Verden er stor, med internet !

Alm. snak
Lykkemark

Verden er stor, med internet !

Indlægaf Lykkemark » 12. mar 2008, 22:52

Gode oplevelser kan også være andet end at få svar på et teknisk spørgsmål. Dette er skrevet for mennesker som ikke bruger nettet som dagligstue.

Jeg er så priviligeret at jeg indimellem ';kan stemple ud'; og gå over i privatafdelingen, en fordel ved at have hjemmekontor.

Internettet har tonsvis af sider, og på dem sidder der allehånde nørder, og så er der os få der ikke aner en skid, men gerne vil lære noget. Jeg holder af at læse og lære, og når man bevæger sig ind på et forum, finder man, når man har snuset lidt rundt, hvem der er til at ';snakke'; med, hvem der vil aktivt dele sin surt sammensparede viden, især hvem der uhøjtideligt vil gøre det etc etc.

At internettet har gjort verden mindre hersker der ingen tvivl om, min datter er på tredie år ';forlovet'; med en svensker i Stockholm, hvilket er en uheldig sideeffekt på internettet idet flybilletter under ';Borte med blæsten'; konditioner er ruinerende.

Vi mennesker her i Dannevang bliver af og til beskyldt for at være tillukkede og selvfede, men det kan vi jo lave om på ved at f.eks stille et spørgsmål på et lille board samme størrelse som dette, og så kommer der et svar. Så skriver man direkte til personen, og så kommer der et svar. Så sender man billeder af ';dampmaskinen og jeg'; og så kommer der kommentar skrevet på ';sydstatsmaner'; med oversættelser og så kommer der familiebilleder og sådan fortsætter ting.

Man snakker, og om 10 dage lander der en ny carb, med rør og måleinstrument ';Just u send ur adress and what u think US postal want, and send some dollars  to our dawters paypal account. The carb has been on the shelf for ';foouurteeen yrs';, but Bent,  I';m not paying to get rid of it.

Han er en voksen mand, og de der givgas drenge der skal til Avedøre kender ham særdeles godt, og er sikkert fans, det er jeg også fordi hans kone siger: That ';photo with that damn good';lookin dawg is awsom';';

Tænk hvor er verden blevet lille, den er blevet så lille at en mand med det ';navn'; vil ';snakke med mig i Danmark';.

Nej jeg fortæller aldrig navnet så lad være med at spørge. Forsøg selv. Husk ';The big boys'; skal man nok ikke finde på de største fora.

Lykkemark

Allan#271

Re: Verden er stor, med internet !

Indlægaf Allan#271 » 12. mar 2008, 23:02

ja ja hr. Lykke ,men hvor er billederne.....HVOR ?? 

De plejer jo altid at have lidt små klip med til os der ikke læser romaner,og hellere vil have pointen med det samme

Lykkemark

Indlægaf Lykkemark » 12. mar 2008, 23:16

Unge Allan, ';my brother in arms';, som vi siger når vi er i udlandet.

Nu kan vi jo ikke tale til Lasse som egennyttigt farter rundt og bruger penge i det Amerikanske uden at have spurgt  (måske har han spurgt Jan) til råds.

Jeg tror ikke at læserne her tisser i nederdelen over en Holley 4160 750 cfm, men jeg har sendt 80 usd og så ankommer den med benzinlinie filter og uhr, og den blev sendt igår iflg datteren.

Jeg gider ikke det Ebay, når det har noget med US at gøre.
Det er godt hvis man kan finde nogle mennesker man kan tage ';knoglen'; og tale med, og hvem ved, måske kan man blive bekendte. I min alder får man nok ikke nye venner, men man kan være heldig at få bekendte. I dette tilfælde har vedkommende sikkert flere rygklappervenner end godt er, derfor er det godt at man kommer fra Danmark og ikke er interesseret i ræs, men hunde, det åbner helt andre vinduer.

Budskabet er vel til dem der måtte være interesserede: Kravl væk fra internetmotorvejen, ind på de små internetlandeveje, vær ydmyg men frisk og åben.

Lykkemark

mas

Indlægaf mas » 13. mar 2008, 20:33

Hej 

Her kommer der lige en hjemmeside der minder meget om vores gul og gratis, bare 10 fold større(siden er jo amerikansk, hvor alting er meget større).

På denne hjemmeside kan man i ro og mag finde de ting man ønsker at købe. Derefter kan man ofte ringe eller skrive en mail til vedkommende. Man kan også ';prutte'; om prisen, og når alle parter er enige, så er det bare af sted med varen.

http://www.craigslist.org/about/sites.html

Når man lige kommer ind på siden, så kan det godt virke lidt uoverskuelig, da den dækker hele USA. Det vil sige at man skal starte med at vælge en stat. derefter vælger man et område i staten for til sidst at komme ind, hvor man kan søge på de forskellige varer.

Jeg er selv ved at importere en C3, som jeg har fundet herinde.

Martin

Tilbage til "Generelt forum"