Så er Grethe og Flemmings millenium gule 2000er kommet til Danmark. Vi fløj fra Billund til Malaga i lørdags. De hentede os i lufthavnen i endnu en nyindkøbt Mercer, og kørte os til deres fantastisk lækre hus i Mijas. Staks efter ankomsten fik vi nøglerne til vetten overdraget, og de pegede på garageporten: ';luk selv op og kik';. Selvom forventningerne var høje blev de mere end indfriet. Bilen står som ny, og alt fungerer perfekt.
Vi blev hos Grethe og Flemming til søndag. Efter tidlig morgenmad gik turen mod nord. Langs den spanske østkyst over Barcelona og Montpellier til Lyon. Efter ca. 1.600 km i denne pragtfulde køremaskine følte vi os ikke engang trætte, men fandt alligevel et lille hotel og fik en god nats søvn.
Næste morgen videre over Dijon, Mulhouse og Frankfurt til Danmark. Vejret var træls omkring Kassel, men ellers slap vi meget nådigt, når man tænker på årstiden.
Køreoplevelsen var helt fantastisk. Head-up-display';et troede jeg på forhånd bare ville være et amerikansk tivoli, men det er super rart når hastighederne kommer op i det register man bruger på en tysk autobahn. Selvfølgelig blev bilen ved et par lejligheder udfordret lidt. På en lang lige strækning i Tyskland pegede nålen på 270 kmh, men så kom der en kraftig mislyd fra passagersædet, så forsøget måtte afbrydes. Den trækker imponerende jævnt hele vejen op til over 250. Derefter stiger hastigheden mere moderat.
Vejgreb og sidevindsfølsomheden er også en performance-bil værdig. I Frankrig trillede vi sent om aftenen ind på en tankstation og blev meget overraskede da vi steg ud, for det var voldsomt stormvejr. Det havde jeg på intet tidspunkt fornemmet på bilen.
De første 3.200 km er tilbagelagt i bilen, og det var en fryd. Nu skal vinteren bare overståes, så vi igen kan indtage vejene i denne pragtfulde køremaskine.
Jeg har ikke tjek på det med at uploade billeder til indlæg, men jeg har lagt et par nye billeder ind under min profil.
Europa på langs.
Re: Europa på langs.
Stort tillykke til jer begge med ';så kom den hjem';.
Det er let at se på jeres profil at i har været ';gennem nogle stykker';, men det er lidt svært at forestille sig at det kan blive meget bedre end den i nu har hentet, og det er vel også en ';ekstra lille krølle'; at man har hentet den ';i det spanske'; og derefter krydset europa.
Jeg håber i må blive rigtigt glade for den

Lykkemark
Hej Lykkemark
Ja, vi har haft et par stykker, men hvad er bedst?
De er jo så forskellige, men for os er kombinationen af den gamle rå big-block og det nye avancerede kørejern det helt rigtige, i hvert fald lige nu...
Så får vi se hvad fremtiden bringer.
Der bliver forhåbentligt muligheder nok i de kommende sæsoner for at se den gule live. Vi er flittige træf-deltagere.
Vi ses
Finn
Ja, vi har haft et par stykker, men hvad er bedst?
De er jo så forskellige, men for os er kombinationen af den gamle rå big-block og det nye avancerede kørejern det helt rigtige, i hvert fald lige nu...

Så får vi se hvad fremtiden bringer.
Der bliver forhåbentligt muligheder nok i de kommende sæsoner for at se den gule live. Vi er flittige træf-deltagere.
Vi ses
Finn
re:Europa på langs.
Tilykke med vognen! Den ser virkelig godt ud!
Ja tillykke med bilen kommer snart forbi og sætter fedtede finger på den Hæ HÆ , nej skal nok lade være ,jeg ved du har pusset hele dagen på den , jeg talte med Sanne da du lå under den .vi ses og engang tillykke med den
Mvh Kurt T H
Mvh Kurt T H

re:Europa på langs.
Tilykke med den fine bil, ingen tvivl om at Flemming Og grete har passet godt på den.
-
Også et til lykke herfra.
Når nu den er stillet i garage for vinteren, kan du jo arbejde videre med at arrangere sommertræffet.
Glemte du ikke lige at fortælle lidt om benzinøkonomien, det må da have været et fremskridt i forhold til den gamle big block, der vrinsker hver gang den ser skyggen af en tankstation.
I øvrigt til lykke med valget til suppleant i CCD, det hjalp jo alligevel, at du holdt dig væk fra generalforsamlingen.
Også til lykke fra fruen, og husk nu, hun skal ikke have en tur, så vil hun også bare have en.
MVH
Postmand
Når nu den er stillet i garage for vinteren, kan du jo arbejde videre med at arrangere sommertræffet.

Glemte du ikke lige at fortælle lidt om benzinøkonomien, det må da have været et fremskridt i forhold til den gamle big block, der vrinsker hver gang den ser skyggen af en tankstation.

I øvrigt til lykke med valget til suppleant i CCD, det hjalp jo alligevel, at du holdt dig væk fra generalforsamlingen.

Også til lykke fra fruen, og husk nu, hun skal ikke have en tur, så vil hun også bare have en.
MVH
Postmand
Hej Finn. Tillykke med C5,
Det bliver spændende hvad '; Afgifts-far'; siger her til forråret, vi er jo nogle stykker der skal omkring ham her til forråret.
mvh. Per.

-
Hej Sanne og Finn.
Det var godt at i fik en tur god tur hjem.
Det var jo en kedelig start da i landede hernede på ';SOLKYSTEN'; i øsende regnvejr, og ikke kunne komme ud og nyde jeres Vette.
I sad meget uroligt på stolene og skævede konstant ud af vinduet efter en solstråle.
Finn var da også mange gange ude i garagen, for at se på vidunderet.
Sidst på dagen skinnede solen så endelig om kap med Finns øjne,
jeg ved ikke hvad der strålede mest, men solen har ihvertfald skinnet hernede lige siden, og temperaturen er på 20 - 25 grader.
Rigtig god fornøjelse med Vetten.
Vette hilsen
Grethe og Flemming.
Det var godt at i fik en tur god tur hjem.
Det var jo en kedelig start da i landede hernede på ';SOLKYSTEN'; i øsende regnvejr, og ikke kunne komme ud og nyde jeres Vette.

I sad meget uroligt på stolene og skævede konstant ud af vinduet efter en solstråle.

Finn var da også mange gange ude i garagen, for at se på vidunderet.

Sidst på dagen skinnede solen så endelig om kap med Finns øjne,

Rigtig god fornøjelse med Vetten.
Vette hilsen
Grethe og Flemming.