quadrajet?

Teknisk relateret snak
Roald #606

quadrajet?

Indlægaf Roald #606 » 25. okt 2008, 08:04

........................................................................................

John #817

Kan denne bruges? http://www.imperialclub.com/Repair/Fuel/VacuumGauge/index.htm "On a normal

Indlægaf John #817 » 25. okt 2008, 08:16

Kan denne bruges?
http://www.imperialclub.com/Repair/Fuel/VacuumGauge/index.htm

"On a normal running engine, the needle should remain steady anywhere between 17 and 21 in-Hg while idling as seen on the right. When the throttle is suddenly opened and closed, the gauge should behave as seen on the left."

/John

Roald #606

........................................................................................

Indlægaf Roald #606 » 25. okt 2008, 08:30

John #817

Den har jeg, vil du

Indlægaf John #817 » 25. okt 2008, 08:31

Den har jeg, vil du låne?

Roald #606

Den har jeg, vil du

Indlægaf Roald #606 » 25. okt 2008, 08:39

Den har jeg, vil du låne?

jep, det vil jeg sandsynligvis gerne

karstenhorn

Hej Nu har jeg lige

Indlægaf karstenhorn » 25. okt 2008, 08:44

Hej

Nu har jeg lige monteret sådan en karburator. Hvordan tjekker man blandingsforholdet på den? (eller i det mindste bare sørger for at den ikke kører for mager til at starte med)

Hej Roald

Du skal have dig en "Wideband O2 sensor", den er i stand til at give dig et meget nøjagtig billede af dit blandingsforhold såvel under cruising som under max belastningssituationer. Efter min mening et uundværligt værktøj hvis man selv vil trimme sin bil. Du kører med den på gaden og de fleste systemer har en logning funktion som gør at du kan analysere i ro og mag på en bærbar efterfølgende.

Jeg vil anbefale Innovate's produkter, de virker bare - Link til det du har brug for: http://www.innovatemotorsports.com/xcart/product.php?productid=16239&cat=262&page=1

Dertil skal du jo have, som et minimum, en adapter til RPM. Det kan udvides med 4 andre kanaler hvor du også kan monitere f. eks. vakuum og andre interessante ting i dit motorrum :Chevy_anim:

Det John henviser til er et super godt værktøj til at diagnosticere mange fejl i din motor men det kan ikke vise blandingsforhold.

I min elektroniske motorstyring har jeg selve widebandsonden integreret således at jeg kan sætte den til at styre benzinblandingen under alle forhold samt bruge den til at datalogge.

Mvh
Karsten Horn

david

Hej Nu har jeg lige

Indlægaf david » 25. okt 2008, 16:56

Hej

Nu har jeg lige monteret sådan en karburator. Hvordan tjekker man blandingsforholdet på den? (eller i det mindste bare sørger for at den ikke kører for mager til at starte med)

Hej Roald,

Før der var alt det fancy udstyr til gjorde man det at man dysede ned til "lean stumble" dvs. indtil den begynder at hugge når du cruiser, så går den for magert og så skal du lidt op. Iøvrigt skal der ikke skiftes dyser men "pinde" på sådan en karburator, det er et snedigt system, nogle pinde har tre trin en tidlig form for variable dysning.

Ellers er tændrørene en god ting at checke efter en længere tur, de skal helst være nøddebrune, hvis de er hvide går den for magert, hvis de er sorte får den for meget.

/david

Roald #606

Indlægaf Roald #606 » 26. okt 2008, 00:54

Tilbage til "Generelt teknisk forum"