Motortest - HK

Alm. snak
Gæst

Motortest - HK

Indlægaf Gæst » 6. aug 2008, 14:40

Hej alle

Er der nogle der ved, hvor jeg kan få foretaget en motortest på min Corvette ?

Jeg vil gerne teste om bilen alle hestekræfter og den komprossion den burde have. Bilen har kørt 120000 km, men jeg syntes den er ved at være lidt slap i betrækket.

Da jeg bor trekantsområdet ville det klart være at foretrække et sted i Jylland eller Fyn, men kører gerne efter det, hvis det er pengene værd.

Håber der er nogle af jer gutter som har erfaring med Motortest og kan anbefale et værksted

Vh
Kasper

Lars #510

re:Motortest - HK

Indlægaf Lars #510 » 6. aug 2008, 17:02

Du skal finde et sted med et rullefelt. eks. vis NAAK trim http://www.netech.dk/naak/index.html

Hvodan slap mener du? Mener du ikke alle 385 Hk´er er hjemme mere?

Det allernemmeste er at køre ud på en øde landevej, hold stille ved en 'slikkepind', lav en go start( øv dig..) og så bundgas forbi 4 slikkepinde..altså 400meter. Få en ven til at sidde ved siden af med et stopur. Optimalt skal din bil bruge 13.00 sek (2001 Z06) på 402 meter. Men på alm landevej + passager + blød start skal du nok regne med ca 14sek.
Dette giver en god pejlig, men afsløre selvfølgelig ikke om der mangler 10-15 hk ér.

Det bliver selvfølge svært at finde en privat landevej til formålet, da man jo selvfølgelig ikke må gøre sådan noget på offentligt vej!.

/Lars #510

Gæst

Re: re:Motortest - HK

Indlægaf Gæst » 6. aug 2008, 18:07

Hej Lars

Ja nemlig om bilen har alle 385 hk

Når jeg mener slap, så syntes jeg bare ikke at den har samme bundtræk som for 3 måneder siden, men det kan selvfølgelig være jeg bare har vænnet mig til bilen. 

Jeg har bare bemærket, at når bilen er kold tikker den lidt i motoren, men når den varm er der ingenting at komme efter. Men sikkert meget normalt med V8 motorer med det ventilsystem.

Men jeg tænkte bare at et rullefelt hurtigt kan afslører om bilen er i topform

Men den ide med 400 m test lyder som en hurtig måde at danne sig et billed af bilen hk, men selvfølgelig får jeg ikke nøjagtig måling. Man skal også lige huske at slå ESP fra først og så gøre det en varm sommerdag med et godt grib. 

Det må prøves af en dag.

vh
Kasper

Piet

Indlægaf Piet » 6. aug 2008, 18:42

Hvis den tikker ville jeg passe på, Zo6 motoren er kendt for problemer med løfterne og der er røget ganske mange motorer ud af vinduet pga disse.

Bare spørg Flemming her fra klubben han løb ind i dette problem.

Lars #510

re:Motortest - HK

Indlægaf Lars #510 » 6. aug 2008, 20:50

Ja, det er nok altid en go ide at tjekke løfter og vipper ved en tikke lyd.

Men mener nu ikke der er nogen sammenhæng mellem Ls6 og Ls7 motoren der er i Kaspers og Flemmings biler.

david

Indlægaf david » 7. aug 2008, 00:02

jeg er næsten sikker på at Westspeed kan hjælpe, gammel rotte i faget tuning :-) www.westspeed.dk/

Piet

Indlægaf Piet » 7. aug 2008, 02:16

ikke andet end de begge har problemer med dårlige løftere og konsekvensen kan være den samme.

Gæst

Indlægaf Gæst » 7. aug 2008, 10:18

Er det et spørgsmål om at få anskaffet et nyt kit med vippearme og stødstænger ?.

Jeg vil hellere få skiftet til nogle vippearme der dur, end at smadre topstykkerne og hvad der ellers kan følge med

Jeg har set nogle high performance kit til LS1 motoren

Kasper

merc

Indlægaf merc » 7. aug 2008, 16:24

Du skal bare huske, at løfterne er af god kvalitet, eks made in US.... (-og ikke billig Kina pling pling) Jeg har set en del billige løftere fra Kina det sidste stykke tid, som ikke duèr. 

Brian

Nillerdrengen. #531

Re: Motortest - HK

Indlægaf Nillerdrengen. #531 » 8. aug 2008, 13:20

Kasper

Hvad med en G-Tec måler af den gode slags. Der skulle du gerne få de oplysninger du går efter.

Niels

Tilbage til "Generelt forum"