Afmontering af bundkar.

Teknisk relateret snak
Roald #606

Afmontering af bundkar.

Indlægaf Roald #606 » 1. maj 2008, 01:46

Halløjsa

Når jeg skal afmontere bundkarret (motoren er i bilen). Vil det så give mig plads nok at afmontere den arm til styrtøjet der sidder i passagersiden eller hvor meget skal jeg have af for at sænke styrtøjet nok? Vetten er med servostyring, hvis det har noget at sige...

Mvh

Roald

Piet

Re: Afmontering af bundkar.

Indlægaf Piet » 1. maj 2008, 02:28

Yep det giver nok plads, du skal bare lige kunne krænge bundkarret forbi oliepumpesien.

Roald #606

Indlægaf Roald #606 » 1. maj 2008, 02:38

Thnx Piet 

Det bliver spændende at se hvor meget slam 20 år gammel olie kan sætte i sådan en smallblock

kurt T H

Indlægaf kurt T H » 1. maj 2008, 02:44

Sæt en spand under og brug en spartel til at få alt grumset ud ,hvor langt er du kommet med renoveringen af bilen 
mvh kurt T H

Roald #606

re:Afmontering af bundkar.

Indlægaf Roald #606 » 1. maj 2008, 02:56

Uha, ikke så langt desværre, har kun fået fået gjort bilen ren og tørret gulv tæppet da varmeapparatet sprang utæt som noget af det første, da den tidligere ejer startede den op. Køleren er vist også godt på vej, men det kan vist ikke undre når man tænker på alderen. 

Jeg har været igang med den røde vette indtil nu. Men nu venter jeg bare på gearkassen til den, så næste weekend bliver det den grå der skal kigges på. 

Planen var at få den røde køreklar, så kan jeg arbejde på den grå når vejret spilder :-)

kurt T H

Re: re:Afmontering af bundkar.

Indlægaf kurt T H » 1. maj 2008, 03:05

ja der er jo nok at se til med de gl biler,skal der gøres meget ved den grå
Kurt

Roald #606

Indlægaf Roald #606 » 1. maj 2008, 11:52

Well, indtil videre er listen over ting der skal skiftes vist nogenlunde sådan her:

Ny radiator m. slanger
Nyt varmeapparat
Nyt gulvtæppe (strengt taget ikke nødvendigt, men det gamle har mistet farven)
Nye pærer
Nyt olie og filterkit på gearkassen
Nyt bagtøjsolie
Sandsynligvis 4 nye bremsekalibre + en ny hovedcylinder, bremserør ser heldigvis fine ud.
Nyt hængsel til venstre dør, eller også skal den bare justeres lidt.
Nye relæer til elvinduerne

+ Lidt småting til interiøret og alle de ting jeg ikke har opdaget endnu 

Dertil kommer så også motoren, hvor der ingen olie kommer til toppene + at olietrykket ligger over 70 lige efter start, regner med at den der ventil/fjeder i pumpen hænger. Men jeg starter lige med at afmontere bundkarret for at se hvordan det ser ud derinde...

20 års stilstand uden vedligeholdelse/service kommer vel ikke uden en pris.

Roald #606

Indlægaf Roald #606 » 1. maj 2008, 21:27

Var lige en tur i værkstedet idag. Prøvede lige at starte motoren op for at se om det hjalp at motoren har stået med frisk olie i et par uger og 10 sekunder efter opstart begyndte olie sgu at vælte op fra stødstængerne, først i den ene side og bagefter i den anden

Efter 10 min i tomgang og en omgang ';engine flush'; efterfulgt af et nyt olieskift + nyt filter faldt olietrykket også fra +70 til ca. 50 i tomgang.

50 psi (eller hva måleenhed det nu er) er da ikke kriminelt i tomgang, er det?

John #817

re:Afmontering af bundkar.

Indlægaf John #817 » 2. maj 2008, 21:24

Fedt Roald, mit olie tryk står på ca. 35-40

karstenhorn

Indlægaf karstenhorn » 3. maj 2008, 09:43

Hej Roald

På min nye motor ser jeg 60 Psi i tomgang når kold med en relativ tyk 20-50 olie. Når motor når normal drifttemperatur falder den til ca. 30 Psi. Ved kørsel ligger den meget stabilt omkring 60 Psi. Min oliepumpe er en ';High Volume'; Melling som flytter lidt mere olie end normalt.

Det du beskriver lyder ikke unormalt da du nok ikke har haft olien helt oppe på normal drifttemperatur - Dine tal formoder jeg er i forbindelse med tomgang på værksted?

Mvh
Karsten Horn

Tilbage til "Generelt teknisk forum"