bremseproblemer

Alm. snak
ms454-824
Indlæg: 0
Tilmeldt: 2. jan 2006, 22:13

bremseproblemer

Indlægaf ms454-824 » 31. jul 2008, 00:46

jeg har været til syn idag og min 71er kunne ikke bremse nok på bagkredsen. Den bremser helt lige, men det virker som om der ikke er tryk nok til bagkredsen, så nu har jeg gjort følgende:
ny hovedcylinder, udluftet inden montering, pillet fordelerklodsen ud checket at kontakten stod i midten, luftet hele systemet ud med flere liter vædske,men det virker stadig som om det er meget mindre tryk til bagkredsen.
når man træder på pedalen bliver den hård. og selvom jeg åbner en af de bagerste luftskruer kan pedalen ikke trædes ret meget  længere ned. Men hvis jeg åbner en af de forreste luftskruer går pedalen helt i bund. Der kommer ingen bobler ud og pedalen er hård når den når bremsepunktet så det ser ud som alt er ok. Alle calibre er nyrenoverede.
Så jeg håber der er en der kan give mig et godt råd, for min kone erklærede på et tidspunkt at livet er for kort til at sidde i en gammel bil og høre en mand råbe  træd   slip

mvh Martin

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: bremseproblemer

Indlægaf david » 31. jul 2008, 09:35

Det kunne være de bagerste bremseslanger som var faldet sammen, kommer der vædske ud hvis du tager dem af ved kaliprene ? eller bremserøret har fået et knæk/tryk et sted på vej ned til den bagerste kreds.

Shark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 21. jun 2008, 18:44

Re: bremseproblemer

Indlægaf Shark » 31. jul 2008, 17:18

Prøv at checke bremserørene der går hen over den plade der sidder ovenpå trailing arms (fra slangen til kaliberen). Hvis røret ikke er trukket helt ud til kaliberen kan gummiklodsen, der skal gå ned mod pladen hvis fjederen går i bund, have klemt rørene.
Det var galt på min som jeg er igang med at klargøre til syn; dog er rørene ikke nået at blive kvæstet endnu.

Karsten

ms454-824
Indlæg: 0
Tilmeldt: 2. jan 2006, 22:13

Re: bremseproblemer

Indlægaf ms454-824 » 1. aug 2008, 02:53

tak for svarene

problemet var meget simpelt da jeg havde gennemgået hele systemet og ingen fejl fundet, så var der jo kun en ting tilbage, nemlig luft. det er åbenbart meget svært at lufte et bremsesystem ud når det hele har været tømt. Selv efter timevis (og litervis af bremsevæske) af pumpen med bremsepedalen og adskillige bench bleed af hovedcylinder gav overhovedet ingen forskel. Jeg konstruerede sågar en vacuum pumpe og sugede en halv liter ud af de bagerste calipre, stadig uden virkning.

Løsningen kom fra en traktormekaniker som godt kendte det problem. Han lavede en plade med et lille hul i, som han spændte på hovedcylinderen i stedet for låget med en lille skruetvinge. Skruede kompresseren ned på lavt tryk, ca 2 bar, og satte derved tryk på hovedcylinderen. Derefter var det bare at løsne alle luftskruerne en efter en, og der kom meget luft ud, og vupti så var der pedal. Man skal selvfølgelig hele tiden holde øje med at der stadig er væske nok, så det er en god ide at lave pladen af plexiglas. Det der tilsyneladende sker når man lufter ud med bremsepedalen er at luftlommerne flytter sig frem og tilbage pga. af de relativt store rørdimensioner i bremsesystemet

mvh Martin


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster