindre enheder.

Er der nogen der ved om GM stadig taber penge på Daewoo?

Men Koreansk Chevrolet kunne vel passende sælges til en Sydøstasiatisk bilfabrik.

Pontiac kan vel bringes til at give overskud. Bilerne er af passende størrelse og med opstramning af kvaliteten kan det vel lade sig gøre. Corvette giver mig bekendt allerede overskud nu.

De store trucks har vel desværre udlevet deres rolle. Her kunne lukning frygtes.

C3

john691
Indlæg: 0
Tilmeldt: 13. okt 2007, 15:24

Lukker GM

Indlægaf john691 » 15. nov 2008, 15:11

Hej.

Trucks fra GM og Ford er verdens mest solgte biler og er sammen med specialbiler den overskudsgivende del af GM-koncernen.
Deres store problem er de halvhjertet forsøg på at fabrikkere økonomiske
biler, som de skal binde penge bagefter.
Gm-trucks er efterhånden ikke ligefrem billigbiler mere og jeg tror at markedet
stadig vil være der.
Jeg har, arbejdsmæssigt, selv kørt GM van og trucks siden 1988 og har altid værdsat ikke at skulle ty til JAPANSKE BILER.

Hilsen

John:reddevil:


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst