Hej
Håber der nogen, som har et forslag til hvad der kan være galt?
Problemet er opstået efter min første tur i år
Når jeg starter den op lyder det som om den kun kører på 7 cylinder. Den skyder i udstødningen, det lyder voldsomt.
Benzinen er 97 oktan, har også prøvet at tilsætte oktanbooster og kaburatorsprit uden held.
Motoren er en 350 cui der står et nr. 3970010 og det skulle være en frisk motor.
Efter et stykke tid og når den er blevet varm efter ca. 15 min. forsvinder problemet.
Der er nye tændkabler og hætter+ HEI strømfordeler.
Kunne løsningen måske være 8 nye tændrør?
Der sidder 8 Delco rør idag.
Jeg har købt 8 nye rør NGK som jeg skal have sat i, men er i tvivl om det hjælper.
Peter
Skyder i udstødningen
Skyder i udstødningen
Re: Skyder i udstødningen
Har du checket din choker ? For mager blanding ved opstart kan give ';knalden'; i udstødningen. Passer fint med at problemet forsvinder når den bliver varm.
Der kunne også være andre årsager, men du skal jo starte et sted.
Mvh Smipe
Der kunne også være andre årsager, men du skal jo starte et sted.
Mvh Smipe
Det lyder ikke utænkelig.
Hvordan checker jeg chokeren?
Når jeg starter den pumper jeg den lidt på speederen så den starter, når den så er kommer igang holder jeg den igang ved at give den lidt gas.
Efter et par minuter kan den holde tomgang af sig selv. (men knalder i udstødningen)
Peter
Hvordan checker jeg chokeren?
Når jeg starter den pumper jeg den lidt på speederen så den starter, når den så er kommer igang holder jeg den igang ved at give den lidt gas.
Efter et par minuter kan den holde tomgang af sig selv. (men knalder i udstødningen)
Peter
Helt klart for mager blanding ved opstart, det lyder ikke som om du har nogen choker monteret, eller at den er defekt.
re:Skyder i udstødningen
Tak for hjælpen
De nye NGK rør kommer i alligevel, så må jeg få min mekaniker til at se på den choker eller mangle på samme.
Peter
De nye NGK rør kommer i alligevel, så må jeg få min mekaniker til at se på den choker eller mangle på samme.
Peter
re:Skyder i udstødningen
Det kunne være en ventil som hænger, det er nemt at se hvis du checker vacuum, hvis den ikke er stabil men svinger er det her problemet er.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"